Gå til innhold

5.5 mnd i fengsel for trakassering?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Adegami
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet overrasket over at han fikk såpass med straff i det hele tatt. Og med det mener jeg slettes ikke at det er for mye.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns han burde fått mer. Det å ødelegge deler av livet til et annet menneske bør ikke belønnes med et koselig opphold i norske fengsler..

Har du vært i fengsel, siden du synes det er koselig?

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet overrasket over at han fikk såpass med straff i det hele tatt. Og med det mener jeg slettes ikke at det er for mye.

Enig!

Har du vært i fengsel, siden du synes det er koselig?

Nei, men det er vel allmen kjent at norske fengsler ikke er så forferdelige ;)

Skrevet

Enig!

Nei, men det er vel allmen kjent at norske fengsler ikke er så forferdelige ;)

Hør her. Jeg kjenner folk som har sittet inne. De har kommet ut som psykiatriske pasienter i lang tid etterpå.Det er meningen de skal straffes for en viss periode. Ikke mange år.(Da tenker jeg senvirkninger)

Så å si at det er "koselig" i norske fengsler er bare en myte. At straffen svert ofte er for streng i forhold til gjerningen, har jeg sett mange eksempler på.Hele systemet er en gjeng maktmisbrukere og de må ha en syndebukk. Koste hva det koste vil for å pynte på en elendig statistikk.

• Liker 1
Skrevet

Hør her. Jeg kjenner folk som har sittet inne. De har kommet ut som psykiatriske pasienter i lang tid etterpå.Det er meningen de skal straffes for en viss periode. Ikke mange år.(Da tenker jeg senvirkninger)

Så å si at det er "koselig" i norske fengsler er bare en myte. At straffen svert ofte er for streng i forhold til gjerningen, har jeg sett mange eksempler på.Hele systemet er en gjeng maktmisbrukere og de må ha en syndebukk. Koste hva det koste vil for å pynte på en elendig statistikk.

Jeg kjenner også folk som har sittet inne, som ikke syns det var noe verre enn at friheten ble tatt ifra dem for en perioden. Norge har et godt fengselssystem, med altfor korte straffer.

Vil man ikke i fengsel, så unngår man å begå kriminelle handlinger, ikke sant? Er ikke vanskeligere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner også folk som har sittet inne, som ikke syns det var noe verre enn at friheten ble tatt ifra dem for en perioden. Norge har et godt fengselssystem, med altfor korte straffer.

Vil man ikke i fengsel, så unngår man å begå kriminelle handlinger, ikke sant? Er ikke vanskeligere.

Adegami, noen mennesker mener at det ikke finnes systemårsaker til at visse grupper er mer kriminelle enn andre. I usa er det for eksempel blant 19 åringer negergutter flere i fengsel enn som går i collage. I følge din logikk er det ett bevis for at negere er mer kriminelle enn de er skolelystne, men for meg så er det et bevis for systemsvikt.

At for eksempel flere enn halvparten av alle etnisk norske som er i fengsel har vært i kontakt med barnevernet i yngre alder, - finnes det en sammenheng mellom oppvekst og det livet man lever eller finnes den ikke?

En annen ting adegami, man tror det hjelper med fengsel. Det er en tro med lik linje av all annen overtro. Man VET ikke om fengsel virker.

- Da er det jammen meg godt gjort og rettferdiggjøre den tilsiktede pine spør du meg..!

Skrevet

psst, en ting til. At det er flere som har sonet ubetinget fengsel som gjør nye handlinger som kvalifiserer til nye ubetingete fengslinger, enn det er mennesker som soner ubetinget fengsel som IKKE gjentar sine handlinger, er det et bevis for at å sone ubetinget fengsel fungerer etter den hensikten synes du?

Skrevet

Saken er at noen tåler det bedre enn andre. Noen får ødelagt psykisk helse for livet, og da blir straffen altfor streng. At straffene er strenge eller milde kommer an på forbrytelsen. Kriminelle handlinger kan begås i desperasjon, så det er ikke bare å unngå. Vet ikke om du forstår dette. Men uansett mener jeg de som sender deg i fengsel burde undrsøke litt om den tiltaltes psykiske helse før de sender dem i fengsel. Det finnes mange andre former for straff.

• Liker 1
Skrevet

OPOgirl, du vet at for mennesker som har funnet det hensiktmessig at straff er velegnet for og oppdra mennesker så vil man ikke høre på andre forklaringer enn straffens nytte.

At 900 av 1000 som sitter i fengsel blir gærne i hodet gjør ingenting fordi at 100 av 1000 ikke blir gærne.

Man vil jo ikke se på systemårsaker som narkomani, fattigdom, arbeidsledighet og boløshet når man snakker om kriminelle mennesker vel? Man vet innerst inne at all kriminalitet er politiske beslutninger enda så har man funnet det regningsvarende og være for straff?

Fengselsstraff er den hardeste sanksjon en stat kan utøve mot enkeltmenneske. Det bør utvises varsomhet og aktsomhet, og attpåtil, etter at vi har funnet ut hvor krenkende og graverende fengsel er for enkeltmenneske så finnes det mennesker som vil ØKE bruken av straff!!?? Som ønsker og ha flere menensker i fengsel!??

For hvilkene handlinger da?? - For alle handligner hun ikke begår selv! Hadde det vært forbud mot abort, eller forbud mot horerioppførse og utroskap, da skal man selvsagt ALTDRI ha noen lov, men når det gjelder handlnger andre mennesker begår, - ja da skal man ha en streng streng straff!

Å se inn i enkelte menneskers psyke, og høre deres overbevisinger og begrunnelser for og være straffeslysten, -ja da kommer det i sannhet mange overraskende konklusjoner...

Skrevet

Min kjære Waco, det må jo tydeligvis være NOE som fungerer også, når statistikken viser at vi vi har færre som begår nye lovbrudd en f.eks USA og andre land. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men når jeg har kommet til meg selv etter den litt for lange powernapen min, skal jeg gi deg en link.

Selvfølgelig er det grunner til å havne i fengsel, men å si at norske fengsler bare er vondt og dårlig blir litt for lettvint. Noen ER faktisk drittsekker, og selvom det ligger andre ting bak noen ganger kan vi ikke bare unngå å straffe de. Ikke alle er psykisk syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...