Gå til innhold

homofobi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vil dere helst ha pusekatter som jobber i barnehave?

Er alle menn som jobber i barnehage pusekatter? Finnes det ingen "maskuline menn" som jobber med unger? Du blir så utrolig unyansert, Pedro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
?

Hvorfor i alle dager skal man som homofil ha barn når man skal la bestefar og andre i familien oppdra barna.

!

Det er ikke snakk om og la andre oppdra barnet ,men inflytelse fra det andre kjønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn:

mekker bil, monterer IKEA møbler, fiser, drekker, klør seg i full offentlighet, lærer sønnen at kvinner gjør sånn og menn gjør sånn og de som gjør annerledes er enten pysete homser eller mannehatende lesber.

Jeg synes synd på dine barn jeg Pedro som vokser opp med en slik unyansert fordomsfull far. Du gjør dine barn en bjørnetjeneste ved å oppdra dem slik det ble gjort på 50- tallet. De vil få store problemer både i arbeidslivet og i det sosiale liv når de finner ut at verden ikke er sort og hvit.

Menn som har vokst opp med fedre av din type tyr også lettere til vold mens kvinnene blir usikre og tilbakeholdene og lar seg lettere dominere av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg Pedro, men er det virkelig bare du og din eks som har innflytelse over barne deres? Har ingen øvrige familiemedlemmer noen slags innflytelse og påvirkning på dem? Ingen fra barnehagen, eller lærere fra skolen?? Ingen av dine nye flammer eller mammas nye mann?? I så fall er nok dine barn meget isolerte.

Jeg sa ingenting om at andre skulle oppdra barna til homofile og lesbiske, men at de kom til å få feminin og maskulin innflytelse ikke bare fra sine foreldre, men også fra andre, ganske viktige holdepunkter. Familiemedlemmer, lærere etc.

Du ser faktisk ikke skogen for bare trær du :roll:

Hele tiden leter du etter nye utveier du kan vri utsagnene dine til. Ærlig talt. Du feiltolker andres innlegg, slik at det skal passe med, og oppbygge dine egne, meget homofobe forestillinge om hvordan livet er. Jeg blir så oppgitt over utsagnene dine. Er du klar over at det er folk som deg som sørger for at barn av homofile blir mobbet? Fordi det er så feil, og de ikke får riktig innflytelse?? Jeg syns ærlig talt at du snart burde begynne å roe ned litt på utsagnene dine, for det eneste du avslører er hvor uinformert du er. Og jeg håper for guds skyld at ditt syn på mennesker som er annerledes enn deg, ikke blir overført til de stakkers barne dine.

Blir total oppgitt over mennesker som deg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hele tiden leter du etter nye utveier du kan vri utsagnene dine til. Ærlig talt. Du feiltolker andres innlegg, slik at det skal passe med, og oppbygge dine egne, meget homofobe forestillinge om hvordan livet er. Jeg blir så oppgitt over utsagnene dine. Er du klar over at det er folk som deg som sørger for at barn av homofile blir mobbet? Fordi det er så feil, og de ikke får riktig innflytelse?? Jeg syns ærlig talt at du snart burde begynne å roe ned litt på utsagnene dine, for det eneste du avslører er hvor uinformert du er. Og jeg håper for guds skyld at ditt syn på mennesker som er annerledes enn deg, ikke blir overført til de stakkers barne dine.

Blir total oppgitt over mennesker som deg :roll:

:klappe::blomst::danse:

Som om jeg skulle sagt det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal man som homofil ha barn når man skal la bestefar og andre i familien oppdra barna.!!

Jeg antydet at en bestefar, onkel, fetter, venn , lærere eller annen mann i et barns nærhet også kan fungere som maskulin innflytelse på en ung gutt - ikke at de skulle overta oppdragelsen...

Ditt svar på andre menn som rollemodeller var jo å "gå å spørre naboen" og jeg forsøkte å nyansere det med at andre enn foreldrene har en påvirkning i et barns liv.

Forøverig synes jeg synd på de damene her som ikke kjenner noen menn som er typisk maskuline, som kan mekk moppe, bil, etc.

Vil dere helst ha pusekatter som jobber i barnehave?.!!

Nå er du patetisk Pedro... :roll:

Mannen min kan mekke bil, snekre, mure osv. osv.. MEN han har ikke vært med faren sin på crossbanen noen gang. Han har derimot bodd nær sine besteforeldre og bestefaren har hatt mye innflytelse på ham..

Han er dessuten god til å lage mat, men helt ute av stand til å se at kjøkkenbenken er møkkete - helt klart mann med andre ord - og det HELT uten at faren har tatt ham med slik du idealiserer.

Hadde mannen min jobbet i barnhage hadde han nå fremdeles vært en mann - hva er det for slags menneskesyn du har Pedro?

Du preker jo om at et barn trenger innflytlse fra begge kjønn og når det kommer menn inn i barnhagene så får de jo nettopp det - og da er du imot det, eller iallefall stigmatiserer du disse mennene kraftig.

Du har forrresten fremdeles ikke svart på om omsorg bare er en egenskap kvinner har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg nå, for ikke å bli tolket som en fordomsfull hater av homofil livsførsel. Meeeen, jeg synes at Pedros ekstreme innlegg har bidratt til å gjøre motargumentene litt for ekstreme også.

Det er faktisk slik at barn trenger både mannlige og kvinnlige rollemodeller når de vokser opp. Jeg tror spesielt man har funnet ut at gutter trenger at en farsmodell? Altså slik at det faktisk er bedre for en jente å vokse opp hos en enslig far enn det er for en gutt å vokse hos en enslig mor. (Men jeg har ikke noe dokumentasjon i bakhånd her, så ta det med en klype salt) At kjønnsrollene ikke lenger er like stereotype som på 50- tallet endrer ikke på den saken. Kjønnsmodeller i det sosiale nettverket kan (jeg er enig med Pedro her) heller ikke fullt ut erstatte en manglende fars- eller mors- figur.

Spørsmålet må da bli hvor stor vekt man skal legge på dette med både- mors- og - fars- figur i en adopsjonssak. Hvor perfekt skal et hjem være/ hvor strenge krav skal man stille?

Etter min mening (basert på mine observasjoner) vokser det opp veldig mange "skikkelige " sønner og døtre av aleneforeldre. Her er det jo ikke bare snakk om et kjønn, men også om bare en person som har foreldreansvaret! Vi må heller ikke glemme at det er utrolig mye annet "galt" man kan gjøre i oppdragelsen også! Så perfekte eller tilnærmet perfekte foreldre er det vel uansett ikke mange som har. Alt i alt mener jeg derfor at et ressurssterkt homofilt par som ønsker seg barn bør få adoptere. Men, alt annet likt, synes jeg allikevel at det "tradisjonelle" hjemmet med mor+ far er den beste ordningen for et barn å vokse opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Pedro!

Jeg må bare si litt, jeg også, hvis jeg får lov, fra mitt ståsted. Jeg er kristen, men er uenig i kirkens fordømmelse av homofil praksis. Så har du litt av bakgrunnen min. Jeg har flere homofile venner, så vet du det også.

Jeg har vokst opp med en far som har ti tommeltotter og er "treneva" som vi sier der jeg kommer fra (han tror at alle knapper på tekniske ting er såkalte "nå går huset i taket-knapper") mamma er like ille og lillebror er likedan, mens jeg er noe mer praktisk anlagt, kan legge gulv, tapetsere, male, spikre, kjører bil bra, liker ting som går fort, jeg har kjørt crosskart og funkart og gokart, jeg har spilt paintball (ikke kommet så langt at jeg har skutt ordentlig ennå) jeg lapper gjerne sykkel (selv om jeg har lange negler, blondt hår og pupper), jeg er ganske sterk, og takler godt mange gutteting Jeg kan skifte sikringer også (selv om jeg var så trøtt da sikringen gikk idag morges, at kjæresten måtte fikse, for jeg klarte ikke å se hvor den skulle inn...)

Hvor har jeg lært dette? Ikke av pappa, jeg fikk ikke lov å ta MC-lappen i sin tid, for det ville bli alt for dyrt for meg siden han ikke hadde reperasjonspeiling. For meg blir det dermed feil å si at jenter ikke kan lære gutter "gutteting" Jeg har lært meg mange av disse tingene selv. Jeg lærte å strikke av farmor, og å lage lapskaus av mamma, man lærer av ulike mennesker i oppveksten, på både godt og vondt. Følte bare for å si det, men jeg har selvsagt mer på lager :wink:

Jeg skulle ønske at alle barn kunne vokse opp i en trygg god kjernefamilie. Hvem skulle ikke det? Jeg har hatt en fantastisk oppvekst, og er takknemlig for det, og ønsker at hvis jeg får egne barn engang, så får de det også slik. Dessverre blir det ikke alltid sånn en ønsker. Jeg har personlig ingen problemer med å se at to foreldre av samme kjønn kan fungere utmerket for barn. På samme måte som at 1 forelder også fungerer.

Å ta med seg nye partnere hjem til stadighet derimot, tror jeg ikke er sunt or barnet, og hvis jeg var deg, ville jeg ikke hatt nye kjærester overnattende hos meg mens barna var hjemme, før forholdet var rimelig stabilt. Det tror jeg er mye mer traumatsik for et barn enn to personer av samme kjønn. Uavhengig om de stadig nye partnerene er av likt eller ulikt kjønn.

Uansett så syns jeg det er forferdelig trist at man fortsatt har så mange fordommer som man har rundt dette med homofili, jeg snakket med en homofil venn av meg om dette med tilfeldig sex, og da sa han til meg at "hvis nesten alle fordømte deg og din seksualitet, ville ikke du da heller sneket deg til hemmelige seksuelle møter, enn å leve i et forhold som du ikke følte noen godtok?" Jeg skjønner veldig godt hva han mente,jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet her nå, er jo at det er blitt brukt åtte sider til å prøve å holde en saklig diskusjon. Men jeg tror de fleste av oss er ganske lei den saklige formen nå, for uansett hva vi skriver, blir det forvridd etc. Spørsmål vi stiller blir ikke besvart. Og den ene mer ekstreme påstanden etter den andre dukker opp. Man blir fullstendig fortvilt over dette, og diskusjonen blir som den blir. Ekstrem og med skittkasting. Og egentlig syns jeg Pedro bare får skylde seg selv for at diskusjonen er blitt sånn. Kanskje det er barnslig, men slik ser jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik at barn trenger både mannlige og kvinnlige rollemodeller når de vokser opp.

Hvis du leser innleggene Tenker, så vil du se at INGEN er uenige i dette. Man er kun uenig i at det er ett argument i forhold til om homofile bør ha barn, fordi mannlige og kvinnelige rollemodeller ikke nødvendigvis MÅ være foreldre.

Kjærsten til en venninne f. eks. er superviktig i livet til hennes lillebror på 8, fordi de kan gjøre gutteting sammen som hans far ikke er noe flink til, og fordi faren er ganske gammel. Kjærsten til venninnen min er dermed en av de viktigste mannlige rollemodellene i lillebrorens liv, men han er ikke forelder.

Tror det er viktig å innse at barn ikke tar skade av om man drar inn flere personer i oppdragelse og utvikling enn bare foreldre, når jeg var liten var jeg f. eks. veldig nært knyttet til en av mammas eldre venninner fordi mine besteforeldre levde langt unna. Det er jo egentlig bare en ressurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet her nå' date=' er jo at det er blitt brukt åtte sider til å prøve å holde en saklig diskusjon. Men jeg tror de fleste av oss er ganske lei den saklige formen nå, for uansett hva vi skriver, blir det forvridd etc. Spørsmål vi stiller blir ikke besvart. Og den ene mer ekstreme påstanden etter den andre dukker opp. Man blir fullstendig fortvilt over dette, og diskusjonen blir som den blir. Ekstrem og med skittkasting. Og egentlig syns jeg Pedro bare får skylde seg selv for at diskusjonen er blitt sånn. Kanskje det er barnslig, men slik ser jeg på det.[/quote']

Nok en gang: Takk Vigfa! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitterchick: hvis du leser innlegget mitt litt bedre, så ser du at jeg også skriver at

kjønnsmodeller i det sosiale nettverket kan (jeg er enig med Pedro her) heller ikke fullt ut erstatte en manglende fars- eller mors- figur.
slik at spørsmålet heller blir "hvor perfekt" et hjem må være.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi runde av debatten med at vi har forskjellige oppfatninger av dette?

Jeg skriver i mitt første innlegg at jeg ikke har noe imot lesber/homofile, men jeg forstår ikke at legningen må annonseres. Sexuelle preferanser må da være en privatsak.

Denne debatten viser med all tydelighet at menn og kvinner lever med to forskjellige virkelighetsoppfatninger. Dette fremgår jo tydelig av alle nødrop på disse sider, hvor kvinner ikke forstår hvordan menn tenker, og spør :"er det normalt at.."

Jeg har vært reservepappa for unge gutter til kvinner jeg har datet. Det er en fantastisk fin opplevelse å kunne svare på spørsmål om ting som kvinner ikke vet noe om (Efter som debatten har tatt den vendingen som den har, må jeg skyte inn at mange kvinner vet mye om "manneting", ellers blir det brukt mot meg. Se over)

Efter som jeg lever på 50tallet synes jeg ikke at barnehageonkeler er spesielt maskuline. Uansett skittkasting, jeg kommer ikke til å skifte mening.

Noen, ikke alle har kanskje ikke allverden av mannlige familiemedlemmer. Kontakten med mannlige familiemedlemmer vil i alle fall bli sporadisk, om jeg ikke tar helt feil igjen.

Har det aldri slått mine meddebatanter at jeg kan ha en smule mere livserfaring enn dere?? Da jeg var 20 visste jeg alt, slik som mange hevder her. Min sønn flyttet med sin mor, og en dust av en psykoat, jo han var det, da han var 7år. Psykopaten forsøkte å trekke ham inn i Scientologikirken. Null oppfølgning, ingen stimulans fra den nye mannen.

Det ble bare mamma, og undertegnende så ofte det gikk.(Stor avstand)

Han jobbet en tid i, nettopp barnehage. Helt greitt, han har mange gode egenskaper, snill, grei og god. Han kunne løfte 4 unger i slangen, og ikke minst, ingen konkuranse fra andre menn, som kanskje var tøffere. Han trener daglig, er sterk som en okse, men er fremdeles mammas lille gutt på 31 år. Nå er han snart ferskvaresjef på ICAbutikken.

Det var min lille historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva pokker har din lille historie med homofile og hvorvidt de skal få barn?

Ja, du mente kanskje de og de tingene i begynnelsen, men det er du som har vridd alt mulig rundt til at homofile har med seg både en og to lekekamerater i senga til vanlig, og at de ikke kommer til å gi sone barn det de trenger av stimuli.

Din historie har ærlig talt ingenting med homofile og gjøre. Tenk litt igjennom hva du faktisk skriver her inne. Din historie hadde passet fint dersom en skulle diskutere hva en skilsmisse, og oppvekst hos mamma og en psykopat gjør med barn, men det at du i det hele tatt våger å dra likheter ved dette til oppvekst blandt homofile foreldre gjør meg ganske forbanna. Og vet du hva? På dette temaet har jeg utrolig mye mer livserfaring enn deg. Ikke prøv å påstå noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gotthard

jeg jobber i barnehage , er ikke den største karen som har vandret rundt i buggda men trur jeg kan slå snittet ang gutteting jeg har gjort i mit liv..

trent kick boksing i ca 5 år.

kjørt dragerace , kjørt båtløp , kjørt rally.

har mekka bil siden jeg var 10 år.

har gitt mye juling og fått mye juling.

og da mene at det bare er homoer og mammadalter som jobber i barnehager er og prate om noe du tydeligvis ikke veit noe om , har foresten ikke set min mor på snart 2 år , enda hun bor 7 mil fra meg bare , så mammadalt er jeg.

men så til saken.

og si at barn tar skade av homofile foreldre er både rett og urett.

om de er mega homoer , dvs tenker kun på at de er homoer og vil skryte til hele hverden av det så kan det kansje føre til noen plager for barnet , men forstår det at de fleste homofile er helt som deg og meg (untagen i senga da).

vi har en gutt som bor hoss mor og ei venninde i barnehagen , ser ikke noe forkjell på han og de andre gutta der.

barn av homofile foreldre har akurat like bra forutsetninger til og lykkes som barn av hetro..det er min mening , overbevisning osv.

jeg er ikke enig i din mening da jeg synes den bygger på gammle fordommer og møl...beklager det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere, selv om det er en liten avsporing:

Hvis dama di nå er sammen med en fyr på 31, så enten tror du alle her er småjenter (hvis du er i samme aldersgruppe) ellers så er eksen din på barnerov, ellers var du på barnerov. Kanskje det var dine holdninger som fikk henne til å stikke helt på andre siden, en barnehageonkel som var scientolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det aldri slått mine meddebatanter at jeg kan ha en smule mere livserfaring enn dere?? Da jeg var 20 visste jeg alt, slik som mange hevder her.

Nei det har ikke slått meg... Jeg er absolutt ikke tjue år lenger og har opplevd mye, så jeg er rimelig trygg på livserfaringen min.

Hvor gammel er du nå?

Skal jeg spekulere vil jeg si at debatt-teknikk og ortografi tyder på at du er ca 15, verdensbildet vitner mer om ca 60... ikke lett å plassere. :klø:

Jeg konkluderer gjerne med at vi er uenige og setter en strek fordi jeg finner det vanskelig å opprettholde en saklig debatt med deg... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal jeg spekulere vil jeg si at debatt-teknikk og ortografi tyder på at du er ca 15, verdensbildet vitner mer om ca 60... ikke lett å plassere. :klø:

:ler::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...