Eudyptula Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Spennende, sunne, varierte og fargerike matpakker er i vinden. Og det er jeg selvfølgelig positiv til, og det er mange gode tips å få her. Men er det ikke litt drøyt å gi barn inntrykk av at en vanlig brødskive er kjip, og at mamma er kjip som ikke sender med utskårne fiskepuddinger og egg som ser ut som bamser? (Susanne Kaluza innrømmer også at hun kaster avskjæret eller gir det til fuglene...) Eller er min frykt ubegrunnet her? Synspunkter? 6
Kladd Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Jeg husker jeg ofte syntes matpakka da jeg var liten var veldig lite fristende, der den lå varm og svett med ingenting annet enn salami på, dag inn, dag ut i flere år. Men å begynne å stikke ut brødskiva med pepperkakeformer er jo strengt tatt ikke nødvendig for å få en litt mer appetittelig matpakke! Sleng med noen grønnsaker, oppskåret frukt, noen nøtter, en liten salat eller noe og det er straks mer fristende å spise opp maten sin! En av mine favoritter (i min egen matpakke) er å skjære opp grønnsaker (gulrot, kålrabi, brokkoli osv) og lage en youghurtdip til. 3
Djungelvrål Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Jeg la også ofte oppi noe grønt også varierte jeg med pålegget. Det ble alltid spist opp. 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Anonym poster: 2dd0381206f1f86c25022887ce674d51
AnonymBruker Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Jeg synes også det der med hjerter og stjerner og voldsomme fruktsalater der fargene matcher ( hehe, litt satt på spissen:P ) blir litt VEL voldsomt. Barn trenger å lære at mat er mat og man ikke alltid trenger å spise det aller mest spennende. Tenk så kjedelig lørdagspizzaen eller søndagsbollene blir for et barn som har spist lunsj med pasta formet som elefanter eller grønnsaks cupcakes med kesam på toppen ! JA til varierte matpakker, med frukt, grønt, brød, yoghurt, pasta, grønnsaker eller hva som helst NEI til superpynta, styla matpakker. Anonym poster: f422931c68ebbd05699e849bffd84c10 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå