AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Om jeg ble voldtatt en kveld, så ville jeg dratt på legevakten med en gang og fått hjelp. Der ville de gitt meg forskjellige ting bl.a. slik at egget ikke ville feste seg i livmoren og bli befruktet. Er det galt? Det blir jo som å gå på prevansjonsmiddel, så og si. Når det gjelder de som har blitt gravide etter voldtekt, så er det vel kun kvinnen som må få bestemme over livet i magen. Kan hun velge om hun vil drepe barnet i magen, eller mannen som voldtok?<br /><br /> Anonym poster: 78157c4ebe1d06ca600a69df1d234373
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Om jeg ble voldtatt en kveld, så ville jeg dratt på legevakten med en gang og fått hjelp. Der ville de gitt meg forskjellige ting bl.a. slik at egget ikke ville feste seg i livmoren og bli befruktet. Er det galt? Det blir jo som å gå på prevansjonsmiddel, så og si. Når det gjelder de som har blitt gravide etter voldtekt, så er det vel kun kvinnen som må få bestemme over livet i magen. Kan hun velge om hun vil drepe barnet i magen, eller mannen som voldtok?<br /><br /> Anonym poster: 78157c4ebe1d06ca600a69df1d234373 Hva er det du spør om her egentlig? Om du personlig er i mot abort så må jo du vurdere det selv, men både abort og angrepille er lovlig i Norge. Og nei, man kan ikke velge å drepe mannen som voldtok. Anonym poster: ba2ad109efc25d4d15fcf631a90d7a47 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Hva er det du spør om her egentlig? Om du personlig er i mot abort så må jo du vurdere det selv, men både abort og angrepille er lovlig i Norge. Og nei, man kan ikke velge å drepe mannen som voldtok. Anonym poster: ba2ad109efc25d4d15fcf631a90d7a47 Jeg vet ikke om jeg er for eller imot. Jeg er mer nøytral. Om en person bestemmer seg for å ta abort, respekterer jeg det like mye som om hun ikke vil ta abort. Jeg mener man skal kunne bestemme over sin egen kropp. Jeg bare tenker på at det er så mange som sier at man ikke burde ta abort selv om man er voldtatt. Men om man blir voldtatt, så pleier man å få hjelp ganske fort, og ta blir jo en eventuelt graviditet hindret. Så hvorfor skriker så mange abortmotstandere opp mot å ta abort om man blir voldtatt? Jeg tenkte også på at en kvinne burde kunne velge om hun vil ta abort, eller velge at voldtektsmannen må bøte med livet. Jeg bare tenkte at det er lettere å føde et voldtektsbarn når mannen ikke eksiterer lenger ... Om mannen er på frifot, kan det ikke være lett å ha et voldtektsbarn, og da er det kanskje best for alle parter å ta abort. Bare en tanke.<br /><br /> Anonym poster: 78157c4ebe1d06ca600a69df1d234373
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Dette er et merkelig spørsmål, de fleste oppegående kvinner tar abort etter en voldtekt! 3
Sulosi Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Ingen fare, denne amerikanske politikeren har løsningen, man blir nemlig ikke gravid etter voldtekt.... http://www.nettavisen.no/nyheter/article3455756.ece Vet ikke om jeg skal le eller grine. Seriøst fra min side så ser jeg ingen problemer med at en abortmotstander velger abort dersom det er etter en voldtekt. 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Ja, men jeg lurer på om man blir voldtatt, så drar man som regel på legevakten ganske fort, og da får man jo piller og medisiner slik at man hindrer sykdom og graviditet. Er det abort å forhindre graviditet på denne måten etter en voldtekt?<br /><br /> Anonym poster: 78157c4ebe1d06ca600a69df1d234373 2
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Tror det er de færreste av voldtatte jenter som dra på legevakten. Mørketallene er nok store. 2
Sulosi Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Angrepillen man får på legevakten virker før egget fester seg så det ser jeg ikke på som en abort. 2
Gjest Søgni Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Ja, men jeg lurer på om man blir voldtatt, så drar man som regel på legevakten ganske fort, og da får man jo piller og medisiner slik at man hindrer sykdom og graviditet. Er det abort å forhindre graviditet på denne måten etter en voldtekt?<br /><br /> Anonym poster: 78157c4ebe1d06ca600a69df1d234373 Det er jo ikke sånn at alle som blir voldtatt drar til legen umiddelbart. Det du skriver er det ideelle scenarioet ja, men det er ikke sånn det foregår for ganske mange etter en voldtekt. Mange oppsøker ikke hjelp, og i alle fall ikke så fort. Så jeg tror ikke det er dette som menes med abort etter en voldtekt, jeg tror ikke de mener angrepiller umiddelbart etterpå, det er nok helst selvbestemt abort frem mot uke 12 det er snakk om. 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Jeg kan ikke se for meg en stort mer moralsk handling enn å ta abort etter voldtekt. Anonym poster: f7b6bc6fefe5377ce577a6ac65a7bdf0 2
Poko Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Synes "voldtektsbarn" var verdens verste betegnelse på et uskyldig foster. 2
Gjest Søgni Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Jeg tenker forresten også at det er veldig bra at den voldtatte ikke får velge om voldtektsforbryteren skal bøte med livet eller ikke (?), det synes jeg nå egentlig sier seg selv. 1
Mann 42 Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Angrepillen man får på legevakten virker før egget fester seg så det ser jeg ikke på som en abort. Nei, det virker mer som en p-pille, som HELLER ikke hindrer befruktning, men gjør at egget ikke fester seg i livmoren.
Sulosi Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 Angrepillen man får på legevakten virker før egget fester seg så det ser jeg ikke på som en abort. Nei, det virker mer som en p-pille, som HELLER ikke hindrer befruktning, men gjør at egget ikke fester seg i livmoren. Nei?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå