Gjest anonymemeg Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 hei. Lenge har jeg av og på, noen dager hatt sterke smerter i urinveiene. DEtte har vart et halvt år. For fem mnd siden tok jeg med prøve til legen, men ga ikke utslag. Men pga symptomene som lignet UVI fikk jeg kur, som virket litt. Så kom det til bake sakte men sikkert og jeg ventet, men for en mnd siden tok jeg enda en, tur med samme resultat. Nå har det kommet igjen, og jeg er lei av å dra til legen, når prøvene ikke gir noe bakterieutslag. noen som vet hvorfor jeg har smerter, svie og trang til å tisse often når jeg ikke fåt påvist UVI?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Hvis urinen ikke er konsentrert (morgenurin) el.l kan det være at det ikke slår ut på prøven. Jeg har hatt MYE UVI opp gjennom og har opplevd å komme emd klassiske symptomer og urinprøve til legen og få høre at den ikke slår ut, men legen har da sagt til meg at de stoler mer på kvinnens beskrivelse og skrevet ut antibiotika likevel.. Du bør uansett drikke veeeeldig mye, ta tranebærtabletter evt tranebærjuice, funker bra mot uvi, holde deg varm på bena, ikke kald eller rå, tisse før og etter sex, for å skylle ut bakteriene og unngå stringtruser og evt sæddrepende gele (jeg brukte dtte før sammen m pessar og hadde mye mer uvi da enn nå).. Se an litt, men er det veldig vondt så dra til lege igjen, kan jo utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som er mye verre. god bedring!! Anonym poster: e0cb7713158b07b6acd530152b573bbf
terri Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Jeg har akkurat samme problem som deg! Har symptom på uvi, men får ikke noe utslag når jeg drar til legen.. Jeg er spessielt plaget om jeg spiser ujevnt... jeg kan drikke og drikke, men det går ikke over før jeg har inntatt et skikkelig måltid. Viss jeg får symptom må jeg ha en skikkelig middag, og gjerne godt med drikke til maten.. etter 1-2 timer er symptomene så og si borte.
terri Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Det kan nevnes at jeg er flink å ta de forhondsregler man skal når det gjelder uvi, anonymbruker ovenfor nevner det meste dette hjelper lite for meg.... Har hatt slitt med uvi tidligere, og fått nyrebekkenbetennelse pga dette.. får ikke lenger utslag, men har fortsatt til tider symptom.
ninuska_ Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 (endret) . Endret 15. mars 2018 av ninuska_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå