Gjest Reza08 Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Denne tråden handler enkelt og greit om diverse yrker og utdanninger. Her kan du fortelle om hva slags yrke du har, hva som er positivt og negativt ved det. Hva slags veier du må gå, hva du kan forvente i lønn osv.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 (endret) Jeg jobber som sikkerhetskontrollør ved en flyplass. Trengte ingen utdanning eller kurs for å få jobben, men må ta vekterkurs trinn 1-3 samt flyplasskurs. Må også ta eksamen i xray-maskina og ha en praktisk utsjekk på diverse ting. Fikk overnatting/mat på kurs og selve kursene dekt av jobben. Tjener 171 kr timen uten tillegg. Det positive er at jeg får tatt noen kurs uten at det koster meg noe som helst og at det er nesten lik lønn som mange med fagbrev. Det negative er turnusen. Den varierer, men i det siste har vi hatt 11 timers arbeidsdag. Dvs 05.00-16.00. Ellers hadde vi også 7+3 og da var det gjerne 2-3 timer mellom de to vaktene, ugunstig. Jobber også som ambulansevikar. Tok et kurs som varte i fire helger, fredag til søndag pluss en dag utenom hvor vi hadde redningstekniskdag. Etter alle helgene var overstått hadde vi først praktisk utsjekk på tre caser, så en prøve på undersøkelsesmetodikk og på litt generelle ting og til slutt en medikamentprøve. Hadde også hospiteringer underveis. Tjente rundt 139 kr timen uten tillegg. Positivt er at det er spennende, man føler man bidrar til noe, og man får utfordret seg selv. Ser egentlig ikke så veldig mye negativt i det å jobbe i ambulansen. Man jobber ofte et døgn/en helg i slengen, men det går egentlig ganske fint. Og man får jo endel fri også. Endret 19. august 2012 av Frk.Franzen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå