Gå til innhold

Hvor mye går du tur?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvor mye går du tur med hunden?

Jeg passer hunden til foreldrene mine, og siden vi ikke har mulighet til at han kan stå ute, blir det hyppige turer!

Tipper at vi tilsammen er ute rundt 2 timer pr dag.

Han er vant til å være mye ute hjemme og da kan han jo ikke sitte inne hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville tro to timer er passe.... Hunden vår får no rundt to timers tur hver dag han og, pluss minus, kommer an på hvilken dag d er. Har have som han er ute i så mye han vil og da. Høres ut som hunden har d godt hos deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

To timer er bra det. Det spørs jo også hvilken hund du har?

Min får 1 til 2 timers tur nesten hver dag. Det er ikke alltid det passer for meg å ta en langtur, da kompenserer jeg med litt hjernetrim. Feks. Lydighetstrening, sporsøking.

Hunden skal tilpasse seg ditt liv, ikke omvendt. Men det blir selvfølgelig litt annerledes når det ikke er din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du to timer i løpet av hele dagen ?

Selv går jeg morgentur som er ca 10-15 min og det samme når jeg kommer hjem. Så prøver jeg, ikke hver dag jeg får gjort det, å gå en lengre skogstur ( løpe løs i skogen 30-80 min ) og så kveldstur på 10 min. Som regel legger jeg den lange turen på kvelden slik at dette blir treningstur og kveldstur i et.

Jeg synes hunder har godt av å vende seg til aktive dager og rolige dager. De trenger ikke milelange turer hver eneste dag, men aktive hunder bør få gode turer et par ganger i uka.

Selv burde jeg kanskje trent enda mer, siden det er jakthund jeg har. Men tiden strekker neimen ikke alltid til :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor midt i byen, og er vel ute på korte turer 3-4 ganger hver dag. Er ikke spesielt festlig nå for tida da det er tomt for snø og all søpla kommer fram, i tillegg er det FULLT av knust glass overalt :evil:

Prøver å komme oss til mer landlige omgivelser innimellom også. Men ettersom hun er en skikkelig sofagris så tror jeg dette passer henne bra :)

Når vi flytter skal vi forsøke å finne noe som er litt nærmere skog og mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på.. men vi pleier å få til en 30 minutters gåtur langs veien om dagen. I tillegg går eller kjører vi til et friområde og slipper hunden en gang i løpet av dagen, slik at hun får løpe masse.

I helgene blir det ofte litt mer. Ca 2 timer med gåtur og gjerne en liten løpetur i tillegg.

Noen dager blir det ingen tur. Ingen har dårlig samvittighet for dette og hunden ser ikke ut til å bry seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel en ti minutter om morgenen, halv times tid midt på dagen, en god tur på ettermiddagen og til slutt en liten tissetur om kvelden.

Noen dager blir det mer. Det er en elghund som trenger mye trim! han skal jo jage elg til høsten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Ute så lenge hun vil i hagen om morgenen, ingen tur da. Tur om ettermiddagen og kvelden - vil tippe alt fra 1 til 2 timer, cirka. I helgene gjerne mer, og da drar vi andre steder hvor hun kan løpe løs også.

Noen dager blir det minimalt med tur, bare 20 minutter rundt kvartalet liksom. Hun virker like fornøyd uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ca 10 min. tur om morgene, i tillegg til at han står litt i bånd før vi drar på jobb. Når vi kommer fra jobb får han som regel en 15 min tur med en gang, også en lengre tur (1-1.5 time) senere på kvelden. Dersom han får langtur med en gang vi kommer hjem får han en runde ekstra på kvelden rett før vi legger oss.

Totalt får han mellom 1-2 timer pr dag i uka og 2-3 timer i helga. Vi prøver å reise et sted hvor han kan få løpe løs minst et par ganger i uka, og da får han løpe der en drøy time. Han får da samtidig hjernetrim, for vi gjemmer pinner (et stort inngjerdet område) som han løper og leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Varierer litt!

I dag har jeg ikke gått tur med han. Ikke enda hvertfall! Men har vært ute med han 3-4 ganger. Han er bare 5 mnd gammel så skal helst ikke ha lengre enn 15 min turer visstnok.

I fin vær og når jeg har god tid går vi en halvtimes tid gjerne også får han løpe fritt 3-4 ganger i uka minst!

Pleier å gå en liten tur med han hver dag nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen blir bikkjene bare sluppet ut døra, de gjør det de skal også kommer dem inn igjen. På ettermiddag/kveld varierer turene fra 30 minutter til 2 timer ca. Har også en hundegård dem står en del i.

Blir dem trent hardt så blir ikke turen så lang, for skal jo ikke drepe dem heller. De har jo ikke vett til å slappa av så vi må jo passe på at dem ikke kjører seg selv for hardt. Når det er lange turer på gang så har vi ikke med ekstra bagasje.. (Kløv med vektskiver, akebrett med vektskiver).

NoName

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig men vi har to hunder og de springer løst ute mange timer pr. dag i tillegg til at det blir en par småturer på 30 min hver.

Fordel å ha to hunder for da aktiviserer de seg mye selv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...