Gå til innhold

Kline nekt på skole


Miss hønemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den ungdomskolen jeg gikk på, hadde vi klinenekt, jenter fikk ikke lov å gå med singlett på skolen (måtte dekke BH stroppene), guttene fikk ikke lov å ha luene på osv. jeg gikk på en liten skole hvor det det var barneskole,ungdomskole og vgs i samme bygg. Vi på ungdomsskolen fikk ikke lov å prate eller gå på vgs siden av skolen (selv om de bare var to rom ved siden av hverandre. (det var spesielt kjedelig for min del iom jeg hadde kjæreste på vgs).

Vet ikke hva som er vanlig på andre ungdomsskoler, men når jeg fortalte venninner fra andre skoler om hvordan regler vi hadde, så hadde de ikke slik det ihvertfall. De fikk lov å gjøre hva de ville og gå med hva de vil.

Jeg syns reglene på min skole var for strenge, men uniform, det er både positive og negative sider ved det. Det negative er jo selvsagt at man ikke får gå med det man føle seg komfortabel med og får ikke vise sin egen stil. Men det positive er at når alle er like, så er det ikke like lett å dømme andre personer ved å bare se hva de har på seg (noe unge mennesker er veldig flinke til), det blir som i forsvaret, alle er like og da blir man kjent med andre personers holdning og personlighet, ikke bare ved at folk tar en titt på hva du har på deg.

Dette ble rotete, men håpe du skjønner hva jeg mener :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vilkår ungdomsskolen så kledde vi oss som vi ville, innenfor rimelighetens grense da selvsagt. Men jeg tror ikke noen hadde reagert på klinenekt, ingen i klassetrinnene klinte med hverandre, alle hang i baksetet på rånerene på kveldstid lol.<br /><br /> Anonym poster: 45027be94323e0efbaea227d3fef7abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror uniform kan forebygge mye press og mobbing jeg.

Haha, med uniform så kommer de som ikke passer inn til å ødelegges helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uniform spiller ingen rolle. Jeg har gått på skole med uniform, og på skole uten uniform. Barn finner alltid noe å plage hverandre for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...