Gjest gotthard Skrevet 18. februar 2004 #81 Del Skrevet 18. februar 2004 jeg jobber med barn og veit at mange jenter blir med på mc-donald , de er og ser rally og det er ei på 4 år som har egen 4 hjuling , gutta spiser ute , ser rally og missuner hu som har egen 4 hjuling. de fleste som stryker nå gjør det enten pga narkotiske stoffer i blodet , dårlig form osv , det mye pga vi skal overbeskytte barna våre. det har veldig lite og gjøre med homoer at folk ikke klarer prøvene for og komme i grønne klær. om ungen din skyter så er det sikkert gøy for hu og om et datter av 2 lesber ville skyte lit trur jeg hu også ville klart det om hun prøvde , og hun ville sikkert få prøve trur du ikke det a? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 19. februar 2004 #82 Del Skrevet 19. februar 2004 Rekruttene sendes hjem fordi de er late, feite og har problemer etter dopmisbruk. Så som paranoia etter ecstacy. Vil du ha en paranoid feit latpeis ved siden av deg ved fronten? Jeg trodde ikke det. Skal man dømme etter mannfolka her til lands, så er det såpass mange latpeiser blandt dem som neppe evner å få satt poden i aktivitet at man kunne fått undersøkt empirisk hvem som er verst til akkurat det, homoene eller heteroene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. februar 2004 #83 Del Skrevet 19. februar 2004 Tror du virkelig at en gutt som lever hele sin oppvekst med to lesber ikke blir påvirket i sitt tankemønster og sin oppførsel. Tar lesber med sin gutt på skytebanen' date=' på crosstevne, på Lyngås. Mc Donald, helt sikkert..[/quote'] nei, men det gjør da virkelig svært få fedre?? ingen av de guttene jeg kjenner har sans for crosstevner og skytebaner.. Og mcDonald?? hva har det med saken å gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. februar 2004 #84 Del Skrevet 19. februar 2004 Alle som har en annen mening enn Damene her' date=' har fordommer.[/quote'] Det er absolutt ingen som har sagt at det ikke er "lov" å ha andre meninger enn damene, som du kaller oss, men jeg savner en argumentasjon og en begrunnelse for dine synspunkt Pedro. Det nytter ikke å lire av seg en haug med påstander, påberope seg en sannhet for deretter å trekke seg tilbake med "vi er bare ikke enige da", "kan jeg få ha meningene mine i fred" og "dere sier bare at jeg har fordommer". Sutring og dårlige debatt-teknikker kaller jeg dette! Når det gjelder dette spørsmålet; - ja så kan jeg ikke fra mitt ståsted svare entydig på det. Kan du fortelle meg mer om disse tenkte lesbene? Er de stabile, kjærlige og åpne mennesker som gjør en god jobb som foreldre, eller er de alkoholiserte slabbedasker med null interesse av barnet? Du skjønner det er ikke seksuell legning, men mennesket som avgjør om de er gode foreldre. Ser du hva jeg prøver å si??? En annen sak - og nå er vi tilbake på debatt-teknikkene dine igjen - du forlanger svar på dine spørsmål men gidder ikke svare på NOE av det jeg (og andre9 har spurt om... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. februar 2004 #85 Del Skrevet 19. februar 2004 - ja så kan jeg ikke fra mitt ståsted svare entydig på det. Kan du fortelle meg mer om disse tenkte lesbene? Er de stabile, kjærlige og åpne mennesker som gjør en god jobb som foreldre, eller er de alkoholiserte slabbedasker med null interesse av barnet? Du skjønner det er ikke seksuell legning, men mennesket som avgjør om de er gode foreldre. Ser du hva jeg prøver å si??? nettopp.. to lesber kan være elendige foreldre og de kan være kjempegode foreldre.. akkurat som alle andre mennesker.. (eller vet du noe som tyder på noe annet, pedro?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #86 Del Skrevet 19. februar 2004 Min mor er lesbisk. Dette visste jeg ikke om som liten. Hun var gift med min far, en heterofil mann som var fullstendig klar over hva mamma var. De giftet seg vel mer utav vennskap enn kjærlighet. Jeg hadde dermed en helt normal oppvekst, og kan derfor ikke svare på hva de yngste barne syns om en homofil forelder. Gjennom hele dette ekteskapet kunne jeg se at mamma ikke hadde det bra. En flott mor, men det var tydelig at noe ikke helt stemte. Da jeg var tenåring, altså i den perioden da ting er vanskeligst, kom mamma ut av skapet og skilte seg med pappa. Og i løpet av kort tid, fikk hun seg en kjæreste. Og her følger hele poenget, noe som stemmer for også alle de andre barna av homofile jeg har pratet med (en god del, bare så dere er klar over det); Ja, det er alltid litt rart i begynnelsen når mamma eller pappa har fått seg en kjæreste av samme kjønn. Det er litt uvant, men denne følelsen har jo barn av heteofile og når foelidre har fått seg ny kjæreste. Samtidig er det veldig godt, for endelig ser en en person som man er så inderlig glad i, være fullt ut lykkelig Og det er egentlig alt som betyr noe for at barn, at mamma eller pappa har det bra. Barn er ganske smarte. De ser om foreldrene ikke har det bra, de kan merke det med en gang. Når foreldrene har det bra, har barna det bra. Pedro, du skrev at dine barn ville gjerne at du skulle finne deg noen. De ville ikke at du skulle være ensom. Jeg tror, at dersom du hadde vært en homofil mann, så hadde barna dine hatt akkurat like mye lyst til at du skulle finne deg noen. Hele poenget er jo at de ville at DU skulle ha det bra. Ellers kan jeg skrive ned dette: :-) Jeg er på ingen måte blitt traumatisert av opplevelsen. Tvert i mot er jeg og mamma blitt bedre venner enn noen gang, og jeg trøster henne når hun har kjærlighetssorg og er glad for henne når hun er nyforelsket. :-) Jeg er heterofil, så homofili er på ingen måte en arvelig "sykdom" :-) Etter at mamma kom ut av skapet, har hverken hun eller jeg hørt en eneste negativ kommentar rundt dette. Og som sagt, dette skjedde i begynnelsen av tenårene, når mobbing skjer i virkelig ondskapsfulle former. Siden dere er eksperter på homser og lesber. Ønsker flertallet av homser å skaffe barn? Og for endelig å svare på Pedro sitt spørsmål, min mor hadde lyst på barn. Hun var som sagt total åpen med pappa, som visste om hennes legning. Men min mor er bare en person. Mange andre homofile og lesbiske jeg har snakket med, har ikke lyst på barn, mange andre vil utrolig gjerne ha. Du skjønner, det er som med oss heterofile. Noen av oss vil gjerne ha barn, andre vil absolutt ikke ha barn. Det finns ikke noe klart fasitsvar. Men homofile og lesbiske som vil dette, må absolutt planlegge saken mye mer grundig en en heterofil. De må forberede seg mye mer. Og de blir akkurat like gode foreldre. De gir ungene akkurat like mye kjærlighet. Og ja, de følger helt normale etiske retningslinjer når det gjelder nye kjærester og sexpartnere. Akkurat som en heterofil gjør. Det virker som om du tror at alle homofile har store orgier forran sine barn, at dette er normalt. Det er det slettes ikke. Det er heller ikke mer normalt at et homofilt par har med seg en tredjemann i senga, som at et heterofilt par har det. Du må ha et ganske merkelig sexliv selv, dersom du tror dette er normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. februar 2004 #87 Del Skrevet 19. februar 2004 Endelig et innlegg fra noen med personlig erfaring! Flott Vigfa og tusen takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. februar 2004 #88 Del Skrevet 19. februar 2004 ja.. innlegget ditt Vigfa var flott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #89 Del Skrevet 19. februar 2004 Vigfa kjempe flott at du skrive om personlig erfaring Flott innlegg du også Leya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #90 Del Skrevet 19. februar 2004 Tusen takk, damer. Hadde jeg sett tråden før, skulle jeg ha skrivd inn mye tidligere, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedro Skrevet 19. februar 2004 #91 Del Skrevet 19. februar 2004 Jeg forstår at jeg har truffet et ømt punkt. De ferreste pappar tar meg barna på crosstevner, eller på skytebanen og lar dem prøve seg. Jeg gjør det. Når gutter har interesse for biler, fly, tog, anleggsmaskiner er topp for enkelte, kanoner,våpen etc. tror jeg at de fleste kvinner kommer til kort. En gutt som vokser opp med to kvinner slutter å spørre for han vet at han ikke får noe svar. Jeg vil hevde at han vil bli fratatt den natulige balansen mellom det maskuline og det feminine i sin utvikling. Jeg er helt enig i at to mammar er topp når det gjelder å gi dobbel dose av kjærliget og omsorg. En ung gutt har vel så stort behov for en far som tar ham med inn i det som er menns verden. Det er ikke det samme for gutten å gå å spørre naboen. Argumentet "Jeg kjenner ingen fedre som tar med seg poden til skytebanen eller på crosstevne" holder ikke. Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre når det gjelder disse aktiviteter. Poenget mitt er at maskulin stimulans er viktig for gutters oppvekst. Jeg ser det helt tydelig på min egen sønn som vokste opp med mor og søster på en annen kant av landet. Null interesse for "mannegreier" Jeg vet at han er én av 2 mill. normenn, men like vel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #92 Del Skrevet 19. februar 2004 Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre når det gjelder disse aktiviteter. Poenget mitt er at maskulin stimulans er viktig for gutters oppvekst. Jeg ser det helt tydelig på min egen sønn som vokste opp med mor og søster på en annen kant av landet. Null interesse for "mannegreier" Jeg vet at han er én av 2 mill. normenn, men like vel.... DU burde jo da ta dette som et helt klart tegn på at han kanskje er homofil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. februar 2004 #93 Del Skrevet 19. februar 2004 slik du definerer "mannegreier" et det ingen menn jeg kjenner som dirver med "mannegreier" det virker som du har et svært stereotypt menneskesyn og jeg tror ikke at dine krav til "maskulinitet" blir oppfylt av særlig mange "valige fedre" pr i dag.. utansett legning.. og det at det er bra for barn å ha kontakt med foreldre av begge kjønn er det da vel ingen som har nektet for.. men hva har det med seksuell legning å gjøre? du seier jo selv at du har lite kontakt med dine barn (betyr det at du er homofil?? :o ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. februar 2004 #94 Del Skrevet 19. februar 2004 Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre når det gjelder disse aktiviteter. Poenget mitt er at maskulin stimulans er viktig for gutters oppvekst. Jeg ser det helt tydelig på min egen sønn som vokste opp med mor og søster på en annen kant av landet. Null interesse for "mannegreier" Jeg vet at han er én av 2 mill. normenn, men like vel.... Jeg er absolutt enig i at barn, og da mener jeg av begge kjønn, trenger både feminin og maskulin stimulans, men nå er det jo slik at de fleste barn ikke bare har foreldrene å gå til. Det e ofte onkler, tanter og godt av andre familiemedlemmer som er meget interesserte av å få tilbringe tid sammen med barna. Jeg og min kjære er i hvertfall veldig interessert i å ha niesen her mest mulig. Og etterhvert blir lærere veldig viktige holdepunkter, som gir mye av seg. Så lange barnets foreldre er klar over at barnet trenger denne typen stimulans, så kan de ordne med at barnet får den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 19. februar 2004 #95 Del Skrevet 19. februar 2004 Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre når det gjelder disse aktiviteter. Ville bare minne om at det var du som brakte seksuell legning på bane.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 19. februar 2004 #96 Del Skrevet 19. februar 2004 Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre når det gjelder disse aktiviteter. Poenget mitt er at maskulin stimulans er viktig for gutters oppvekst. Jeg ser det helt tydelig på min egen sønn som vokste opp med mor og søster på en annen kant av landet. Null interesse for "mannegreier" Jeg vet at han er én av 2 mill. normenn' date=' men like vel....[/quote'] Maskulin stimulans er viktig for både jenter og gutter. Akkurat som feminin stimulans er viktig for begge kjønn. Men å påstå at to homofile ikke kan gi et barn en like god oppdragelse, fordi de ikke får den nødvendige stimulansen holder ikke som argument for at de ikke burde få lov til å oppdra barn. Nettopp fordi det er så mange andre i samfunnet som ikke klarer å fylle disse vilkårene. Kjønnsforskjellene blir visket mer og mer ut i dagens samfunn. Og jeg vil våge å påstå at det er ytterst få menn som er typisk maskuline, slik du måler maskuliniteten. Det er MANGE fedre som ikke kan noe særlig om mekking av bil/moped. (Fordi de aldri har hatt bruk for denne kunnskapen, eller interesse for den) Det samme gjelder skyting som du legger vekt på. På samme måte er det ytterst få kvinner av i dag som er særlig interessert i strikking og annet håndarbeid. Og jenter har ikke et behov for å lære dette. Samtidig provoserer det meg at du mener at jeg ikke kan lære sønnen min de "viktige" tingene i livet. (Ja, det ER det du sier. Jeg er enslig mor, og derfor vil ikke sønnen min kunne lære å skifte sikring, mekke, skyte o.l. Derimot vil han sannsynligvis lære å strikke, og lære om menstruasjon.) Som enslig mor har jeg selvfølgelig et ansvar for å følge opp hans "maskuline" interesser. (Og når det gjelder praktiske, tekniske ting, stiller ikke jeg i noen lavere klasse enn de fleste menn.) På samme måte har jeg et ansvar for å følge opp min datters interesser. Men disse interessene trenger ikke være kjønnsbestemt! Hva om datteren min vil begynne med kunstløp? Jeg har ingen interesse for det selv, men om hun velger en slik aktivitet, må jeg selvfølgelig prøve å følge henne opp. Det samme gjelder om sønnen min velger en hobby som er typisk maskulin. Dette har ingenting med seksuell legning å gjøre. Jeg syns det er helt greit at du har en annen mening enn meg, men de argumenten du bruker holder jo ikke vann. Jeg hadde hatt lettere for å godta at du sa at du ikke syntes lesbiske/homofile burde få barn, fordi det strider mot det du mener er riktig samliv mellom to personer. Heller det enn å bruke tomme argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. februar 2004 #97 Del Skrevet 19. februar 2004 De ferreste pappar tar meg barna på crosstevner, eller på skytebanen og lar dem prøve seg. Jeg gjør det. (...) Jeg vil hevde at han vil bli fratatt den natulige balansen mellom det maskuline og det feminine i sin utvikling. Jeg har aldri prøvd å lære datteren min å strikke... Har jeg feilet? Jeg er helt enig i at to mammar er topp når det gjelder å gi dobbel dose av kjærliget og omsorg. Å gi kjærlighet og omsorg er altså KUN en kvinnegreie? :klø: En ung gutt har vel så stort behov for en far som tar ham med inn i det som er menns verden. Det er ikke det samme for gutten å gå å spørre naboen. Går vi ut fra at vårt tenkte lesbiske foreldrepar ikke har noen øvrige slektninger?? Hvor er bestefar f.eks? Argumentet "Jeg kjenner ingen fedre som tar med seg poden til skytebanen eller på crosstevne" holder ikke.. Hvorfor ikke? Det fins uttallige eksempler på gutter som har vokst opp med fedre som ikke på noen måte har ført dem inn i mannens verden og jaggu har de ikke blitt fine fyrer for det... Sexuell legning har ingenting med saken å gjøre.. Det er nå du som har hevdet det hele veien.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blåveis ikke innlogget Skrevet 19. februar 2004 #98 Del Skrevet 19. februar 2004 Det er nå du som har hevdet det hele veien.... :o dette plutselige omslaget forvirrer meg også.. hva skjer?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 19. februar 2004 #99 Del Skrevet 19. februar 2004 Så din definisjon på mannlig stimulans Pedro er fly, biler, anleggsmaskiner og skytevåpen? Jajamen, her er det bare og ta av hatten for en skikkelig mann med hår på ballene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pedro Skrevet 19. februar 2004 #100 Del Skrevet 19. februar 2004 Sansynligheten for at to av samme kjønn flytter sammen er sexuell legning....eller? Hvorfor i alle dager skal man som homofil ha barn når man skal la bestefar og andre i familien oppdra barna. Forøverig synes jeg synd på de damene her som ikke kjenner noen menn som er typisk maskuline, som kan mekk moppe, bil, etc. Vil dere helst ha pusekatter som jobber i barnehave? Til Laina: Du må ikke ta mine synspunket som kritikk mot deg. Din siuasjon er ikke selvforskylt, og du gjør det beste ut av situasjonen. Adopsjon inn i en homofil/lesbisk famileie er selvvalgte øvelser. Øvrige familer medlemmer til H/L kan aldri erstatte en mor eller far. Jeg har kjent kvinner som hverken kan sy i en knapp eller strikke, lage mat ellet skifte hjul på bilen. Jeg kjenner menn som heller ikke kan det. Det kalles kjønsutjevning og likestillig. Hurra for kjønnet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå