Gå til innhold

Hadde tyveri i bilen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde innbrudd da vi var i Gøteborg i begynnelsen av denne måneden. Nå har jeg mottatt brev fra Polisen i Sverige, men der står både navnet mitt feil samt bilnummeret.

Hvor nøye er forsikringsselskap på slike ting? MÅ det være helt riktig? Det er tydligvis språkproblemer ute og går...

Etter å ha ringt politiet i Sverige og sagt hva som var gjort og hva som ble stjålet, oppdaget jeg også andre ting som ble stjålet, blant annet et kamera. Det er forresten det eneste jeg har kvittering på.

En sekk med toalettmappe og klær ble også stjålet. Bare sminken kommer seg på over 2000kr, hvor stor er sansynligheten for å få dekt dette? Lesebrillene mine forsvant også, men jeg har ikke kvittering på noen ting! Jeg er vel som alle andre, kaster kvitteringen når jeg ser klærne passer. Jeg kjøpte også et par plagg da vi var innom Oslo, disse hadde jeg kvittering på, men de forsvant jo sammen med sekken og de andre klærne mine.

Jeg har diktert et brev til forsikringsselskapet der jeg beskriver situasjonen og at det nok er mer mistenkelig å legge frem kvittering på alt fremfor å ikke ha kvittering i det heletatt, noe jeg tviler på blir tatt til følge. Men jeg har et håp.. :)

Så hva nå? Skal jeg likevel sende med brevet fra Polisen selv om det har noen feil og mangler? Har du vært utsatt for innbrudd i bil og fått dekt ting du ikke har kvittering på?

Anonym poster: 30770a832085f49c80cd25ff742a1b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye feil er navn og bilnummer da?

Er det snakk om en n istedet for en m i etternavn feks, hadde jeg ikke brydd meg-samme med bilnummer om det er snakk om en åpenbar misforståelse. Forklar saken for forsikringsselskapet og ta evt kontakt med politiet der borte for å få korrigert opplysningene.

Bankutskrifter på klærne du kjøpte på veien burde holde som kvittering. Lesebrillene, kan de være registrert på deg hos optiker, at du kan få ut en ny kvittering der? Ellers er vel en del forklart i forsikringsvilkårene dine-jeg regner med du har reiseforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at en rotete kamerat av meg fikk frastjålet en del turutstyr og et lass med cder fra bilen en gang. Jeg kan bortimot garantere at han ikke hadde en eneste kvittering, men han fikk nå en god slump penger fra forsikringen uansett. Nok til å slutte med cd-tøvet og begynne med mp3. :) Lykke til!<br /><br /> Anonym poster: f31f39dd7c20c53255fdcb30ad0b0e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk etter litt. Du hadde sikkert et videokamera til 20.000 i bilen. Og en bærbar til 15-20.000. I tillegg hadde du vel en Armani-dress du skulle gi bort i gave til en 35-40.000 liggende i bilen?

Tenk etter. Det skader ikke å melde i fra for mye hvis du er usikker. Hint, hint...

Anonym poster: 8d08cdd20aaeab2d63ff0f093f5666ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...