Gå til innhold

Forkjølelse som kom plutselig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i god form, spiser en del hvitløk og er sjelden syk. Men i kveld så kom det en forkjølelse over meg veldig plutselig. Nesa begynte å bli litt tett, øynene litt såre og rennende og en hodepine som bare er blitt helt horribel og nesten satt meg ute av stand til å tenke.

Det merkelige er at den kom veldig plutselig. Nesten bare på noen minutter. Fra frisk til heftig hodepine og rennende nese. Det begynte med nesen, når jeg tenker etter, og når jeg blåste ut det som var fikk jeg vondt i ørene, noe som kort etter har spredd seg til hodet som hodepine.

Jeg har aldri opplevd at forkjølelse kan komme så fort som det den har gjort nå. Noe nytt som går? Noen gode råd?

Anonym poster: cc8681aa8cd12fc4128b4ddc1bb3ed67

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Det er ikke en influensa under utvikling da? Jeg synes alltid forkjølelser kommer litt snikende mens influensa kommer som kastet over meg.

Skrevet

Det er ikke en influensa under utvikling da? Jeg synes alltid forkjølelser kommer litt snikende mens influensa kommer som kastet over meg.

Influensa? Kanskje det? Er det vanlig at øynene "svir" (fordi de renner) og nesa renner da da? Jeg trodde influensa gjorde at man spøy og ble løs i magen?

Skrevet

Høres mer ut som en allergisk reaksjon av noe slag.

Anonym poster: e6a56c47c596f7f5a2959102e7b59a92

Gjest Blubberella
Skrevet

Influensa kan slå ut på mange måter, både med og uten mageproblemer. Jeg har bare opplevd dårlig mage en gang i forbindelse med influensa, ellers har det vært som en ekstra kraftig forkjølelse med vondt i kroppen og feber. Da renner og klør nesen intenst, og tetner ofte til så bihulene verker. Øynene kan også svi og renne (da ofte fordi tårekanalene mine blir tett når nesen blir tett). Jeg blir sengeliggende og helt kaputt når jeg har influensa, så heldigvis har jeg det sjeldent.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir sengeliggende og helt kaputt når jeg har influensa, så heldigvis har jeg det sjeldent.

Høres ut som noe slikt da. Jeg tror jeg har fått feber også. Så nei, ganske sikker på det ikke er allergi. :P

Takk for hjelpen! :)

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Høres ut som en vanlig forkjølelse. De kraftige kommer gjerne brått på. Full i feber noen dager, og så roer det seg ned. Eneste du kan gjøre, er å hvile (jeg blir sjeldent syk selv men når jeg først blir det, så kommer den så brått på)

Er du sunn og frisk og har et godt imunforsvar, så går det over iløpet av noen dager.

Influensa kommer også så brått på, men det er vel ingen influensaer ute å går nå. Den er gjerne hakket værre med ekstrem feber.

God bedring.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...