Gå til innhold

Gravearbeid (?) midt på natta

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig lei. Det durer i alle vegger og jeg har en katt som ikke får sove for han jakter på lys. Det hjalp ingenting å lukke alle vinduet og trekke ned persiennene.

Hvem er det som arbeider midt på natta i et boligområde!? Det er en byggeplass rett ovenfor huset vårt, tror jeg, som det kommer arbeidere til i ny og ne (det er noe jeg har observert iblant), men nå begynner jeg å bli gal. Kl halv tre på natta er en grense for meg. Det begynner gjerne rundt tolv.

Hvem kan jeg melde dette til? Det ødelegger nattesøvnen vår!

:sukk:<br /><br /> Anonym poster: 5ee542104331c6eee55a02205a3ab19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig at det graves eller legges asfalt om natten i tettbebygde strøk, da det er alt for mye trafikk til å gjøre dette på dagtid. Hold ut, det er som regel raskt over.

Anonym poster: a2b3a9804c950e908eb5b282b49f22c1

Skrevet

Jeg tviler det er asfalt - det er et sted hvor de arbeider på dagtid også, og det er ikke ved veien. Det er oppå et platå rett ved huset vårt, på en måte "i skogen", altså, det er ingen trafikk der.

Der begynte kl tolv og varte til nesten fem. Syns de hvertfall kan opplyse om de skal holde på slik et par netter...<br /><br /> Anonym poster: 5ee542104331c6eee55a02205a3ab19e

Skrevet

Kan du ikke finne ut hvor bråket kommer fra og oppsøke de? Så kan du fortelle hvordan stoda er?

Om du ikke tør å gå alene kan du kanskje alliere deg med naboer?

Husk å legge saken frem på en saklig måte, for de som jobber vet kanskje ikke at lyden forplanter seg, og da hjelper det ikke med sinte stemmer og dumme ting som blir sagt i sinne.

Skrevet

Uff, min medfølelse.

Vi har hatt gravearbeid her i området nå i over 2.5år. På toppen av det, har vi da en eller annen etat som klipper gresset kl.02. på natten,snømåking alltid etter kl.01. vinterhalvåret. Aldri før . Dessuten vasking av veier,det på natterstid ,samt oppmaling av veibanen. Ja jeg vet det ikke kan gjøres på dagtid.Men alikevel.

Slitsomt når en ikke får nok søvn

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Dette med katten; katter er da nattdyr? Kan du ikke slippe den ut?

Skrevet

Jeg sendte mail til kommunen og spurte pent om de hadde arbeid her. Enda ikke fått svar, men den holder på å bli videresendt til riktig person! Skal se om jeg får gått bort i natt om de holder på igjen :) Hadde absolutt ikke vært sint på de som arbeider, mer "vær så snill", men det er jo lov å undre hva de gjør som ikke kan gjøres på dagen også, når det ikke er en trafikkert vei, togskinner eller lignende.

Katten min sover inne om natta - den er ute hele dag, og når natten faller kommer den inn og legger seg med meg. Liker at den er inne om natta, også.<br /><br /> Anonym poster: 5ee542104331c6eee55a02205a3ab19e

Skrevet

Uff, min medfølelse.

Vi har hatt gravearbeid her i området nå i over 2.5år. På toppen av det, har vi da en eller annen etat som klipper gresset kl.02. på natten,snømåking alltid etter kl.01. vinterhalvåret. Aldri før . Dessuten vasking av veier,det på natterstid ,samt oppmaling av veibanen. Ja jeg vet det ikke kan gjøres på dagtid.Men alikevel.

Slitsomt når en ikke får nok søvn

Hvor i alle verden bor du?

Skrevet

I bygater og på hovedveier må veiarbeid ofte gjøres om natten, fordi ulempene med å gjøre slikt om dagen gir for store konsekvenser. Når det gjelder byggearbeid som private entreprenører styrer med, har du krav på nattero, hvis du ikke bor i en vaktmesterbolig på et industriområde. Kontakt politiet hvis de fortsetter enda en natt. Hvis arbeidsfolket ikke har de nødvendige tillatelser til å støye om natta, vil de få pålegg om å gjøre det på dagtid istedenfor.

Skrevet

Hvor i alle verden bor du?

Groruddalen et sted

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...