Gå til innhold

Kenwood

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøvde å lage kake her om dagen. Men dette gikk jo ikke helt som det skulle. Hade skikkelig forventninger av maskinen jeg, hehe. Skulle først vispe egg og sukker til marengs, det tok jo evigheter. Skal dette ta lang tid? Også visste jeg heller ikke hvilken hastighet jeg skulle bruke.

Og etterpå skulle jeg lage krem. Det ble ikke bra for å si det mildt. Fløten ble steinhard, virka som smør. Vispen var ikke nær kremen så mye heller. Følte at jeg måtte røre med skje i blant.

Så dere som er flink på dette, hjelp meg:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mareng har jeg ingen aning om. Men tror det tar tid, kan jo justere opp hastigheten?

Men om kremen ble så hard, har du rett og slett vispet for lenge. :) Og ja det BLIR smør om man visper for lenge, hehe!

Les i bruksanvisningen til maskinen, der står det ofte noen gode råd. Feks med det å velge riktige visper. ;)

Skrevet

Når du lager marengs er det viktig at du lar eggehvitene bli stive før du tilsetter sukker litt etter litt. Du kan gjerne ha høy hastighet.

Kremen har du rett og slett pisket for lenge. Det går fort å gjøre fløte til krem i en Kenwood. Jeg foretrekker faktisk vanlig miksmaster eller håndpisk når jeg lager krem, da her jeg bedre kontroll på prosessen.

:heks:

Gjest gjest17
Skrevet

Enig med Brunhilde. Tiden det tar i fra perfekt krem til smør går fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...