Gå til innhold

2 barn på 1 rom.

Anbefalte innlegg

Gjest janne89
Skrevet

Hei mitt spørsmål til dere er om dere vet om noen smarte rom løsninger når det gjelder dette?

Vår situasjon er at vi har 1 soverom og min samboer har en datter som er hos oss fra fredag til onsdag annenhvær uke og i tillegg til dette så er jeg gravid nå. Jeg er just blitt det så haster ikke ennå men hadde vert smart og prøve og finne en god løsning for og få mest ut av plassen:)

Setter stor pris på innspill og tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg delte rom med søstern min frem til jeg var 13 år, hun 10 år.. fungerte helt greit.. hadde et forholdsvis lite rom, så hadde køyeseng.. Ble selvfølgelig litt små krangling, men ikke mer enn hva som er normalt mellom søsken..

• Liker 1
Skrevet

Hei mitt spørsmål til dere er om dere vet om noen smarte rom løsninger når det gjelder dette?

Vår situasjon er at vi har 1 soverom og min samboer har en datter som er hos oss fra fredag til onsdag annenhvær uke og i tillegg til dette så er jeg gravid nå. Jeg er just blitt det så haster ikke ennå men hadde vert smart og prøve og finne en god løsning for og få mest ut av plassen:)

Setter stor pris på innspill og tips:)

Mener du at leiligheten bare har ett soverom? Slik at dere og barna bruker det alle sammen?

I så fall kan det fort bli litt trangt. Er datteren gammel nok til å sove øverst i en køyeseng?

Gjest janne89
Skrevet

Mener du at leiligheten bare har ett soverom? Slik at dere og barna bruker det alle sammen?

I så fall kan det fort bli litt trangt. Er datteren gammel nok til å sove øverst i en køyeseng?

Nei vi har 2 soverom. Datteren er 3,5 nå og blir 4 når babyen kommer men en baby kan jo ikke sove nederst i en køyeseng før han/hun er i hvertfall 2 år. Så er jo løsning med sprinkel seng, barneseng, klesskap og plass til lekene:P

Gjest janne89
Skrevet

Lettvegg!

Rommet er litt for lite til det

Gjest janne89
Skrevet

Jeg delte rom med søstern min frem til jeg var 13 år, hun 10 år.. fungerte helt greit.. hadde et forholdsvis lite rom, så hadde køyeseng.. Ble selvfølgelig litt små krangling, men ikke mer enn hva som er normalt mellom søsken..

Ja håper jo det går greit, og vi skal jo ikke bo her for resten av livet. Vi flytter innenn 2-3 år tenker jeg men fram til da med sprinkelseng og barneseng og alle leker og alt tøyet og mer:P

Skrevet

Baby kan vel sove på rom med dere frem til ca 1.5 og deretter flytte med i køyseng med sengehest.

• Liker 5
Gjest janne89
Skrevet

Baby kan vel sove på rom med dere frem til ca 1.5 og deretter flytte med i køyseng med sengehest.

Bebyen skal sove med oss så lenge jeg ammer etter det så blir det på rommet med storesøster. Jeg sover så lett så etter jeg er ferdig med og amme så må vi ha rommet for oss selv litt slik at vi kan få slappet av litt. Og i tillegg så skal jo samboeren på jobb også så da er det greit at han får natta til og sove på.

Skrevet

Baby sover jo og. Ser ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Her har vi ett soverom og er en familie på fire, ikke noe stress det. Og problemstillingen din er jo ikke før om lenge, først skal du få barn, så skal du amme en stund, og så er det vel bare å sette en sprinkelseng på barnerommet??? Ser ikke helt problemet ditt...

Skrevet (endret)

Nei vi har 2 soverom. Datteren er 3,5 nå og blir 4 når babyen kommer men en baby kan jo ikke sove nederst i en køyeseng før han/hun er i hvertfall 2 år. Så er jo løsning med sprinkel seng, barneseng, klesskap og plass til lekene:P

IKEA har en "køyeseng" med åpent rom nede hvor det er god plass til å leke. Det er også mulighet for klesskap og/eller skrivebord bygget inn. Og så kan sprinkelsengen stå ved en annen vegg. En liten kommende for babytøy, og en plastkasse med lokk for babyleker.

Kunsten blir å forklare suppa på snart fire at man ikke skal slenge leker opp i senga til baby, særlig ikke når den er okkupert.

Edit: Manglet visst et vesentlig ord.

Endret av Themis
Skrevet (endret)

IKEA har en "køyeseng" med åpent rom nede hvor det er god plass til å leke. Det er også mulighet for klesskap og/eller skrivebord bygget inn. Og så kan sprinkelsengen stå ved en annen vegg. En liten kommende for babytøy, og en plastkasse med lokk for babyleker.

En sånn seng høres lur ut! Den kan jo taes med når dere skal flytte og de evt får hver sitt rom, alltid kjekt med mer gulvplass. Om en lettvegg blir for stort, kan dere kanskje henge opp en romavdeler i form av en gardin? Det avhenger jo litt av utformingen på rommet, men det vil kanskje hjelpe på litt så man får følelsen av privatliv. Eller eldstedatteren kan ha en gardin som hun kan trekke for når hun er i sengen (eller rommet under sengen)?

Har dere plass til å ha babyklær og utstyr i et annet rom i leiligheten? Da sparer dere litt plass på barnerommet. Tingene til eldstedatteren kan jo også ryddes litt opp etter at hun har vært hos dere sånn at det ikke føles så fullt på rommet. F eks legg leker i plastkasser og stu dem vekk i skap eller under senger.

Jeg ville også prøvd å begrense mengden av ting på rommet. Hvor mange leker bruker egentlig barna? Om de ikke bruker alle, legg halvparten i en eske og sett den i boden. Så kan lekene byttes ut med jevne mellomrom, da blir også lekene litt mer spennende. Tenk gjennom hva det er dere virkelig trenger av utstyr, og dropp resten. Selg unna ting dere ikke lenger har behov for. Bedre økonomi, mindre rot og rydding, mer plass, og mer tid sammen. :)

Endret av Øydis
Gjest janne89
Skrevet

Her har vi ett soverom og er en familie på fire, ikke noe stress det. Og problemstillingen din er jo ikke før om lenge, først skal du få barn, så skal du amme en stund, og så er det vel bare å sette en sprinkelseng på barnerommet??? Ser ikke helt problemet ditt...

PRoblemet mitt er at vi må ha klesskap, stellebord og seng inne der til babyen. Og Vi har seng klesskap og masse leker der nå fra før av. Rommet er 3meter breit og 2,5 meter langt

Skrevet

Ha stellebordet på badet i stedet?

Eller bare ta en kommode som dere har fra før, slenge ei stellematte oppå og kalle det stellekommode?

Anonym poster: 84888227ab6c95213400f8a150017806

• Liker 2
Gjest janne89
Skrevet

Kunsten blir å forklare suppa på snart fire at man ikke skal slenge leker opp i senga til baby, særlig ikke når den er okkupert.

Edit: Manglet visst et vesentlig ord.

Det var ikke så dumt. Bare litt redd for at hun skal dette ned fra køyesenga men hun er jo litt eldre da også. Vi har et ganske så stort klesskap der nå som følger med i leiligheten men det er jo halveis falleferdig så kanskje vi må rett og slett bare hive det ut:S Ho her er ganske forsiktig med babyer hun tørr så vidt og ta på de:P så tror det skal gå greit. Er litt redd for søsken sjalusi da.

Skrevet

Det finnes mange smarte løsninger. Stellebord på vegg er genialt. Bedre utnyttelse av garderobeplass er noe de fleste kan få til.

Gjest janne89
Skrevet

En sånn seng høres lur ut! Den kan jo taes med når dere skal flytte og de evt får hver sitt rom, alltid kjekt med mer gulvplass. Om en lettvegg blir for stort, kan dere kanskje henge opp en romavdeler i form av en gardin? Det avhenger jo litt av utformingen på rommet, men det vil kanskje hjelpe på litt så man får følelsen av privatliv. Eller eldstedatteren kan ha en gardin som hun kan trekke for når hun er i sengen (eller rommet under sengen)?

Har dere plass til å ha babyklær og utstyr i et annet rom i leiligheten? Da sparer dere litt plass på barnerommet. Tingene til eldstedatteren kan jo også ryddes litt opp etter at hun har vært hos dere sånn at det ikke føles så fullt på rommet. F eks legg leker i plastkasser og stu dem vekk i skap eller under senger.

Jeg ville også prøvd å begrense mengden av ting på rommet. Hvor mange leker bruker egentlig barna? Om de ikke bruker alle, legg halvparten i en eske og sett den i boden. Så kan lekene byttes ut med jevne mellomrom, da blir også lekene litt mer spennende. Tenk gjennom hva det er dere virkelig trenger av utstyr, og dropp resten. Selg unna ting dere ikke lenger har behov for. Bedre økonomi, mindre rot og rydding, mer plass, og mer tid sammen. :)

Vi har ikke plass på noen andre rom heller. Eneste er om vi kanskje får tømt boden veeeldig og setter det inn der men føler det blir litt dumt og ha alt tøyet inne på en mørk og skitten bod:S

Er ikke det at hun har så mange leker er vel mer at hun ahr mange store. hun har en Tavle, en firhjuling, stor sakkosekk, dukkevogn og en gigantisk bamse som hun elsker. alle smålekene er i en liten 3 skoffers komode ved siden av senga.

Og masse av lekene har vi allerede ryddet vekk:)

Men er veldig enig i det med køyesenga. Har sett en på ikea med sånn bue over sånn at det nesten blir et telt. da blir de jo litt privatliv for ho. Men vil heller ikke føle at Hun mister masse leker og sånn:/ Er redd for at hun ikke vil like sin lillebror/eller lillesøster siden hun da må gi vekk leker.

Skrevet

Enten får dere voksne ta det lille rommet på en smal halvannen- til dobbelseng, eller dere får ha yngstemann inne hos dere til dere skal flytte. Om du sover lett, så kan jeg tipse om mye bra ørepropper på markedet.

Anonym poster: b126b7bcb678f251376ca19b931f3c0e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...