Gå til innhold

homofobi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvis jeg som er kvinne og min mann får en sønn får vi et himla problem fordi hverken jeg eller min mann kan mekke moped eller bil. Kanskje vi ikke burde ta sjansen på å få barn, da?

Da min vennine fikk mensen ble hun så glad, fordi hun var den siste i klassen. Hun sto på toppen av bakken å venta på at faren skulle komme hjem, og da han kom gående ropte hun: Pappa, jeg har fått mensen!!! Hun klarte da såvisst å snakke med sin far om det. Det har med personlighet, åpenhet, kjærlighet, fortrolighet og gjøre, ikke om du er homo eller hetro!

Homofile par kan ikke få barn på den "naturlige" måten, derfor bør de ikke få adoptere? Noen hetrofile kan heller ikke få barn på den "naturlige" måten, men for dem er det greit å få lov til å adoptere? Hva med enslige, bør de få lov til å adoptere? Burde skilsmisse være forbudt, fordi barn trenger to foreldre av hvert sitt kjønn?

Selv om noe er anderledes trenger det ikke være unaturlig. For en homofil er det nettopp det å forelske seg i det motsatte kjønn som er unaturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange heterodamer som er utekniske, sier du. Ja, helt riktig. Jeg kjenner veldig mange som ikke kan kinesisk. Gjør du?

Mitt syn på kjønsforskjeller er feil. Alle er like bra på alt, bare de er snille og greie, og enige med Veslebråka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste i denne diskusjonen er vel egentlig hva det er som gjør foreldre til gode foreldre. Og det er ikke sexlivet deres eller evnen til å mekke biler eller snakke om mensen, det er ubegrenset kjærlighet og tid til barna. Og seksuell legning har ingenting med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange heterodamer som er utekniske, sier du. Ja, helt riktig. Jeg kjenner veldig mange som ikke kan kinesisk. Gjør du?

Mitt syn på kjønsforskjeller er feil. Alle er like bra på alt, bare de er snille og greie, og enige med Veslebråka.

Er det rart du ikke får gjennomslag når du kommer med slik argumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslebråka kjenner et lesbisk par som kan skifte dekk, og da er det OK at lesber oppdrar en gutt. Jeg kjenner et homspar som kan strikke, og derfor godt egnet til å oppdra en jente. Ingen av homsene kan bytte dekk.

Dette blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vri diskusjonen over på noe annet:

Hvis en homofil mann er gift/lever med en kvinne og har barn med henne, er han da en dårligere pappa? Dårligere rollemodell for sine barn, enn en heterofil pappa hadde vært? Det blir jo akkurat det samme.

Likeledes kan man snu på det, og spørre om en lesbisk kvinne (med alle sine lesbiske kvinnekunnskaper) som lever med en mann, er en dårligere mor og forfekter av kvinneverdier og kvinnekunnskaper enn en heterofil kvinne er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å være gode foreldre kommer ikke an på kjønn, men på person. Det som kjennetegner en god mor eller far er evnen og viljen til å være der i hverdagen, ta seg av og være glad i de barna man har. Dette har null med legning å gjøre. Å påstå noe annet er tull og renspikket vås.

Klart barn kan være ondskapsfulle, uavhengig av hva de har lært hjemme, men ondskapsfulle barn vil alltid finne et eller annet å plage andre for. Er det ikke viktigere at barn har en stabil hverdag hos omsorgsfulle foreldre som ønsker disse barna, enn at man skal "ta hensyn" til at de eventuelt kan bli mobbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg Pedro som at du ikke kjenenr noen homofile?? Stemmer det??

For som lesbisk så kjenner jeg meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt.

Du skjærer alle ove en og samme kam, og tar ikke hensyn til individuelle forskjeller.

Selv om du er mann, så kan du vel koke poteter? Og slenge på en maskin med klær.

På samme måte som min mor skifter vinterdekk og lapper dekkene selv.

Det virker ikke som at du skjønner at verden i dag er annerledes enn på 50 tallet. For da kunne nok ikke far vaske klær og skifte bleier...

Mens i dag er kjønnsrollene forandret. For alle.

Selv om jeg er lesbisk, så kan jeg stryke en skjorte og bake brød, jeg kan skru sammen et ikeamøbel og jeg har faktisk pusset opp leiligheten min selv.

Du må slutte å bruke din egne personlige forutinntattheter som argumenter og hevde dem som sakligheter. De faller på egen grunn...

Homofili handler om hvem man forelsker seg i. (Og litt om hvem man har sex med) Ikke om hva man kan av praktiske syssler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Der alle tenker likt, tenker ingen særlig meget." Gudmund Hærnes.

Jeg er glad for at jeg ikke er oppdrtatt av to lesber eller to homser.

Er det i orden?? Kan jeg få lov til å ta så meget feil jeg vil, i forhold til din oppfatning av hva som er best for barn?

Tror du virkelig at en gutt som lever hele sin oppvekst med to lesber ikke blir påvirket i sitt tankemønster og sin oppførsel. Tar lesber med sin gutt på skytebanen, på crosstevne, på Lyngås. Mc Donald, helt sikkert.

Lærer jenter som vokser opp med to homser å strikke, sy, matlagning og andre jentegreier? Gjør de det er det OK for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at en gutt som lever hele sin oppvekst med to lesber ikke blir påvirket i sitt tankemønster og sin oppførsel. Tar lesber med sin gutt på skytebanen, på crosstevne, på Lyngås. Mc Donald, helt sikkert.

Lærer jenter som vokser opp med to homser å strikke, sy, matlagning og andre jentegreier? Gjør de det er det OK for meg.

La meg se, hvilket tiår var det vi levde i igjen? Åja: 2004 var det visst.

Så lenge gutter lærer å skyte, spise burger og like cross er det greit? Og alt er ok bare jenter lærer å sy, strikke og lage mat? Selvsagt! Også står vi på barrikadene for å innføre skjørteplikt for pigerne og tilgang til sløyden kun for guttene. Og mens vi er i gang, skal vi ikke få gjort noe med stemmeretten også? Bare sånn for å sikre tilbakeskrittet, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Der alle tenker likt, selv". Bedre nå? Menn og kvinner tenker og resonerer forskjellig. Er ikke det merkelig?? Menn har et forhold til årsak og virkning. Kvinner tenker følelser.

Mere pepper i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over halvparten av rekruttene sendes i retur hjem til mamma. De er totalt ubrukelige. Min yngste datter skyter med 9mm pistol og kan sy.

Hva er positivt og bra for en gutt å vokse opp sammen med to lesber??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du å påstå at far ikke har gjort jobben sin??

Eller er alle disse rekruttene barn av lesbiske mødre? eller alenemødre??

Hvor henter du tallene/faktaene dine fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje vi burde dele verden inn i 3 deler der lesbiske og homofile kan vanke sammen. Om de får barn så blir de sendt til region 2, der finner de ut om de er hetero eller ikke. Om de liker det samme kjønn sendes de tilbake til region 1, og om de er heterofile passerer de region 2 og kommer videre til region 3..? :roll: Den sporet litt av, men blir ganske oppgitt av å lese at folk fremdeles tenker slik det var vanlig å tenke ganske lang tid tilbake. Er greit å ha egne meninger, men å begynne å blande samfunnet inn er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir litt trist over å lese sånt jeg.

For hva er bra med å vokse opp med to damer da?

Jo forhåpentligvis så har du to mødre som elsker deg, gir deg mat, klær omsorg, kunnskap om mennesker, sosiale antenner, mennesklige verdier, raushet, evne til å tenke selv, et åpent sinn og mulighet til å utvikle dine egenskaper og interesser.

Hva er det som ikke er bra med å vokse opp hos to damer da?

Er de ikke tøffe nok? Dagens menn trenger ikke å gå på jakt for å hente mat vet du.

Og for øvrig så synes jeg ikke det er noe å skryte av at datteren din skyter med 9 mm pistol.Hva i alle dager har det med denne diskusjonen å gjør?? Hva har ditt oppdragermønster med homofiles evne til å oppdra barn å gjøre.

Du blander kortene min gode mann.

Og når du ikke klarer å holde deg til saken så gidder jeg ikke mer!

Jeg skal nemlig gå å ha en vill firkant med noen av vennene mine på stua!

Sånn som vi homofile gjør vet du!

Ha en riktig god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...