^me^ Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 jeg kunne tenkt meg å lage noe alla denne i dag men har ikke flere bokser hermetiske tomater i boden, men har tomatpurè og ketchup...kan jeg bruke dette istedetfor?
Gjest gjest17 Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Har du noen friske tomater liggende? Da kan du ha dem sammen med litt tomatpure? Men det funker nok med bare tomatpure også, men du får nok en litt søtere smak. 1
Cho Kon It Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Vi pleier å lage den helt uten tomater, og har heller chilliketchup på etter den er stekt. 1
^me^ Skrevet 20. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2012 nei dessverre, da hadde jeg brukt dem istedetfor jeg er redd for at tomatpurèen skal lage en litt bitter smak...
^me^ Skrevet 20. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2012 (endret) andre oppskrifter på pølsegrateng tas i mor med stor takk foresten! jeg har pølser, egg, potetmospulver, frosne erter, pasta, tomatpurè og ketchup og ost og har litt lyst til å smashe alt sammen og se hvordan det blir... Endret 20. august 2012 av ^me^
Cho Kon It Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 jeg har pølser, egg, potetmospulver, frosne erter, pasta, tomatpurè og ketchup og ost og har litt lyst til å smashe alt sammen og se hvordan det blir... Do it! 1
Belima Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 (endret) Lag dette da: Lag potetmos etter oppskriften. Jeg bruker tilsvarende mengde hjemmelaget, som to poser. Surr pølser i biter, smak til med salt, pepper, sukker (viktig) og tomatpurè eller ketchup. Du må nok ha i litt vann for å få litt tykk saus rundt pølsene. Gi ertene et raskt oppkok mens pølsene surrer seg "gode". Sukker sammen med tomatpurè gjør smaken rund og mild. Legg potetmos i bunnen av en ildfast form, så pølsene, topp med mer potetmos og strø ost over. Det samme kan du gjøre med flere typer pasta. Pasta i bunnen, så pølsene, så pasta og så osten. Stek midt i ovnen ved 200 gr til gyllen på toppen. Dette laget jeg mye av da jeg hadde barn boende hjemme og det falt alltid i god jord. Endret 20. august 2012 av Belima 1
^me^ Skrevet 20. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2012 jeg ombestemte meg jeg fant erter og seibiff i frysen så da blir det seibiff og potet/ertemos!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå