Gå til innhold

Noe som kan roe kroppen/nervene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sosial angst

(nei, jeg er ikke av den typen som diagnoserer meg selv og er hysterisk. Jeg har fått diagnosen av en psykiater, og har blitt syk pga traumatiske opplevelser i barndommen).

Jeg går til behandling, men det tar tid. Angst er vanskelig å bli kvitt. Jeg tar 20 mg Cipralex hver eneste dag, men det er likevel vanskelig å være sosial. Jeg vil aller helst bare gjemme meg bort. det er grusomt.

Vet noen om noe som kan roe meg ned litt? Ikke nevn alkohol eller nikotin, please...

Pusteøvelser? Reseptfrie piller? Noe annet? Jeg er åpen for hva som helst.

Nå er jeg i en ny skolesituasjon, og denne gangen vil jeg ikke at angsten skal vinne.

Anonym poster: 063b756366202832f0db866ad0e70c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bach's Rescue Remedy. Jeg har prøvd dette ut på et dyr, som ikke visste hva dette var for noe, og det funka. Har også brukt dette på meg selv.

Anonym poster: a4ada1155dfe550829907e1fed829b89

Skrevet

Det å ta seg tid, puste ordenlig, bevege seg rolig, være ute i naturen kan hjelpe :) Stress gjør som regel angsten verre.

Det kan også hjelpe å finne ut av hva som utløser angsten og finne måter å enten unngå eller overkommelig det på.

• Liker 2
Skrevet

En joint

Anonym poster: d9800cafe0725913aa89ed32f38a7059

• Liker 2
Skrevet

Jeg sliter med en annen type angst, men har fått god hjelp av øvelsene i denne boken her:

http://www.amazon.com/The-Mindfulness-Acceptance-Workbook-Anxiety/dp/1572244992/ref=sr_1_sc_3?ie=UTF8&qid=1345577297&sr=8-3-spell&keywords=mindfull%C3%B8ness+workbook

Gikk også i terapi, men fikk mest ut av den boken - rett og slett fordi jeg måtte lære meg konkrete øvelser - og aksept av de kroppslige sensasjonene(sånn at jeg ikke unngikk situasjoner eller "flyktet" fra dem når de først oppstod).

For meg hadde ikke medisinering hjulpet noe, fordi jeg trengte å lære meg hvordan jeg skulle håndtere slike situasjoner uten å dope ned de ubehagelige kroppslige greiene/tankene(der var jo nettopp det som fikk meg til å forverre angsten og få "angst for angsten" osv.

Anonym poster: 47fc5ecb0fc18b2ea8afb12f591eb822

Skrevet

En joint

Anonym poster: d9800cafe0725913aa89ed32f38a7059

Lurt råd, spesielt når det er påvist en sammenheng mellom dette og psykoser/psykiske lidelser og forverring av allerede eksisterende.

Anonym poster: 47fc5ecb0fc18b2ea8afb12f591eb822

• Liker 1
Skrevet

PUST er viktig.

Pust inn gjennom nesen, dypt og rolig helt til lungene er fylt opp helt. Hold pusten.... (tenk at en ball ruller sakte nedover til bena og tærne og opp igjen) og trekk pusten sakte ut igjen helt til luften er helt ute.

Et triks og er å ligge rett ut på rygg med håndflatene med sprikende fingre over navleområdet samtidig. Da kjenner du samtidig pusten og at du puster med magen.

Krever litt trening og du kan bli noe svimmel i starten altså.

Men har du full fokus på å puste riktig med magen, glemmer du angsten og samtidig får nok luft. En har jo en tendens til å puste kort i øvre del av mage når en er nervøs.

Har ikke sans for piller selv. Det er ikke godt for kroppen og en kan fort bli avhengig. Samtidig som det bare legger en demper på problemet en periode og når en slutter kan de fort komme tilbake. Er nå min mening/erfaring iallefall.

En annen ting som har fungert fint på meg er hypnose og EFT. Dyrt men virket veldig godt på meg. Ingen bivirkninger og EFT er teknikk og et middel du kan gjøre selv gratis i lang tid etterpå. For meg var det 4 t behandling. Viktig å finne noen som er flinke da.

Hilsen en som -har hatt- både sosial angst, helse angst og panikkangst.

Skrevet

Pilates

Kardio trening som får opp pulsen.

Anonym poster: f1c951302b27cc4d6826996ee3dadaa5

Skrevet

Puste med magen. Kjenne på magen at man puster (jeg hadde for intense angst for det, men funker sikkert for noen). Jeg brukte vival. Men de har også noe på helsekort... Valerina natt og noe til dag.... Hmm.... Husker ikke hva det heter. Du kan sikkert bare spørre etter "valerina natt" bare dagtype eller noe :P

Matte skal også hjelpe. Hehe. Logisk hjerne blokker ut angstdelen tror ejg.

Skrevet

Jeg har også depresjon og angst. Tar 20mg Cipralex daglig jeg også. For meg hjelper det faktisk å trene. Det er jo en kjent sak at det skal hjelpe på depresjon, men jeg føler det hjelper på angsten også. Skikkelig hard trening slik at jeg blir helt utslitt.

Anonym poster: fa5e00b7c70e2aa6459afdea609a411e

Skrevet

Benzodiazepiner hvis ikke noe annet hjelper og er disiplinert uten rusbehov.

Anonym poster: 6ecb20aafe24aea1bc55fb214538f39b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...