Gå til innhold

Tarmskylling noen med erfaring her ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg skal til CT av tykktarmen og ikke er særlig lysten på å drikke masse medisin-remedier pga medisin allergi.

Undersøker jeg andre alternativer på å få tømt tarmen før bildene skal tas.

Det høres ut som de bare bruker vann. Det er jo veldig kjekt for en med allergier :-)

Hun jeg snakket med mente også dette kunne gjøres istedenfor medikamell tømming.

Men hvordan virker dette ?

Er det mye smerter i forbindelse med noe slikt, under og etter ?

Måtte ta klyster for å få løst opp forstoppelse for noen uker siden. Da fikk jeg intens ryggsmerter da det satte igang. Noe uvel og sliten i kroppen. Men var fin igjen etter noen timer. Bare noe sår i magen i dagene etterpå.

Har mer en nokk av smerter fra før ellers i kroppen fra div. skader, så synes det er greit å undersøke på forhånd hva som venter en.

Skal selvfølgelig forhøre meg med fastlegen og sykehuset om det er greit for dem å gjøre det på denne måte. Enten det eller så får de legge meg inn mens jeg må ta de medikamentene. For det våger jeg ikke gjøre alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AA.

Tror ikke du leste hva jeg skrev AA

Nå vurderer jeg ikke tarnskylling fordi jeg har lyst eller har noe som helst ønske om å tømme "tanken" bare for å tømme.

Men til denne CT undersøkelsen MÅ en tømme tarmen helt før en skal foreta den.

Pga medisin- allergi er det ikke så forlystende å skal ta 3 flytende medisiner med en haug med bivirkninger helt alene hjemme dagen før.

Da høres det bedre og mildere ut å kun bruke vann for å få gjort samme prosessen.

Spurte etter erfaring med noen som har gjort dette slik at jeg kan være litt forberedt på hva jeg går til.

Ingen her som har gjort noe slikt uansett om det er "bare" for å tømme/rense eller rent medisinsk årsak (Eks. CT rønken) ?

Hadde nok aldri vurdert dette om det ikke var for disse bildene som skal tas.

Skrevet

Ingen som har hatt tarmskylling her da ?

Ønsker både positiv og negativ ERFARINGER.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med tarmskyllinger. Det er faktisk den beste veien til god helse. man får masse overskudd, ingen smerter i kroppen, ingen leddplager. Jeg er 70 år og har drevet med rensing av tarmen i snart 60 år, de siste årene svært intensivt, faktisk hver eneste dag det siste året. Men jeg gjør alt sammen selv, hjemme, og det er helt gratis. Det kalles klystèr og har vært brukt i tusenvis av år, og er helt ufarlig. Jeg fyller tarmen med 4-5 liter rent vann hver morgen, holder på det i noen minutter før alt forsvinner i do. Tarmen blir da helt ren etter gjentatte ganger, og man føler deg i fantastisk god form. Min teori og egen erfaring er at kroppen blir sunnere av det på alle måter. Men man må selvfølgelig drive på en stund og like det man holder på med.

Døden begynner i tarmene er det noen som påstår, og jeg tror det er rett. En gammel tarm med gamle avleiringer av avfallsstoffer er neppe sunn. Mange får tykktarmskreft og dør av den grunn. Holder man tarmen ren er sjansene betydelig mindre for å få kreft. Dessuten får kroppen tilført daglige doser med vann som smører ledd og muskulatur og gjør at huden ikke tørker opp så fort. Dette er bare logisk tenkning, men jeg er et levende bevis for at det har noe for seg. Start med 1 liter vann de første gangene og øk på etterhvert. Jeg er en mester i faget og holder fint 6 liter vann på en gang. Tarmene styrkes og divertikler forsvinner. Lykke til

Skrevet

Ingen som har hatt tarmskylling her da ?

Ønsker både positiv og negativ ERFARINGER.

Du har fått et svar fra meg. Jeg vil mene at hadde alle hatt samme "hobbyen" som meg var det ikke lenger bruk for leger og medisiner. Det er nok derfor legestanden og legemiddelindustrien er så avvisende til tarmskyllinger. Det er bare helt fantasktisk skal du vite. Jeg har 60 års erfaring. Noen bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...