Gå til innhold

God selvtillit, men usikker likevel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 17 år som egentlig har veldig god selvtilitt. Jeg er f.eks. fornøyd med hvordan jeg ser ut, og gjør det svært godt på skolen. I tilegg driver jeg med ting på fritiden som jeg mestrer godt. Har også mange venner. Likevel er jeg usikker på meg selv. Vet at folk baksnakker meg - på en måte gjør litt narr av meg. Flere som har det slik?

Hilsen usikker jente 17.

Og nei - jeg er ikke uspiselig. Er en veldig trivelig og blid jente faktisk... Likevel vet jeg det er mange som ikke "liker" meg, både gutter og jenter. Dette gjør meg usikker..

Anonym poster: 7de353d950d1f97dad556ca5ac057d03

Videoannonse
Annonse
Gjest nysgjerrigp
Skrevet

Dette høres svært uvanlig ut. Skjerp deg. Du er sikkert ganske kjepphøy, må være en grunn til at andre ikke liker deg.

Gjest Fairydust
Skrevet

Dette høres svært uvanlig ut. Skjerp deg. Du er sikkert ganske kjepphøy, må være en grunn til at andre ikke liker deg.

For et idiotisk svar. Ikke hør på dette.

Min teori er at grunnen til at andre baksnakker deg er sjalusi. Folk på din alder, i sær jenter, vil si hva som helst negativt om en person som er hyggelig, mestrer skole og aktiviteter godt og som ser bra ut. Det er derfor jeg har en teori om at alle opplever mobbing, i større eller mindre grad. Fordi, blir du ikke mobbet fordi du er tjukk eller har et rart navn eller noe sånt, blir du mobbet fordi faktisk ser bra ut og mestrer livet godt. Og det pga. sjalusi.

Jeg kan love deg at om bare 2-3 år vil dette fenomenet forsvinne mer og mer. Ikke la deg vippe av pinnen over hva disse menneskene sier om deg. Jeg kan love deg at de snakker om flere andre også. Du er ikke den eneste. Faktisk er du èn av jævlig mange i akkurat samme situasjon. Det verste du kan gjøre er å faktisk la deg ødelegge, eller endre deg av dette. For det er jo det disse menneskene vil - at du skal mestre livet mindre. At du skal bli dårligere på skolen, eller at du skal bli mindre pen. Alt for å fremstille seg selv i et bedre lys. Livet er en konkurranse for noen.

Skrevet

For et idiotisk svar. Ikke hør på dette.

Min teori er at grunnen til at andre baksnakker deg er sjalusi. Folk på din alder, i sær jenter, vil si hva som helst negativt om en person som er hyggelig, mestrer skole og aktiviteter godt og som ser bra ut. Det er derfor jeg har en teori om at alle opplever mobbing, i større eller mindre grad. Fordi, blir du ikke mobbet fordi du er tjukk eller har et rart navn eller noe sånt, blir du mobbet fordi faktisk ser bra ut og mestrer livet godt. Og det pga. sjalusi.

Jeg kan love deg at om bare 2-3 år vil dette fenomenet forsvinne mer og mer. Ikke la deg vippe av pinnen over hva disse menneskene sier om deg. Jeg kan love deg at de snakker om flere andre også. Du er ikke den eneste. Faktisk er du èn av jævlig mange i akkurat samme situasjon. Det verste du kan gjøre er å faktisk la deg ødelegge, eller endre deg av dette. For det er jo det disse menneskene vil - at du skal mestre livet mindre. At du skal bli dårligere på skolen, eller at du skal bli mindre pen. Alt for å fremstille seg selv i et bedre lys. Livet er en konkurranse for noen.

Tuusen takk for svar! Det gjorde dagen min mye bedre. Hadde en dårlig dag i dag, fordi jeg fikk høre at et par stykker i klassen driver å gjør narr av meg... Takk! :)

Anonym poster: 7de353d950d1f97dad556ca5ac057d03

Skrevet

jenter i 17-årsalderen, grøss og gru. De er misunnelige helt klart, prøv å holde deg unna de verste baksnakkerne og ikke baksnakk andre du heller. Slik klarte jeg meg gjennom ungdomstiden, hadde to gode venner, og resten brydde jeg meg ikke om.

Anonym poster: 05e8f63d16cdb85845aa5a33103b8544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...