Gå til innhold

2 barn på 1 rom.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ha babyen på rommet deres så lenge som mulig. Når det er på tide at de skal dele rom så kan dere jo bytte om på rommene hvis deres soverom er det største? Tror det ville vært det letteste for det soverommet så jo ikke akkurat så veldig stort ut hvis man skal ha 2 separate senger der.. Hvis dere ikke vil bytte om på rommene så er nok køyeseng det lureste!

Har mange venner som bor i 3-romser med 2 barn, og da er det ungene som har det største soverommet og alle har hatt køyesenger.. Men de minste har ofte ligget på soverommet til foreldrene frem til de kan ligge i den nederste køya. Kanskje ikke optimalt for alle, men sånn er det når man bor i leilighet!

Anonym poster: 294ff2d2c30d58d41b9750822acfbac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gardiner rundt datteren vår sin seng i venstre del av rommet (en slags himmelseng). Mens sønnen vår sover på høyre side i rommet i en tilsvarende seng med gardiner:) dermed får de fred og ro:)

Skrevet

Jeg ville byttet soverom hvis deres er større. Og i tillegg sovet med den yngste på rommet så lenge som mulig (til minst ett år).

Skrevet

Blir jo litt rart at du sier at du og mannen trenger og sove om natten og da vil flytte baby, men det blir jo det samme om 4 åringen blir vekt om natta da... ville heller hatt baby på deres rom til 1- 2 år da

• Liker 2
Gjest janne89
Skrevet

Blir jo litt rart at du sier at du og mannen trenger og sove om natten og da vil flytte baby, men det blir jo det samme om 4 åringen blir vekt om natta da... ville heller hatt baby på deres rom til 1- 2 år da

Vi hadde nok bare hatt bebyen inne på barnerommet når hun ikke er her. Til babyen sover natta igjennom. Men da får meg og mannen min litt alene tid og sovetid for oss selv også i hvertfall noen netter. Han har en krevende jobb. Og hun på snart 4 sover utrolig tungt og hvis hun våkner så sovner hun fort igjen også.

Men det det var snakk om var om noen smarte rom løsninger

Gjest janne89
Skrevet

Jeg ville byttet soverom hvis deres er større. Og i tillegg sovet med den yngste på rommet så lenge som mulig (til minst ett år).

Vi har ikke så mye større kanskje 0,5m i den ene lengden. Men vi har jo i tillegg 2 klesskap og hundeseng der inne. Er ikke plass til alt det på det andre. er så vidt plass på vårt rom. Vi har funnet en løsning på og ha barneseng det inne. Blir trangt men vi klarere det.

Gjest janne89
Skrevet

Vi har gardiner rundt datteren vår sin seng i venstre del av rommet (en slags himmelseng). Mens sønnen vår sover på høyre side i rommet i en tilsvarende seng med gardiner:) dermed får de fred og ro:)

Det var ikke så dum ide:) Kanskje de holder litt bedre enn sånn himmelslør også:)

Skrevet

Du får kjøpt sengehest som er så høy at selv et lite barn kan bruke den på juniorseng. Koster ikke mye, og kan også brukes når baby ligger i foreldresenga.

Vår er fra Babydan og kjøpt på babyshop, men jeg vet det finnes flere varianter av de.

Lette å slå sammen også, så den er veldig praktisk på reise.

Hvis dere har liten plass på deres soverom også, så ville jeg vurdert å bruke hengevugge til babyen. Den kan du ha hengende over foreldresenga fra en krok i taket. (Og så kan den henges på samme måte på barnerommet, og tar ikke plass der annet enn ved soving.)

Vi har en fra Natures Sway, som ikke tar særlig stor plass sammenlagt. I tillegg gynger babyen seg selv, eller dere kan dytte i gynga, og så gynges baby i søvn. (er stålfjær på den.) Denne kommer også med dørkrok.

Vi bruker denne fortsatt til dagsoving på en 2-åring. (Som sover i stor seng med sengehest om natta.)

Jeg ville nok kastet ut det klesskapet, og heller kjøpt noe som passet barnas klær bedre. (Kommode er vel det beste til nesten alt. Kanskje en liten hengeplass til fine kjoler også.) Ha plass til begge barnas klær i samme kommode, og anskaff vegghengt stellebord på badet. (Veldig kjekt med nærhet til vann.)

Gjest janne89
Skrevet

Du får kjøpt sengehest som er så høy at selv et lite barn kan bruke den på juniorseng. Koster ikke mye, og kan også brukes når baby ligger i foreldresenga.

Vår er fra Babydan og kjøpt på babyshop, men jeg vet det finnes flere varianter av de.

Lette å slå sammen også, så den er veldig praktisk på reise.

Hvis dere har liten plass på deres soverom også, så ville jeg vurdert å bruke hengevugge til babyen. Den kan du ha hengende over foreldresenga fra en krok i taket. (Og så kan den henges på samme måte på barnerommet, og tar ikke plass der annet enn ved soving.)

Vi har en fra Natures Sway, som ikke tar særlig stor plass sammenlagt. I tillegg gynger babyen seg selv, eller dere kan dytte i gynga, og så gynges baby i søvn. (er stålfjær på den.) Denne kommer også med dørkrok.

Vi bruker denne fortsatt til dagsoving på en 2-åring. (Som sover i stor seng med sengehest om natta.)

Jeg ville nok kastet ut det klesskapet, og heller kjøpt noe som passet barnas klær bedre. (Kommode er vel det beste til nesten alt. Kanskje en liten hengeplass til fine kjoler også.) Ha plass til begge barnas klær i samme kommode, og anskaff vegghengt stellebord på badet. (Veldig kjekt med nærhet til vann.)

Det var ikke så dumt:) Eneste er at det skapet på barnerommet hører til leiligheten. Så må nok krangle litt med huseieren før jeg kan hive ut det:P

Tusen takk for gode ideer:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...