Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er kanskje flere lignende tråder, men følte jeg ikke fikk noe svar av de jeg fant, så lager en ny :)

Vi reiser til Budapest neste uke (ikke lenge til!!) og sitter febrilsk å leter etter hotell, noen som har gode råd? Vi ønsker å bo sentralt og ha litt luksus, som spa, basseng på hotellet - men ønsker ikke betale så alt for mye (vet dette er vanskelig) - har funnet et par alternativer, men vi klarer liksom ikke bestemme oss, hehe. Så ønsker innspill og tips :)

Vi ønsker ikke bruke mer enn 3000 på hotellopphold (5 netter)

Så blir jeg veldig glad for turist-tips fra dere som har vært der (eller om noen bare vet hva som er morsomt/spennende å gjøre) - så gjerne del med meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ble visst hotellet booket ;) Endte opp med Continental Hotel Zara

Men turisttips ønsker jeg fortsatt å motta ;)

Skrevet

Last ned LonelyPlanet map som kan brukes uten internett (det stod plutselig HELT stille hva det heter). Da er det lett å finne anbefalinger til cafe og restaurant i nærheten av hvor man står. Jeg er hvertfall slik at jeg glemmer å spise, og da blir jeg desperat i øyeblikket.

Mange gode restauranter! Vapiano = pasta. Argentina = biff. De var jeg mest imponert over, spesielt den første. Jeg fikk ikke bestille spareribs på den sistnevnte for "det var for mye for en liten dame som meg", så jeg endte opp med andelår. Jeg sloss virkelig for den spareribsen, men jeg gav opp til slutt :ler:

Ville anbefalt å bestille massasje hvis dere vil ha det, det kan være vanskelig å få på tidspunkt man ønsker når man er på SPAet. Finnes mange små, fine dagspa i tillegg til de store termalbadene!

Skrevet

Jeg brukte gatelangs turistbok:) veldig bra:) ellers er det slike hopp på turer til turist stedene, veldig ok å kunne hoppe av der man vil:) anbefaler å gå i et offentlig bad, husker ikke hva det heter men er vel det største i budapest. Flott utendørs område. Ellers koste vi oss på hard rock cafe, spiste ungarsk bakverk (noe gjærdeig med sukker og kanel, som ble karamelisert). Gikk på folkedans, og satt på mange fortaus kafeer:) veldig koselig by:)

Skrevet

Husk å drikke masse Tokaji!

Skrevet

Hei, er kanskje flere lignende tråder, men følte jeg ikke fikk noe svar av de jeg fant, så lager en ny :)

Vi reiser til Budapest neste uke (ikke lenge til!!) og sitter febrilsk å leter etter hotell, noen som har gode råd? Vi ønsker å bo sentralt og ha litt luksus, som spa, basseng på hotellet - men ønsker ikke betale så alt for mye (vet dette er vanskelig) - har funnet et par alternativer, men vi klarer liksom ikke bestemme oss, hehe. Så ønsker innspill og tips :)

Vi ønsker ikke bruke mer enn 3000 på hotellopphold (5 netter)

Så blir jeg veldig glad for turist-tips fra dere som har vært der (eller om noen bare vet hva som er morsomt/spennende å gjøre) - så gjerne del med meg ;)

Sjekk Budapest.no

Det drives av en nordmann som har bosatt seg der. Utrolig hjelpsomme folk. Har brukt de flere ganger!

Verdens beste biff serveres på Pampas

Ikke dyrt, men passe classy og ekstremt god mat

Gled dere. Fin by!

• 4 uker senere...
Skrevet

Sjekk Budapest.no

Det drives av en nordmann som har bosatt seg der. Utrolig hjelpsomme folk. Har brukt de flere ganger!

Verdens beste biff serveres på Pampas

Ikke dyrt, men passe classy og ekstremt god mat

Gled dere. Fin by!

Litt treg med å svare, men vi brukte faktisk denne tjenesten og ble veldig fornøyd :))

Utrolig fin by - vil absolut tilbake en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...