Gå til innhold

I uke 9, og synes symptomene er blitt så svake...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er altså i uke 9 nå, og føler at de fleste symptomene jeg har hatt så langt i svangerskapet (kvalme, mensmurringer, ømme bryster, svimmelhet) er blitt så godt som borte. Dette bekymrer meg litt, merker jeg. Hadde håpt at jeg skulle kjenne mer frem til hvertfall uke 12. Dette er første gang jeg er gravid, så har jo i utgangspunktet lite peiling på dette. Har ikke blødninger.

Hadde en UL for 2 uker siden, og da var alt bra. (Dette var noe gyn. gjorde kun for å konstatere graviditeten, tror jeg. Jeg ba ikke om ul selv). Fikk beskjed da om at jeg skulle kontakte fastlegen min om 3-4 uker (altså om 1-2 uker fra idag). Tenker rasjonelt at jeg ikke skal være engstelig, men kjenner jeg bekymrer meg mer og mer...

Anonym poster: e5b5b7840e84c939878c7e04ff7f9f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste av mine symtomer ble borte eller svakere da jeg var 8 uker på vei. Forstår du er engstelig, men det er mange som opplever det samme rundt den tiden.

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Godt å høre fra noen som har mer erfaring.

Skrevet

Mine symptomer har variert veldig intensitet, er helt normalt :)

Anonym poster: 1f7dc337c6d5d71e64a7248b337557ae

Skrevet

Det er veldig, veldig vanlig at symptomene avtar i denne perioden. Don't worry. :)

Skrevet

Jeg hadde knapt hatt noen symptomer de 12 første ukene. Eneste som kunne føres tilbake til en graviditet var at jeg var endel oppblåst. Snakket med fastlegen min om det og vi var begge enige om at det var typisk jenter å tenkte at noe er galt når alt er fint og flott. :) Jeg vet det er vanskelig, men nyt at du er frisk og fin og at du er heldig som ikke er så plaget! :D

Skrevet

Må bare henge meg på og si at det er betryggende at symptomene kommer og går litt, blir mye bekymring her også når jeg en dag plutselig har matlyst og energi... Er 8+5 i dag i flg legen.

Skrevet

I tillegg til å være enig med de over vil jeg påstå at du er svært heldig! Ville heller vært symptomløs en har hyperemesis slik jeg hadde i 8,5 måned. ;)

Anonym poster: 7bad1e389ec1ac707ea03543f8e28780

Skrevet

Tusen takk for oppløftende svar, alle sammen :) Jeg vet at jeg bare bør være glad for at jeg er i fin form, men jeg må innrømme at jeg "likte" de ubehagelige symptomene nettopp fordi jeg da kjente at jeg er gravid. Nå skal jeg prøve å ikke bekymre meg, og vente og se hva fastlegen sier når jeg tar kontakt en en uke eller to :)

Skrevet

Jeg er 9+5 i dag og symptomene mine ble svakere i uke 8. Frem til uke 8 var det mest konkrete symptomet mitt ømme pupper, men nå er de bare litt ømme og ømheten kommer og går litt. På tross av sviktende symptomer var jeg på tidlig ul på mandag og så et bankende hjerte :hjerte: Så det går altså an å ha sviktende symptomer OG blødninger selv om alt er i den skjønneste orden!

Skrevet

Mine ble også veldig svake i uke 9 og 10. Nå sitter jeg her i uke 14, utslitt og kvalm og skulle ønske jeg satte mer pris på uke 9 og 10 :closedeyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...