AnonymBruker Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hallo! En noget hysterisk 21-åring her som begynner å bli litt lei av å "alltid" ha mensen. De siste to, kanskje tre, månedene nå har mensen kommet igjen og igjen og igjen, med bare et par ukers mellomrom. Grunnen til at jeg nå er hysterisk, er at jeg i forrige uke hadde mensen og idag fikk jeg den på nytt, 5 dager etter den sluttet første gang. I og med at jeg enda er ganske ung så har jeg ikke tenkt noe særlig over dette før nå, mensen er jo litt hipp som happ når man enda prøver å bli voksen dame. Men dette syns jeg rett og slett begynner å bli ubehagelig og slitsomt! Det er jo sommer også ... Har ikke brukt prevensjon den siste tiden, fordi jeg før dette hadde brukt en type prevensjon som jeg ikke hadde prøvd tidligere, så jeg tenkte også at det kunne vært de, og derfor sluttet for å få det ut av systemet slik at jeg kunne gå tilbake til den jeg har brukt før. Med mensen hele tiden har det selvfølgelig blitt lite sengeaktivitet... Men klart kan det jo ha klaffet en av gangene, så en graviditetstest skal jeg absolutt ta. Og jeg skal ringe legen min på mandag. Kan det være noe annet enn graviditet og at jeg er ung? Tror dere det kan endre seg bare jeg kommer meg tilbake på den typen prevensjon jeg har brukt tidligere? Kjønnssykdommer, kan de spille inn på noe slikt? Nå har jeg samboer og derfor fast partner, så det skulle jo ikke være store risikoen for å kunne få seg ulumskheter, men alle muligheter vurderes. Hilsen hysterisk bløder. (........) Anonym poster: 66714e05aad4da81ecf0933ba6faff56
Poko Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Det kan være mye som gjør at du blør så ofte, så fint at du nå har ringt legen din. Tipper h*n vil anbefale deg å begynne på trifasiske p-piller.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 det er vel noe hormonforstyrrelser. jeg har hormonforstyrrelser å har mensen bare 2 ganger i året. du må nesten spørre legen:) Anonym poster: 566ba5b9d7348da49fcc252a8c5969eb
Gjest Tammie Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Noen er så uheldige at syklusen er slik. Noen har mensen nesten hele måneden, andre har det nærmest ikke. Jeg har det ca 4 dager og så er det over. Noen som begynner på nye p-piller får en helt endret syklus. Dette på grunn av hormoner. Du kan alltids be om å få tatt noen hormonprøver, men jeg tipper at legen din ikke finner noe galt med deg. Men jeg skjønner jo at det er kjedelig :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå