Gå til innhold

Hvilken p pille bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt Mercilon de siste årene, og det har vært min faste p pille. Jeg har egentlig alltid vært fornøyd med den, og jeg har merket lite bivirkninger. Eller vel inntil nå dette siste året. Jeg gikk over til noen andre piller i 9 mnd av ulike årsaker, før jeg kom tilbake til Mercilon.

Og da merket jeg det. Jeg svetter utrolig mye og lettere når jeg går på Mercilon!

Det er ikke noe som står på listen over mulige bivirkninger, så vidt jeg kan huske men likevel.

Jeg blir spesielt veldig svett i rygg, under armene, ansiktet, nakken osv. Og det kan være for den minste ting! Og det irriterer.

Så nå lurer jeg på om noen av dere har opplevd dette? Og ikke minst hvilke andre p piller dere bruker?

Jeg vil ikke ha minipiller.

Jeg har tidligere brukt Yasmin, og P plaster :)

Så hvilken p pille er du mest fornøyd med? :klo:

EDIT: har endret tittelen på tråden :)

Endret av Nikee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å høre med legen din eller helsesøster som har kompetanse på dette området. :)

Jeg bruker Yasminelle 21.

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg :jepp:

Men vil gjerne høre andres erfaringer med andre merker, så har jeg en viss ide :)

Skrevet

Jeg brukte microgynon og hadde blødninger i 6 uker, så fikk synfase. Funker strålende for meg hvertfall. Veldig fornøyd :-)

Anonym poster: e2ad876ade9fa670fae3c56b7d86ac37

Skrevet

Du burde ikke høre på anbefalinger, man kan reagere helt ulikt på p-piller.

Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha minipiller?

Skrevet (endret)

Du burde ikke høre på anbefalinger, man kan reagere helt ulikt på p-piller.

Det er vel mer opp til meg? Jeg vil gjerne høre om folk har opplevd bra eller negative tendenser med p pillene, jeg er selvfølgelig klar over at alle reagerer ulikt. Men jeg vil fremdeles høre hva de synes har fungert best. Hvorfor er det så vanskelig å bare svare? :)

Hvorfor vil du ikke ha minipiller?

Minipiller er alt for usikre for min del, jeg glemte å skrive det i HI men jeg fikk minipiller først og det ble bare tull med det. Var jeg litt for sent ute så var de ikke sikre i det hele tatt. Og det var uregelmessige blødninger, det kom i hytt og pine og jeg kunne aldri være sikker. Med p pillene vet jeg nøyaktig på dagen når mensen kommer, og nesten bombesikker når på dagen :)

Med p plaster gikk det ikke så bra, jeg klødde som bare det i området rundt. Så droppet det etter å ha prøvd et par måneder.

Endret av Nikee
Skrevet

Før brukte jeg microgynon men humøret gikk veldig mye opp og ned. I tillegg til nedsatt sexlyst.

Nå har jeg byttet til Yasmin. Håper det fungerer bedre for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...