Gå til innhold

Avlive kattunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig så galt å avlive kattunger selv? Jeg synes egentlig ikke det. Katten til noen jeg kjenner fikk kattunger før de fikk sterelisert henne, og de druknet kattungene i en bøtte vann.

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor noen mener det er så ille.

<br /><br /> Anonym poster: c3bfd15117f807d25ad9cb0e529f1482

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drukning var litt ekkelt da... Da får de jo ikke puste, og kjenner at vannet går ned i lungene.

• Liker 1
Skrevet

Dyremishandling. Satans møkkafolk som gjør sånt.

Får katten din unger du ikke vil ha,er det din egen feil. Du burde sterilisert/kastrert katten.

Ta ansvar og gi bort ungene til folk som har peiling på katter.

• Liker 18
Skrevet

Du skjønner ikke at drukning er ille? Du tror ikke det er fælt for kattene å få lungene fylt med vann, ikke kunne puste og dø sakte?

Jeg syntes det er en kvalm måte å avlive dyr på. Og det er dyremishandling.

Når folk er så jævla tette at de ikke kastrerer kattene sine, og de ikke ønsker å beholde kattungene så får de i det minste betale den summen det koster å avlive dem hos veterinær.

• Liker 18
Skrevet

Jeg for min del syns det er uakseptabelt å i det hele tatt avlive kattunger. Men om det må gjøres, så er avlivning hos dyrlegen eneste alternativ. Om man ikke akter å beholde, eventuellt gi bort kattungene - som katten din får, mener jeg man må kastrere katten med en gang den er i stand til å bli gravid.

• Liker 4
Gjest GetOverIt
Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg heller. Vil ikke akkurat kalle det dyremishandling.

Skrevet

kvalmt at folk som deg har avatar av en katt. ganske tydelig at du driter i velferden til katter.

Anonym poster: 73fa9ed445812c11f0f3c638f6b7bedc

• Liker 18
Skrevet

Det er du som ikke tok valget å sterilisere katten din... Så du må ta konsekvensene av det.

vent til de er gamle nok til å gis vek ;)

• Liker 2
Gjest Blubberella
Skrevet

Avlivning utenom dyrlege skal foregå kjapt og humant, f.eks. med skytevåpen utført av våpenkyndige. Det er visstnok også lov å slå kattunger i hodet før de når en viss alder (jeg blir kvalm ved tanken, må jeg innrømme). Utover dette er ikke lov å avlive katter på forskjellige kreative måter.

Har man katt, tar man ansvar for den. Det innebærer at man kastrerer før den blir kjønnsmoden med mindre den skal brukes i avl (skal den brukes i avl, slipper man uansett ikke katten ut for å pare seg med hvilken som helst rekende mons). Er man usikker på hvor tidlig katten blir kjønnsmoden, holder man den inne til den er kastrert. Gidder man ikke ta såpass ansvar og likevel ender opp med drektig katt, bør man i det minste sørge for at kattungene man selv har satt til verden, får forlate den på en grei måte. Å drukne kattunger er helt jævlig og noe folk burde bli hardt straffet for. Kanskje en passende straff hadde vært å bli holdt under vann til panikken tok dem? Gjerne til vannet begynte å sildre ned i lungene og de så døden i hvitøyet.

Jeg blir så oppgitt av sånne innlegg som startinnlegget. Enten er det et idiotisk trolleinnlegg for å provosere frem sinte svar, eller så sitter det en ganske så uempatisk og ondskapsfull person bak. Ingen av delene er noe å skryte av.

• Liker 12
Skrevet

Raskt og smertefritt er vel det beste, og da ser jeg ikke helt hvor drukning kommer inn i bildet for å si det pent...

Må føye til at sterilisering burde være og er prioritet nr 1 når en skaffer seg katt som ikke skal brukes til avl.

Selv har jeg hannkatt og han skal kastreres så snart han er gammel nok :)

• Liker 1
Skrevet

så det hadde ikke gjort noe om jeg druknet ett menneske da mener du ? siden ikke det er mishandling !?

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt horribelt !!!! Ta kontakt med dyrebeskyttelsen om de har mulighet til å ta inn dine puser, de tar egentlig ikke imot privat , men at du skal drukne kattungene er jo helt sykt at du i det hele tatt tørr å skrive ut . Du har katt, du har ansvar. Sterliser /kastrer kattene dine så får både du og katten det bedre..

Ærlig talt . skam deg !!

Skrevet

Hva er da dyremishandling? Jeg bare lurer.

En annen ting jeg lurer på er hvor din empati er, men det er jo en helt annen diskusjon.

:heks: - som kastrerer de kattene som holder, har holdt eller kommer til å holde, hus hos henne!

• Liker 1
Skrevet

Hva er det for noe du sier?? Ikke GALT å DRUKNE kattunger? Nå håper jeg virkelig du tuller her altså!

Kattunger er levende vesner de også, akkurat som deg og meg. At du synes det er greit at de stakkars forsvarsløse kattungene får lungene fylt med vann og lider en langsom død, er ikke humant i det hele tatt. Det kalles dyremishandling det! Hvorfor må kattungene lide på grunn av at noen du skjenner ikke har lest seg ordentlig opp på katter og når de burde bli sterilisert/kastrert eller begynne på p-piller?

Dette syntes jeg var fryktelig ille å lese, både det at du sier de drukner katter i ei bøtte med vann og at du synes det ikke er fælt i det hele tatt!

Nei, hvis man ikke klarer å få gitt de bort, så gjør det hvertfall på en human måte, gå til dyrlegen og få de avlivet. Ja, det koster litt, men samtidig så slipper de å lide for at de ble født.

Blir kvalm av slike som deg.

• Liker 3
Skrevet

Herregud, at folk mener drukning ikke er inhumant er for meg heltuforståelig. Mener dere det hadde vært greit om katten var voksen? Hva med en hund? Jeg ser virkelig ikke forskjell på dette, for meg er dette dyremishandling påta sitt, nesten, verste. Folk som synes dette er greit burde aldri fått lov å ha dyr!

• Liker 3
Skrevet

Fysj drukning er en av de verste avlivingsmetodene som finnes, de stakkars kattungene lider en sakte og smertefull kvelningdød! uhørt!

Skal man unngå kattunger, så se til å få kastrert eller sterilisert katta i en fart,.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Er det egentlig så galt å avlive kattunger selv? Jeg synes egentlig ikke det. Katten til noen jeg kjenner fikk kattunger før de fikk sterelisert henne, og de druknet kattungene i en bøtte vann.

Min utheving.

Så du på når de druknet kattungene ? - det tror jeg ikke du gjorde.

Hadde du sett det skje, og hørt det, så kan jeg nærmest garantere at du ikke hadde sagt det du sier i posten din.

Katter kastreres før de får unger.

En gammel påstand om at en katt må ha et kull før den kastreres (jada, vi snakker om kirurgisk kastrering av hunkatter her nå), den gamle påstanden er sludder og rent pølsevev fra ende til annet.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes det er kvalmt å tenke på at folk som skal avlive dyrene sine drukner dem. En død skal gå raskt, slik at dyret dør med en gang. På fjøsen jeg jobber på avliver vi syke grisunger enten ved å slå en hammer i nakken/hodet på dem, eller gjøre det samme med en bolt. Bortevekk og død med en gang. Men jeg mener at er du så uansvarlig at du får kattunger på katten din, tar du dem med til dyrlege å får de avlivet med sprøyte.

Endret av kampfisken
Skrevet

RING DYRLEGEN. FÅ EN TIME TIL STERLISERING / KASTRERING OG PRØV Å FÅ GITT BORT DE SØTE SMÅ DU HAR . HVIS IKKE SKAL JEG PASSE PÅ Å FINNE UT HVEM DU ER Å LA POLITIET TA HÅND OM DEG

Gjest BettyBoop
Skrevet

Stakkars kattunger. DRUKNET DE? Hva hvis noen druknet ungen din? Det er like ille for dyr å bli drept på bestialske måter som for mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...