Gå til innhold

homofobi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig må introduksjonen av ny kjæreste foregå på en fornuftig måte. Mine barn synes det var leitt at jeg var alene' date=' og mamma hadde ny venn. Helt OK med ny dame. Alexs x's antall prtnere, må du ta opp med ham og barna. Har de klaget til deg? [/quote']

Ehm... hva står det egentlig her...? :klø:

*forklarer sakte og tålmodig* Det var jeg(Suzy) som trakk fram at min eks-mann, faren til mitt barn, har hatt betraktelig flere partnere enn meg (Suzy), og spurte om det betyr at han er uegnet som far i dine(Pedro) øyne.

Spørsmålet var basert på denne uttalelsen;

som du brukte som et argument for hvorfor homofile ikke er egnet som foreldre.

Mitt barn har ikke klaget og det var hele poenget :roll: - hva får deg til å tro at det er mer traumatisk for et barn av en homofil forelder med et partnerbytte???

Du sier videre at;

Jeg tror ikke jeg tar for hardt i når jeg sier at de fleste 18 årige jenter syns foreldrene sine er teite - homser, lesber, hetero - og skulle ønske de hadde noen andre... *fniser*

Jeg ser ikke hva som gjør homofile er mer uegnet til å oppdra et barn opp til 18 års alder enn heterofile. Det har vel mer med personlighet enn med seksuelle preferanser å gjøre, tror du ikke?

Du argumenterer fremdeles ikke med noe håndfast som gjør at jeg klarer å se hva det er du sikter til som gjør to homifile mennesker til dårlige/uegnede foreldre... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt opplagt at vi har forskjellige meninger. Jeg har begrunnet mine, men det aksepteres ikke. Til Suzy: Jeg tror ikke din x er uegnet som far, fordi han har hett flere kjærester enn deg.

Dere velger helt bort å se en far/mor som rollemodell, å det respekterer jeg at dere har rett til å gjøre. Vi er da tolerante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opplagt at vi har forskjellige meninger. Jeg har begrunnet mine' date=' men det aksepteres ikke. Til Suzy: Jeg tror ikke din x er uegnet som far, fordi han har hett flere kjærester enn deg. [/quote']

Det tror ikke jeg heller, så hvorfor er dette et argument når det gjelder homofile foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mener og tror forskjellig. Jeg tror, igjen at veldig få mammar kan hjelpe sin sønn med å lappe når podens sykkel er punktert. Uansett om han har en eller to mammar. Min yngste datter er veldig interessert i pappagreier, som jeg gjerne deler med henne.

Jeg mener fremdelse at kjærnefamilien er det beste for barn. Dessverre er det ikke slik fordi skilsmissene er nesten normen idag.

Jeg håper at det er i orden at jeg får ha denne meningen i fred, så kan de som mener at homofili er like bra ha sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du undervurderer hva kvinner kan grovt, og at du har et veldig stigmatisert kjønnsrollemønster. Kvinner kan da lappe sykkeldekk? Det er da slett ikke vanskelig. Og pappaer kan lage mat og vanne planter og snakke om menstruasjon. Det kommer an på graden av intimitet, ikke kjønn. Må man ha opplevd menstruasjon for å forklare om det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det er mammaer som ikke kan lappe sykkeldekk eller pappaer som kan hekle, så har man andre personer av de aktuelle kjønnene i nærheten som kan være behjelpelig med praktiske ting og det å være rollemodeller. Rollemodeller trenger ikke nødvendigvis å være foreldre.

Jeg tror ikke kjernefamilien er det beste for barn, jeg tror ett kjærlighetsfyllt og støttende miljø er det beste for barn, med rollemodeller av begge kjønn.

Du skal fint få ha meningene dine, men du må tåle at de blir utfordret når du legger dem ut på ett diskusjonsforum. Det er greia med diskusjonsforum det, der får man ikke nødvendigvis ha meningene sine "i fred"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Enig med suzy og veslebråka :-)

Du ber om å få ha meningene dine i fred, men du skriver de i et diskusjons forum :roll:

Du kom med mange bastante utsagn og istedetfor å backe de opp, skygger du unna og sier vi har forskjellige meninger- Ja takk og lov for det, og skal jeg vøære helt ærlig så håper jeg at det er mindretallet som har samme mening som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi enige om det. De aller fleste kvinner kan med letthet avmontere et sykkelbakhjul, lappe og få alt på plass igjen. De aller fleste kvinner bytter til vinerhjul selv. Dette gjelder spesielt for de kvinner som er vokst opp med to lesbiske mødre.

Homser er heller ikke verdensmestere i overnevnte disipliner. De er derimot flinke med interiører og blomster. Homser er mere "femi" enn andre, og derfor flotte rollemodeller for gutter.

Hvor vil vi hen med denne diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Da er vi enige om det. De aller fleste kvinner kan med letthet avmontere et sykkelbakhjul, lappe og få alt på plass igjen. De aller fleste kvinner bytter til vinerhjul selv. Dette gjelder spesielt for de kvinner som er vokst opp med to lesbiske mødre.

Homser er heller ikke verdensmestere i overnevnte disipliner. De er derimot flinke med interiører og blomster. Homser er mere "femi" enn andre, og derfor flotte rollemodeller for gutter.

:klaske: Skjønner overhode måten din og argumentere på :roll:

Det virker som du mangler gode argumenter og komme med og bare renner av deg vås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Go' aften Vega.

Det er mulig jeg er for konservativ. Første skoledag kommer lille Peder/Lise på skolen med to pappar eller to mammar. Litt ugreitt?

Det har lett for å bli hvisking av slikt. Dumt at folk er intolerante, men slik er det.

Det er neppe barna som tisker og hvisker bak ryggen til disse "homobarna", men de voksne. For det er vi voksne som påfører barn fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er neppe barna som tisker og hvisker bak ryggen til disse "homobarna", men de voksne. For det er vi voksne som påfører barn fordommer.

:klappe: sånne pappaer som Pedro, :sinna:

Fordommer er det værste jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hvor mange homser og lesber kjenner du egentlig? Skal vedde for at jeg kjenner mange fler enn deg, og de er like forskjellige som heterofile, noen er maskuline, noen er feminine, noen er smarte, noen er dumme, noen ønsker seg barn over alt i verden, noen vil heller fly på byen. Akkurat som alle de heterofile vennene mine.

Jeg vet hvor jeg vil hen med denne diskusjonen i allefall, at du svarer på spørsmålene du har fått, og ikke bare forsvarer deg med at "dette mener jeg så og meningene mine vil jeg ha i fred".

I tillegg vil jeg forhåpentligvis få noen til å forstå at homser og lesber ikke er annerledes eller dårligere rollemodeller enn noen som helst andre. Heldigvis virker det som de fleste er enig med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har en annen mening enn Damene her, har fordommer.

"Der alle tenker likt, tenker ingen særlig meget" Gudmund Hærnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Alle som har en annen mening enn Damene her, har fordommer.

"Der alle tenker likt, tenker ingen særlig meget" Gudmund Hærnes.

Hvis du hadde klart og argumentere for menigene dine hadde det vært du annet, men det gjør du jo ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg argumenterer så godt og sakelig jeg kan, men jeg har gale oppfatninger. Dere har rett og rett til oppfatningene deres. Det respekter jeg. Jeg er kun intolerant, kjenner ingen homser, får jeg høre, og er helt håpløs.

Siden dere er eksperter på homser og lesber. Ønsker flertallet av homser å skaffe barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Fordommer er det værste jeg vet

Samme her. Jeg er selv hetero, men det betyr ikke at jeg har rett til å dømme andres valg av levemåte eller partner, så lenge folk holder seg innenfor moralske og etiske "lover".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg argumenterer så godt og sakelig jeg kan, men jeg har gale oppfatninger. Dere har rett og rett til oppfatningene deres. Det respekter jeg. Jeg er kun intolerant, kjenner ingen homser, får jeg høre, og er helt håpløs.

Siden dere er eksperter på homser og lesber. Ønsker flertallet av homser å skaffe barn?

Jeg tipper at noen av dem gjør det, og noen ikke. Igjen akkurat som de fleste heterofile, du vet det er mange av dem som ikke ønsker seg barn heller? Men er det så viktig da, hvor mange som ønsker det?

Skal innrømme at jeg syns du er temmelig håpløs og har ekstremt konservative meninger. Men jeg kan godt godta dem, men savner svar på en hel haug med spørsmål jeg har stilt til påstandene dine. Når du ikke svarer med annet enn like grunnløse påstander så har jeg ingen grunn til å endre mitt inntrykk av deg.

Om du kjenner noen homser vet jeg ikke, derfor spurte jeg. Men meningene dine gir ikke inntrykk av at du gjør det. Det blir omtrnet som å mene at hvitløk er vondt uten å ha smakt det. Man bare tror det fordi det lukter annerledes enn hva man er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ett homsepar, og de hater barn. De er de mest utekniske "kjerringene " jeg vet, og klarer ikke å bytte en sikring. Heldig vis blir de ikke rollemodeller for en gutt. Men de er veldig hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange hetero damer som er utekniske? Forskjellen er vel at hvis et lesbisk par skal skifte til vinterdekk, så har de ingen mann å rope på. Må finne ut av det selv. Og stereotypene sier, jeg vet ikke, at i et par er det ofte en maskulin og en feminin person. De jentene jeg kjenner som er lesbiske, har ivertfall ingen problemer med å skifte dekk. Heller ikke sikringer (jeg var ikke klar over at man måtte være teknisk anlagt for å skifte sikringer engang.. noen er som å skifte lyspære, andre er som å flippe en lysbryter.. helt unødvendig med ingeniørgrad for slikt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...