Gjest cunninlynguists Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 For et par måneder siden fikk jeg intenst vondt i en fortann,dette varte i nesten to døgn fikk ikke sove og måtte ha isbit på tanna og skylte med nellik og i det hele tatt. Plutselig stoppet det og tannen var helt fin igjen. Nå forrige uke fikk jeg vondt igjen, må har det vart i 6-7 dager og tannen er overfølsom for kulde, kan ikke tygge mat og det gjør vondt å komme borti den. Nå begynner smertene å avta, men er fortsat øm. Ddt gjør vondt i tannkjøttet oppover til nesen, kun over den tannen. Noen som vet hva dette kan være? Er ikke hoven, har ikke hull og jah.. Hjelp!
Gjest NozMonster Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 i vårt yrkesliv så er det noen som velger å bli såkalte "tannleger". tannlegene er kvalifisert til å ta hånd om vondter, skader og lignene i kjeftamentet til oss som ikke valgte det yrket. Derfor er det veldig lurt å oppsøke en slik "tannlege" når det er noe i munnen man sliter med. Etter hva jeg har hørt, så kan de faktisk få bort smerten også
Gjest cunninlynguists Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Men det vil da si at jeg må ta steget og faktisk komme meg dit og! :O Og i tillegg å faktisk ha råd til det..aff, livet er hardt altså. Ingen som kan gi meg en pekepinn på hva det muligens kan være så jeg får forberedt meg?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Det kan være tannkjøttproblemer, for eksempel. Du må bare komme deg til tannlegen, rett og slett. Hvis du vet det ikke er hull er det umulig noe du kan kjenne mye av uansett. Tannlege er det første man bør ta seg råd til etter min mening. Anonym poster: 5478d5f9c8be96f4c8ed28d7233d4078
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Hvis du har så vondt i tanna som det du beskriver her, tviler jeg på at du ikke har hull. Det høres ut som betennelse i tanna, og da må man enten ha skadet tanna eller fått hull i den. At kraftig tannverk går over betyr ikke nødvendigvis at du er kvitt problemet, det kan like gjerne bety at røttene har dødd på grunn av en kraftig infeksjon i tannroten. Som nozmonster sier: kom deg til en sånn tannlege! Tannverk er ikke til å spøke med, og i de fleste tilfeller er det noe som krever behandling. Dessuten vil det bare bli verre (og dyrere) jo lengre du venter med å søke hjelp. Anonym poster: 938959d9c7d139ad09de522395fd9d4a
Cunninlyngusts Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 grøss.. takk for svar da dere! Tok røntgen og sjekket tennene før jul, var ingenting å bemerke da, men får vel ta meg en slik tur da...
betrayed Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Hørtes nesten ut som betennelse, men så er jeg ikke tannlege. Burde defintivt sjekkes ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå