Gå til innhold

Må ha fastlege hos studentsamskipnaden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har flyttet langt hjemmefra for å gå på høyskole i Oslo. Trenger ny resept på p-piller om en måneds tid. Må jeg bytte fastlege til en hos studentsamskipnaden, eller kan jeg få tak i p-piller hos noen jeg ikke vanligvis er ''pasient'' hos?

Og hvis jeg bytter fastlege. Kan jeg bare ringe for å få ny resept, eller må jeg ha legetime? Har gått på de i over 1 år.

Anonym poster: b854049b5031b57b43ac0abba3efd8d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt fastlege nå, byttet gjelder fra 1.september, så da har du fastlege når du trenger resept om en måned. Du kan ringe til legekontoret du bytter til å si hva det gjelder, og spørre om du trenger time. Fortell hvor lenge du har gått på dem. Det er opp til legen om han/hun vil ha deg inn til en time først.

Anonym poster: bfd6733f6869ce18a260305b41412068

Skrevet

Fastlegen din hjemme kan fikse resepten til et apotek i oslo, om du ikke er fra en kommune som har begynt med elektronisk resept..

Skrevet

Trenger ikke å bytte fastlege med andre ord, men anbefalest for senere behov :)

Skrevet

Du kan også gå til SiO sitt legekontor hvis du ikke har fastlege der, men det koster litt mer. De har dog en helsesøster der som man kan få prevansjon hos, hun har kortere ventetid og jeg tror det er billigere.

Se http://www.sio.no og gå på "Helse" så står det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...