Gå til innhold

Prosjekt anti-dørstokkmila


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Okei, her er greia.

Jeg er 20, har nettopp flyttet til ny by for å studere og jeg ønsker meg en mer aktiv hverdag. Og den vil jeg gjerne starte FØR studietiden starter for fullt med lesing i lange dager.

Jeg er tynn, naturlig, legger ikke på meg. Kondisen min er helt ok, kan jogge i 3 km og overleve, men det er tungt. Røyker, men har kuttet mye ned siden jeg sluttet. (Går i tre om dagen - kontra 10 før.)

Spiser sunt, klarer meg ikke en dag uten grønnsaker og er veldig glad i kjøtt og fisk. Lager mest mat fra bunnen av, men noen ganger går det i halvfabrikat. ALDRI hel (som fjordland, kjøpepizza osv).

Jeg er veldig glad i å gå i skogen og på fjellet, og ønsker selvfølgelig å gjøre dette hele tiden men sliter med å finne turkamerater. På grunn av manglende turkamerater sliter jeg med å komme meg ut så ofte som jeg vil - og blir heller sittende inne. Dumt!

Så nå er første del av prosjeket å få en mer aktiv hverdag. Komme meg ut døren, rett og slett! Det betyr harde spark i rævva, litt småhat mot meg selv men forhåpentligvis resultater.

Den uken som kommer nå vil jeg:

- Gå en liten tur hver dag. Alt fra 15 min til 3 timer, alt etter som hva kroppen min tillater den dagen.

- Være aktiv inne (ikke sitte stille på dataen hele dagen, heller vaske der det trengs osv.)

Jeg tror jeg tar dette dag for dag, uke for uke. I stedenfor å si "jeg SKAL jogge 3 ganger i uken", for det vet jeg at ikke kommer til å skje. Små mål. Små mål.

HVEM ønsker meg lykke til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, dette har jo gått helt greit faktisk. Jeg har rørt mye på meg, røyket mindre(yay!) og laget bra mat. Men møkk forkjølet har jeg blitt - så nå ligger jeg bare i sengen hele dagen... Stusselig! Skal prøve meg en tur på butikken etterpå, trenger noe ingredienser til middag og kakebaking siden han jeg bor med har bursdag om to dager. (Det er lov til å spise kake da, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg røyker mindre! Eller, har gjort det de siste 4 dagene.... Tatt 3-4 røyk om dagen :) Jeg er stolt av å ha hatt en røykpakke SÅ lenge! Det er veldig bra for min del.

Problemet er at jeg har lungebetennelse, så jeg får jo ikke lov til å røre noe særlig på meg... Blir for det meste stillesittende da jeg ikke orker å gjøre noe særlig uansett. Spiser drittmat også.

Æsj så ekkel jeg er :( Klarer jo ikke engang å spise sunt i helgene.. "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg og en venninne en liten tur. Deilig å gå en tur etter lungebetennelsen, deilig å kunne røre på seg! :)

I dag derimot har jeg gått i skogen i hele to timer. Deilig! OG ingen røyk, OG det føles FANTASTISK. Nå vil jeg aldri røyke igjen...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

HAH tro det eller ei men jeg har altså vært på en times powerwalking i dag! Og det var mer slitsomt enn det høres ut - fordi i Trondheim er det ingentin som heter rett frem. Her er det enten rett opp eller rett ned. Yikes! Kom hjem og fikk kjørt noen pushups, situps, froskehopp og ryggøvelser (som jeg må ta fordi ryggen min blir helt klin gæern av å sitte så mye å lese på studiet).

Jeg vet ikke helt hvem jeg er lenger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...