Gå til innhold

Hvorfor vil enkelte menn narres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, det er det evinnelige sminkespørsmålet. Dette er ikke for og imot sminke, for jeg syns folk kan gjøre som de vil. Men jeg tar meg i å undres hvorfor enkelte menn ser ut til å ville narres.

Jeg er på et nettsted og har profilbilder. Jeg har hatt mye rart på bildekontoen min opp gjennom, generelt viser de meg i en eller annen tullete positur eller meg som jeg er i hverdagen. Men så gikk naboen amok i ansiktet mitt her en dag og jeg endte opp med mer sminke enn jeg noensinne har hatt i mitt liv. Og jada, jeg ser jo at jeg faktisk ser bedre ut.

Men; det er jo ikke sannheten. Man våkner jo ikke sånn om morgenen. Eller er sånn jevnt over. Likevel er det plutselig menn som jeg har snakket med om løst og fast tidligere (dette er ikke et sjekkested per se, men et "oppholdssted") som plutselig sender meldinger med et helt annet innhold enn det generelle pisspreiket.

Jeg begriper ikke hvorfor de vil bedras. Jeg sier det jo som det er, det er bare sminke. Det er ikke MEG. Jeg ser jo det er slik med andre rundt meg og, de får et annet ansikt når de tar på seg masken. Jeg skjønner jo at man kan se mer attraktiv ut med sminke på, men jeg forstår fremdeles ikke behovet for å la seg bedras.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo en del av oss som skjønner at kvinner er sminket og at et oppsminket ansikt ikke alltid representerer virkeligheten, og jeg skjønner også helt fint at man ofte ser ut som et troll om morgenen, men det gjelder jo begge kjønn. Likevel er ikke det noe hinder for å gå for en man er interessert i.

Det er jo også forskjell på sminke, noen overdriver mens andre bruker det for å fremheve visse trekk. Sistnevnte variant tilsier ikke nødvendigvis noe stort misforhold mellom et oppsminket ansikt og et ansikt uten sminke.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det skjønner jeg. Nå var jo trynet mitt heavy med kveldssminke og derfor ikke representativt for meg. Det er akkurat som enkelte ignorerer det faktum at det ikke stemmer overens med virkeligheten, selv når de blir presentert for virkeligheten og det er denne biten jeg ikke skjønner meg på.

Skrevet

Nei, det skjønner jeg. Nå var jo trynet mitt heavy med kveldssminke og derfor ikke representativt for meg. Det er akkurat som enkelte ignorerer det faktum at det ikke stemmer overens med virkeligheten, selv når de blir presentert for virkeligheten og det er denne biten jeg ikke skjønner meg på.

Men hva mener du egentlig her? At de ikke blir "redde" når de blir presentert for den virkelige deg uten sminke etter å ha først sett deg eller bilder med sminke?

Det er jo i så fall et kompliment til deg.

Skrevet

Poenget er at de har sett sannheten mange ganger, altså blitt presentert for hvordan ting virkelig er. Men først når de dukker opp et sminketryne, SÅ er det plutselig en annen interesse. Som om noen har slått på en lysbryter. Jeg mener, når de har sett sannheten så mange ganger i ulike former, så skal det plutselig være noe annet når man putter på litt sparkel? Det er som sagt intet rent sjekkested og jeg er der ikke for å sjekke. Hadde jeg vært det så hadde jeg muligens utnyttet denne dårskapen litt, hehe.

• Liker 2
Skrevet

Tja, om enkelte menn vil narres er vel egentlig lite trolig.

Det mer sannsynlige er at de er såpass lite intelligente at de lar seg bli narret.

Omtrent som når Mr Bean sitter og skriver julekort til seg selv og så blir veldig overrasket og glad for dette 5 sekunder etterpå ;) hehe

• Liker 1
Skrevet

Haha, så når de ser et jævlig morratryne så blir de weeeee når de ser henne komme ut fra badet.

Skrevet

Poenget er at de har sett sannheten mange ganger, altså blitt presentert for hvordan ting virkelig er. Men først når de dukker opp et sminketryne, SÅ er det plutselig en annen interesse. Som om noen har slått på en lysbryter. Jeg mener, når de har sett sannheten så mange ganger i ulike former, så skal det plutselig være noe annet når man putter på litt sparkel? Det er som sagt intet rent sjekkested og jeg er der ikke for å sjekke. Hadde jeg vært det så hadde jeg muligens utnyttet denne dårskapen litt, hehe.

Snakker du generelt eller om interessen for din egen profil?

Nå kan det jo også være andre ting som gjør at "sminketrynene" får mer oppmerksomhet enn andre. De som legger ut mest "glam" bilder er ofte også de som er mest kontaktsøkende i sine profiler, og de fremstår da på den måten.

Skrevet

Snakker du generelt eller om interessen for din egen profil?

Nå kan det jo også være andre ting som gjør at "sminketrynene" får mer oppmerksomhet enn andre. De som legger ut mest "glam" bilder er ofte også de som er mest kontaktsøkende i sine profiler, og de fremstår da på den måten.

Begge deler, egentlig.Men jeg bruker meg selv som eksempel siden jeg selvsagt ikke kan snakke for andre. Men jeg regner jo ikke med at jeg er et unntak.

Skrevet

Haha, så når de ser et jævlig morratryne så blir de weeeee når de ser henne komme ut fra badet.

Ja, det må sikkert være som å se ei ny dame hver morra da vettu ;)

:ler:

Skrevet

Begge deler, egentlig.Men jeg bruker meg selv som eksempel siden jeg selvsagt ikke kan snakke for andre. Men jeg regner jo ikke med at jeg er et unntak.

Kommer vel an på hvordan du sminker deg da, men det er vel positivt å få mer respons vil jeg tro? Hvis du heller ønsker å la besøkende fokusere på noe annet, så kan det jo være en ide å gjøre selve profilteksten litt mer spenstig.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvem som er innom profilen, benytter meg av andre funksjoner. Som sagt, det er ikke dating. Jeg syns bare fenomenet er interessant.

Skrevet

En pen kjole, frisyre osv vil jo da per definasjon heller ikke "være deg". Men skillet mellom om man vil være venner med noen eller er interessert i noe mer er jo fysisk tiltrekning. Og det er jo overfladisk uansett.

• Liker 2
Skrevet

Meg i mitt daglige er jo meg. Både klær, frisyre etc. Men sminke forandrer mye,mye mer enn hva klær gjør, syns jeg. Det fjerner trekk eller fremhever trekk. Mye sminke kan forandre en person fullstendig. De fleste går jo ikke rundt med parykker heller akkurat.

Skrevet

Meg i mitt daglige er jo meg. Både klær, frisyre etc. Men sminke forandrer mye,mye mer enn hva klær gjør, syns jeg. Det fjerner trekk eller fremhever trekk. Mye sminke kan forandre en person fullstendig. De fleste går jo ikke rundt med parykker heller akkurat.

Er vel naturlig at du får litt mer oppmerksomhet hvis du gjør deg til en skikkelig "babe" på bildene du legger ut.

Skrevet

Ja, og det er bedrag.

Skrevet

Ja, og det er bedrag.

Meget mulig. Men som mennesket tiltrekkes man jo gjerne av det som "står litt ut" i forhold til resten, så dersom du f. eks har lagt ut et bilde blant mange andre "grå" hverdagsbilder så skjønner jeg jo godt at du får mer oppmerksomhet av det.

Selv ville du vel også gitt mer oppmerksomhet til en skikkelig "hunk" i bar overkropp enn et vanlig bilde ;)

Skrevet

Nei, det ville jeg definitivt ikke, haha, liksom.

• Liker 2
Skrevet

Min ex likte enkelte bilder av meg langt bedre enn andre. Bilder jeg selv også måtte innrømme var de som fremstilte meg på best mulig måte. Der kom jo lys, vinkel osv inn også. Dette er jo også på en måte et bedrag - siden faktisk bilde og lysteknikker kan forandre en person mer enn sminke kan.

Dyr gjør det jo også - bruker eksterne elementer for å kurtisere. Smører seg inn med en eller annen lukt for å være mer attraktiv.

Skrevet

Nei, det ville jeg definitivt ikke, haha, liksom.

Sikker? Gjør et lite eksperiment. Be to kompiser av deg ta et bilde av seg, en med bar overkropp og en med skjorte og se om du merker forskjell i oppmerksomhetsnivå :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...