Gå til innhold

Fluoxetin - Hvordan hjelper dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått utdelt Fluoxetin Sandoz av legen som følge av depresjon samt overspising. Men jeg lurer på hvordan dette virker mot overspisingen? Mister jeg matlysten, eller? For sånn som det er nå spiser jeg så og si alt jeg kommer over, og jeg klarer ikke helt å se hvordan tabletter kan hjelpe mot dette.

Anonym poster: ae686b20abe5cd343d30a4d0b55a01cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har skjønt er det ikke etter rettningslinjene for forumet å diskutere spiseforstyrrelser og slike tråder som dette blir ofte derfor stengt.

Drister meg likevel til å svare: Fluoexetin er en antidepressiva en har erfaring med kan hjelpe på overspising og tvangsadferd. Vet ikke om det hjelper deg. Jeg hadde bulemi og det hjalp meg, kombinert med en fornuftig spiseliste og terapi. Trangen til å kaste i meg mat ble etter en stund svakere og til å leve med. Jeg overspiste etterhvert en skjelden gang og ble sakte friskere og frisk. Hva som var viktigst av medisin, terapi og spiseliste er jo i ettertid noe vanskelig å fastslå. Jeg tror at for meg var det kombinasjonen.

Jeg vet ikke om dette svaret er ett lovlig svar. Jeg vil anbefale deg å søke på nett om stoff rundt medisinen og ellers spørre legen din om hva du kan forvente.

Anonym poster: 890057a889dfbca3028adaa81381cf63

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har fått utdelt Fluoxetin Sandoz av legen som følge av depresjon samt overspising. Men jeg lurer på hvordan dette virker mot overspisingen? Mister jeg matlysten, eller? For sånn som det er nå spiser jeg så og si alt jeg kommer over, og jeg klarer ikke helt å se hvordan tabletter kan hjelpe mot dette.

Anonym poster: ae686b20abe5cd343d30a4d0b55a01cf

Fra Felleskatalogen:

Fluoxetin Sandoz

Sandoz

Antidepressiv.

ATC-nr.: N06A B03

resept_state_c.pngrefusjon_icon_t.png

Står ikke på WADAs dopingliste

Indikasjoner | Pakninger, priser og refusjon

DISPERGERBARE TABLETTER 20 mg: Hver dispergerbar tablett inneh.: Fluoksetinhydroklorid tilsv. fluoksetin 20 mg, laktosemonohydrat. Peppermynte- og plommesmak.

Indikasjoner:

Depressive episoder. Tvangslidelser. Bulimia nervosa: Som supplement til psykoterapi for å redusere overspising og fremkalling av brekninger. Barn og unge >8 år: Moderate til alvorlige depressive episoder, hvis 4-6 økter med psykologisk behandling ikke har effekt på depresjonen. Barn og unge med moderat til alvorlig depresjon skal kun tilbys antidepressiver i kombinasjon med samtidig psykologisk behandling.

Endret av Arabella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...