AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Jeg vil gjerne få noen innspill fra dere. Det er ganske vanskelig for meg å brette ut disse tingene, og egentlig kvier jeg for å høre andres meninger, men det får stå sin prøve. Jeg har vært sammen med mannen min i snart 15 år. Jeg er utrolig glad i han, men jeg holder på å gi opp på sexlivet vårt. Ingen av oss har mange forhold bak oss. Begge debuterte relativt sent, og har vært kresne i forhold til partnere. Han elsker sex, og vil gjerne ha en omgang flere ganger om dagen om han har mulighet. Tidligere så syntes jeg det var helt OK, for da ga det meg noe. Sånn det har blitt (har gått gradvis og blitt stadig værre) så har jeg ingen tenning i forhold til mannen. Jeg føler ingenting under samleie og får heller ingenting ut av det. Har ikke fått orgasme ved samleie siden i vinter en gang. Han har aldri vært særlig flink til å tilfredsstille meg, heller sjeldent att det skjer (2-3 ganger i året) så jeg har jo tatt ansvar for meg selv og investert i en vibrator. Den var han sykelig sjalu på de første årene. Men når sex for han er at jeg skal stryke og kysse og styre med han og han bare skal hive seg over meg og penetrere, og så gi full gass og være ferdig på 1-2-3, da mister det litt glansen i mine øyne. Jo da, jeg har snakket med han om dette. Mye. Men det gir meg veldig lite å skulle beskrive i detalj hva han skal gjøre med meg for at jeg tenner hver jævli gang vi har sex. Etter 15 år bør han kjenne meg godt nok til å vite det. Og så sliter jeg med å faktisk tenne på han når han prøver. Jeg har hatt litt problemer det siste året, for 2 ganger har jeg opplevd at han har penetrere meg mens jeg sover. Det er jævlig ubehagelig. Jeg har sagt til han at det sidestilles med voldtekt, han forstår ikke problemet for jeg er jo kona hans, og han hadde ikke syntes at det gjorde noe om jeg hadde gjort det med han. Men det gjør noe med meg. Selv om det ikke har skjedd på over et halvt år nå, så sliter jeg med å føle meg trygg når vi skal sove. Det kan nevnes at begge episoder skjedde etter en periode hvor vi hadde hatt et ganske bra og hyppig sexliv. De satte jo en effektiv punktum for det. Jeg har også opplevd kommentarer som han mener skal være morsomme i etterkant av sex som jeg oppfatter som støtende og meget avventende. Jeg har vel skapt deler av problemet selv ved å stort sett alltid stille opp til sex enten jeg har lyst eller ikke. Han påstår også at etter at jeg kjøpte meg vibrator så syntes han ikke det var vits i å kaste bort tid på å prøve å tilfredsstille meg. Men han blir drittsur om jeg ikke "står til tjeneste" for han før jeg bruker vibratoren. Har skjedd en gang, og da endte det med at jeg flyttet over på gjesterommet for jeg orket ikke flere sure oppstøt. Da kom han etter og sto i døren og lekset over meg om hvor urettferdig jeg var. Han nekter å onanere, vil heller ha meg. Dermed blir jeg ansvarliggjort fullstendig for hans sexliv. Han har også lagt på seg en del i løpet av årene. Han var ganske rund da vi begynte sammen, men han har plusset på 15 kg. Jeg synes at dissende mage og valker er relativt lite lekkert. Han derimot er opphengt i formene mine (kunne nok med fordel gått ned litt selv, men det er ikke så mye overvekt) og elsker å klappe og klemme på meg. I det siste så har det begynt å by meg i mot. Jeg har lurt på å ta en tur til sexolog, hva tror dere? Jeg er glad i han. Jeg vil helst fikse dette. Orker ikke tanken på å splitte opp hjemmet og ødelegge familien på grunn av noe sånt. Er alt for glad i ungene mine til det. Men nå føler jeg meg veldig tom innvendig. Sikkert mer som kunne nevnes, men dette er vel en grei begynnelse. <br /><br /> Anonym poster: 3c5773e29b40269295b069ea372ce68f 1
Gjest test123 Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Jeg er ung og ueraren så skal ikke prøve å gi deg råd, men det med at du sliter med å få sove pga frykt for voldtekt er ikke noe du kan eller skal leve med. sexolog er sikkert ingen dum ide. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Dere trenger hjelp ja, dette høres ut som en ekstrem ukomfortabel situasjon. Og han HAR faktisk voldtatt deg mens du har sovet om det føles slik ut for deg. Og dette er ikke ok! Forutenom sexolog kan vanlig parterapi hjelpe mye. Anonym poster: 13688071ea06901a163efeb739c68fc0
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Takk. Jeg synes det er vanskelig å håndtere. Jeg får forsåvidt sove nå, det var litt ille i ukene etter episodene. Men det kjennes ut som om tilliten min til han er veldig tynnslitt. For meg er god sex veldig avhengig av følelser. Jeg trenger å være uthvilt, avslappet og ha det godt med meg selv for å få noe ut av det, om dere forstår. Han har gått med på å oppsøke sexolog. Han forstår at ting ikke er bra. Men jeg vet ikke om det kan fikses. Jeg har gjentatt ting i det uendelige, men alt er glemt mellom hver gang. Nå så orker jeg på en måte ikke å engasjere følelsene mine i forhold til mannen. Alt har blitt så feil. Men jeg er jo fortsatt glad i han. Anonym poster: 3c5773e29b40269295b069ea372ce68f
AnonymBruker Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Her skorter det virkelig på flere nivåer. Ett problem er at dere ikke er helt kompatible når det gjelder sex. Dette trenger imidlertid ikke nødvendigvis være noe problem, for hovedproblemet her er at dere ikke ser ut til å kommunisere i det hele tatt. Begge virker dessuten umodne og lite følsomme for partnerens behov. For å ta et eksempel: Han liker å vekke deg med sex, mens du ikke liker dette overhodet. Men allikevel gjør han det. I mine øyne er det helt på trynet, og dessuten ganske så ubegripelig, å gjøre noe som partneren ikke ønsker. (Selv elsker jeg å våkne av å bli penetrert, noe mannen min selvfølgelig vet, og dermed så gjør han det av og til, ettersom han liker det selv.) Å respektere den andres grenser, synes jeg imidlertid er en helt selvfølgelig ting. Det kunne ikke falt inn hverken meg, eller min mann, å gjøre noe som vi vet at den andre ikke liker. Det er da dessuten ganske så opplagt at det må være slik? For meg ser det ut til at hverken du eller han er spesielt villige til å gi og ta i det seksuelle samspillet mellom dere. Dere sitter på hver deres haug, og forventer at den andre skal handle ut fra den andres behov, mens ingen av dere er villige til å gjøre dette selv. Forresten: Hvis mannen din skulle beskrevet sexlivet deres, hvordan ville det sett ut, tror du? Forsøk å forestille deg dette, og å se ting fra hans perspektiv. For meg ser det ut til at dere begge to er like ille, og at begge to har ting som dere med rette kan anklage den andre for. Anonym poster: fea012da7a3a5972929335dfae69fae4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå