Gå til innhold

Skal til Beijing, og trenger shopping tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå i september skal jeg og min mor til Beijing. Vi har fult program med utflukter, og har satt av ca tre dager med "fri" og til shopping. Så da lurer jeg på, hva er det som er verdt å kjøpe her? Har tenkt på å gjerne se på silke- sengesett og -dyner. Noen med erfaringer på hva dette koster i forhold til Norge. Er det samme pris, bruker vi ikke baggasjeplassen vår på det. Ellers lurer jeg pa hva du ville ha kjøpt/har kjøpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silkemarkedet er anbefalt i alle reisebøker. Dette er mye dyrere enn andre markeder. Jeg husker ikke hva det markedet jeg var på het, men det var helt likt som silkemarkedet.

Der selger de alt mellom himmel og jord. I kjellern er det vesker og kofferter, i 1.-2. etg kvinneklær osv..

Det du må huske er at du må prute som du aldri har prutet før.

Hvis de vil ha 1000 CNY skal det egentlig koste ca. 100,-. Prisen de gir er alltid hvertfall 10gangern av hva de kan ta. Hvis ikke mer.

Jeg handelt alt for dyrt de første dagene, før jeg skjønte dette.

Silkesengesett koster deg sikkert 20-50kr der. Det er latterlig billig for alt der nede. De har massevis av fake klær, sko osv. Kashmir og silkeskjerf har de flust av og perler. Skreddere kryr det av. PCer og sånne ting er ca samme pris som hjemme.

Men massasje er billig (ikke på hotellet). Anbefaler fotmassasje midt på dagen i shoppingdagene :gjeiper: Tror det kostet under 50-lappen for 30 min med fotmassasje.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...