Gå til innhold

Tilbake på legevakten?

Fremhevede innlegg

Gjest Ølbriller
Skrevet

Søndag forrige uke klarte jeg å gli på sokkelesten i en tretrapp og mistet fotfestet. I sjokk sparket jeg til mot trappen bak meg for å få balansen tilbake, sånn at jeg trygt kunne lande på gulvet i bunnen av trappen - stående. Imidlertid klarte jeg å lande bare på den ene helen, kun på steingulv. Smerten var forferdelig, og jeg klarer enda ikke tråkke på helen. Går nå på tærne eller på siden av fotbladet for å unngå å belaste foten.

Jeg har flyttet til Trondheim for å studere, og da jeg ikke har fastlege dro jeg onsdag på legevakten etter å ha opplevd at det ikke ble bedre. Til tross for få pasienter på legevakten tok det lang tid før jeg ble sett på av en lege, som kort konkluderte med at dette mest sannsynlig var et brudd og sendte meg videre til røntgen uten engang å ha kjent på foten. Røntgenbildet konstaterte at det ikke var brudd, og selv om jeg ikke kunne gå ordentlig følte jeg meg som en byrde for personalet (som stakk en faktura i hånden min og ga utrolig dårlig informasjon). Da jeg gikk (haltet) tilbake til skranken for å spørre hva jeg burde gjøre nå, fikk jeg beskjed om å dra hjem. Jeg ble ikke tilbudt krykker, ikke å bli sett på igjen eller noen form for smertelindring.

Nå er det gått 8 dager siden hendelsen, og det blir bare verre og verre. Smertene kryper lenger og lenger oppover leggen, og jeg klarer snart ikke belaste foten i det hele tatt.

Jeg har ringt fastlegeregisteret, men de sier jeg ikke kan få fastlege før 1. september, så jeg har time om 14 dager. Nå begynner det derimot å bli så ille at jeg ikke orker vente lenger. Jeg følte meg så utrolig dårlig behandlet på legevakten, og jeg har liten lyst til å dra tilbake igjen. Både røntgenpersonal, lege og resepsjonister (2 av 3) var frekke, sure og ga liten info om noe som helst. Følte meg helt overlatt til meg selv og nærmest som en byrde fordi jeg oppsøkte hjelp. Det eneste som ble utført nøysommelig var å passe på at jeg betalte egenandel.

Hva skal jeg gjøre? Dra tilbake? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra tilbake, og for guds skyld: Skaff deg krykker. Et vondt bein blir ikke bedre av å bli gått på!

• Liker 1
Skrevet

Har du fått bekreftelse på at du har skiftet fastlege, kan du ta med den og ha time hos din nye fastlege før 1. september, tror jeg. Hvis det ikke går bør du prøve å ta kontakt med noen andre vanlige fastleger i Trondheim, og spørre om de har kapasitet til å se på deg. Legevakta er jo egentlig ikke til for å ta seg av 8 dager gamle skader som sakte blir verre, men for akutte sykdommer og skader.

Lykke til og god bedring!

Anonym poster: ff69fcc10c112b026dfee80d5212da64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...