Gå til innhold

Han var på date i dag også :(

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg mener det er forskjell på nettdating og det å date noen du faktisk møter og ender opp med å invitere ut. Nå har ikke jeg prøvd nettdating selv, men jeg ser på det som litt mer sjansespill. Det er vanskelig å vite noe om kjemi over nett, da ting ofte blir annerledes i virkeligheten enn over internett.

Uansett er det ingen grunn til å date mer enn en av gangen.

Viser seg da at det ikke fungerer med denne, DA er det tid for en annen.

Endret av Steinar40
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud... har en liksom forpliktelser overfor hverandre og er i et slags forhold bare fordi en møter en fra nettet? Jeg backer ut med en gang om en fyr har slike forventninger etter ETT møte. En skal vel bli kjent først før en er eksklusive for bare hverandre?

• Liker 3
Skrevet

Herregud... har en liksom forpliktelser overfor hverandre og er i et slags forhold bare fordi en møter en fra nettet? Jeg backer ut med en gang om en fyr har slike forventninger etter ETT møte. En skal vel bli kjent først før en er eksklusive for bare hverandre?

Ja, du skal bli kjent med denne ENE fyren, ja. Og ikke en drøss med andre mannfolk samtidig.

• Liker 11
Skrevet

Steinar har rett ...selv om du kanskje ønsker å tro noe annet. Men jeg antar at noe av poenget med å lage denne tråden er å få litt hjelp til å se det slik det faktisk stiller seg.

Skrevet

I "mine kretser" er det vanlig å avlyse andre dater, dersom man finner en man vil gå ut med flere ganger. Jeg skjønner godt at TS reagerer.

• Liker 2
Skrevet

Uansett er det ingen grunn til å date mer enn en av gangen.

Det er mer effektivt. Var en gang på speed-dating. 9 menn på en time.

Anonym poster: 805f13cf58d7c45db5e84ad807bdb566

Skrevet

Nå er det mange år siden sist jeg datet, så jeg er vel ikke helt "med", men jeg synes ikke dette hørtes noe merkelig ut. Han hadde allerede planlagt andre dater, og ønsker å gå på denne/disse selv om dere hadde en flott date. Er ikke alltid det er fyrverkeri på første date - noen ganger skjer ting litt mer gradvis og da synes jeg det er helt legitimt å date flere i en kort periode.

Skrevet

Jeg synes faktisk det å avlyse en date er dårlig folkeskikk. En avtale er en avtale, mener jeg.

Ellers liker jeg også å ta ting litt "i serie". Men det skyldes alle forventningene som ligger rundt dette å date, og det at å forårsake andres skuffelse er noe at det kjipeste jeg vet. Men effektivt er det ikke, det skal jeg være enig i.

Tror egentlig det beste er om man bare tenker på dating som en måte å treffe folk på. Senke skuldrene, bli kjent, prate fra hjertet og være ærlig om hvem man egentlig er. Prøve å skyve alle "hva hvis" ut av hodet en stund, og gjøre det som føles rett.

Hva nå det måtte være.

Skrevet (endret)

Hva er effektivt med å treffe 9 menn og så fortsatt ikke vite noe om noen av dem?

Endret av Steinar40
Skrevet

Siden han avtalte den andre daten først så burde han jo ikke dratt på date med TS, da "narrer" han jo den andre personen. Jeg hadde dumpet han, og har gjort det og. Altså jeg skrev med en fyr på Nettby for noen år siden og sa ja til date men så passet det ikke de nærmeste dagene fordi han hadde TRE andre han skulle på date med, jeg spurte ikke hvorfor det det ikke passet fordi han fortalte det selv. Som om at det var helt naturlig å date fire styk på en gang huh.png Jeg dumpet han der og da, mistet all lysten til å treffe han. Jeg orker ikke å måtte konkurrere med andre om en fyr, blir jo rene Ungkaren, nei huff! Men ble også litt såret fordi vi hadde skrevet med hverandre i faktisk et par mnd.

Jeg har selv skrevet med to menn samtidig et par ganger, men da har jeg vært veldig bevisst på å velge en av de så fort som mulig, og dumpe den jeg liker minst før jeg møter den andre for første gang. Men det har da vært snakk om å skrive med to fyrer samtidig i noen få dager, ikke to mnd!

Bra TS at du dumpet fyren! :sminkedokke:

Noen menn og kvinner dater flere, og forteller det for å virke ærlig, for å kunne knulle flere "samtidig". Mens andre er desperate og dater flest mulig for å øke sjansen til å finne den rette. Men det er useriøst syns jeg!

Glemmer aldri en amerikansk dame jeg så på TV som fortalte at hun for tiden dater BARE 7 menn :hakeslepp: Tja det blir jo gratis middag 7 dager i uken :fnise: (siden menn der borte alltid må spandere, selv syns jeg at kvinner også kan spandere)

Anonym poster: cc0fcdac9461af51c4512374517a9827

• Liker 1
Skrevet

Speed-date blir jo noe annet, da er alle klar over at alle dater flere i noen få minutter, og det er mer som en audition for å finne en å date. Man skal jo ikke fortsette å date alle man møter der, selv om noen kanskje velger flere.

Skrevet

Siden han avtalte den andre daten først så burde han jo ikke dratt på date med TS, da "narrer" han jo den andre personen. Jeg hadde dumpet han, og har gjort det og. Altså jeg skrev med en fyr på Nettby for noen år siden og sa ja til date men så passet det ikke de nærmeste dagene fordi han hadde TRE andre han skulle på date med, jeg spurte ikke hvorfor det det ikke passet fordi han fortalte det selv. Som om at det var helt naturlig å date fire styk på en gang huh.png Jeg dumpet han der og da, mistet all lysten til å treffe han. Jeg orker ikke å måtte konkurrere med andre om en fyr, blir jo rene Ungkaren, nei huff! Men ble også litt såret fordi vi hadde skrevet med hverandre i faktisk et par mnd.

Jeg har selv skrevet med to menn samtidig et par ganger, men da har jeg vært veldig bevisst på å velge en av de så fort som mulig, og dumpe den jeg liker minst før jeg møter den andre for første gang. Men det har da vært snakk om å skrive med to fyrer samtidig i noen få dager, ikke to mnd!

Bra TS at du dumpet fyren! :sminkedokke:

Noen menn og kvinner dater flere, og forteller det for å virke ærlig, for å kunne knulle flere "samtidig". Mens andre er desperate og dater flest mulig for å øke sjansen til å finne den rette. Men det er useriøst syns jeg!

Glemmer aldri en amerikansk dame jeg så på TV som fortalte at hun for tiden dater BARE 7 menn :hakeslepp: Tja det blir jo gratis middag 7 dager i uken :fnise: (siden menn der borte alltid må spandere, selv syns jeg at kvinner også kan spandere)

Jeg tenker som deg, men har gitt opp å bare skrive med ei om gangen. Har hatt et par opp gjennom som har virket veldig lovende, og som jeg har skrevet med over mange måneder, men som alltid er "opptatt" hvis man spør om man ikke skal treffes osv. Særlig.

Dessuten. Å skrive med noen over så lang tid mener jeg er helt bak mål. Det er regelen heller enn unntaket at ting "klaffer" på en date, og da er det å date folk i serie over flere måneder forferdelig lite effektivt.

Jeg tror forskjellen er den at siden mange av dere kvinner svømmer i tilbud, så velger dere bare å skrive med de som dere umiddelbart føler litt interesse for. For de fleste menn derimot, så er det særdeles få at de jentene som virker "hottest" som i det hele tatt gidder å svare, og det går iallefall jeg fort lei. Da er det mye hyggeligere å bare møte noen man ikke har så store forhåpninger til, bli kjent og ha det gøy, og ikke legge så mye i det.

Anonym poster: 83e1d2ef23ef56d12a895ef4918557a0

Skrevet

Ja, du skal bli kjent med denne ENE fyren, ja. Og ikke en drøss med andre mannfolk samtidig.

Hvorfor ikke?

Du skal date lenge om du holder på sånn. Folk får gjøre som de vil. Det er helt greit å date flere helt i begynnelsen før det oppstår følelser og begge er enige i at de er interesserte i hverandre..

Skrevet

Han er i allefall ærlig. ;O)

Skrevet

Han er i allefall ærlig. ;O)

Ja det tenker jeg også, han er ærlig og det er bra. Vil tolke det slik at han ikke er så veldig interessert, for da hadde han nok ikke fortalt om daten.
  • Liker 1
Gjest Macha Mong Ruad
Skrevet

Jeg tror mange misforstår dette med nettdating. Det første treffet er egentlig ikke en date, i tradisjonell forstand, men kan sammenlignes med når man er på en fest, og prater litt med forskjellige folk. Møtes man utenfor nett er det gjerne en kjemi der, som gjør at man avtaler en date, men på nett må man arrangere det første tilfeldige møtet, hvor man sjekker denne kjemien.

Det er også veldig naivt å tro på en slags kjærlighet ved første blikk, hvor man vet etter de første fem minuttene at man går for dette. De fleste trenger å møtes mer enn en gang, før man vet sånt, og siden dette opplegget tar litt tid, er det vanligvis akseptert å treffe flere i innledende fase. Takler man ikke det får man jakte i vennekretsen sin, på gamlemåten.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke?

Du skal date lenge om du holder på sånn. Folk får gjøre som de vil. Det er helt greit å date flere helt i begynnelsen før det oppstår følelser og begge er enige i at de er interesserte i hverandre..

Hvis jeg viser interesse for ei dame så er jeg interessert i å bli kjent med henne. Og ingen andre.

Skrevet

En førestedate med en man ikke kjenner som man bare har møtt på nett ser ikke jeg på som noe annet enn et slags bli-kjent-møte, et møte hvor man føler litt på hvordan den andre personen er og finner ut om det er en person man kan tenke seg å møte igjen for å bli bedre kjent med. Altså egentlig ikke en date i ordets rette forstand.

Da skjønner jeg ikke hvorfor det er galt å evt ha sånne møter med flere. I det virkelige livet møter man da mange forskjellige folk hele tiden og blir "kjent med" på ulike nivåer.

Mener det er en vesentlig forskjell fra hvis man f.eks møter en person naturlig IRL (gjennom venner, på pub whatever) og SÅ ber vedkommende på en date. Da ligger det jo i kortene at det kanskje er denne personen man vil "satse" litt på - fordi da har man jo allerede fått den bli-kjent-biten som en førstedate med en nettdate er. I en sånn setting syns jeg det blir feil å gå ut med flere samtidig, men å avtale såkalte førstedates med fler enn en fra nettet blir litt annerledes.

Men i det man føler for å ta det et steg videre og møte en person to og tre ganger så burde man jo da satse bare på denne personen.

Anonym poster: a1cf3241b74910290b0e6f88f482b1c9

Skrevet

Jeg mener det er forskjell på nettdating og det å date noen du faktisk møter og ender opp med å invitere ut. Nå har ikke jeg prøvd nettdating selv, men jeg ser på det som litt mer sjansespill. Det er vanskelig å vite noe om kjemi over nett, da ting ofte blir annerledes i virkeligheten enn over internett.

Helt enig. Selv hadde jeg planlagt date dagen etter førstedaten med min mann. Vi fant hverandre over nett. Nå valgte jeg å avlyse daten dagen etterpå siden jeg fant en såpass god tone med min mann, men jeg ser ikke helt hva som er farlig med å ha flere førstedates med forskjellige personer rett etter hverandre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg tror det er viktig å ikke ta dating så seriøst.. men rett og slett da det som det det er; en kjemi screening. Selv om man føler man har god kontakt med meldinger, nettprofilen er perfekt, hyggelig på telefon/sms så er det å møtes noe helt annet. Så uansett hva man tror og føler, det vet man ikke før man treffes. Tror det er lurt å treffes raskt fremfor å bygge opp noe som nødvendigvis ikke er reelt.

Selv er jeg så lei av "nettdating" at jeg egentlig ikke orker å dra på noen dater. Men jeg går med innstillingen om at det kan bli et hyggelig nytt bekjentskap... eller ikke. Men kjenner jeg at jeg er virkelig interessert i en type, så ville jeg nok ha droppet den planlagte daten dagen etter, for det ville være bortkastet tid for den jeg møter og meg.

Det null dating på meg om dagen, fordi jeg fortsatt er litt for interessert i sommerdaten som "dumpet" meg for noen uker siden. Kun en om gangen når det er "noe", ellers ser jeg egentlig ingen grunn til å ikke kunne dra på en ny date dager etter - med mindre det ble en tydelig gjensidig interesse. Flere av de mennen jeg har truffet på date er blitt bekjente og når "datinggreia" er over er det veldig befriende å møtes i forhold til dating settingen. I forrige uke var jeg ut og spise og drakk vin med en tidligere date (aldri klina el noe, bare 2 middager før fant ut at nei), vi oppdaterte hverandre på sommerens dating, nettprofiler, PUA triksene hans (å ja han er meget bevisst) snakket om barna, jobb etc. Veldig hyggelig, og jeg tenker at jeg i det minste får noe ut av sukkergreiene selv om jeg ikke finner kjæreste (ennå).

Tror at min tidligere konklusjon om at han ikke er interessert nok stemmer, for ellers hadde han nok ikke vært så ærlig. Ærlighet er noe av det jeg setter høyest hos dater, helt topp om de første kveld er ærlige å hva de tenker og du vet hvor de har de. At du følte daten gikk så bra kan jo være at dere har god vennekjemi, selv om det ikke var "sånn kjemi".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...