Gå til innhold

Er jeg psyk eller syk?

Fremhevede innlegg

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Hei

Jeg lurer på om dere vil komme med noen synspunkter her.. Jeg har i et års tid vært plaget med depresjon men jeg har hele tiden kunnet jobbe og jobben har faktisk vært det som har holdt meg opp- det er det eneste jeg føler at jeg får til.

Jeg er overvektig men har aldri før vært plaget av den grunn, men nå er fokuset på dette absolutt hele dagen, og jeg liker meg selv mindre og mindre. Har store problemer med meg selv. De sier jo at man bestemmer selv hva man skal være utifra hva man tenker, og tenker jeg at jeg er smellfeit så "blir jeg vel" det også i andres øyne. Føler meg treig i forhold til før disse tankene kom, og bare generelt føler jeg at jeg oppfører meg mer som vekta mi før nå enn før. Folk på jobb har ofte kommentert før at jeg er så lett på tå, og det var da jeg likte meg selv.

Jeg gjør det også vanskelig for andre og være glad i meg og er veldig irritabel for tiden, ser ikke noe positivt i noen ting og kjenner ikke igjen mine egne følelser.

Hadde nettopp 4 uker ferie og var i utlandet 2 av 4 uker. Hele ferien var jeg redd for og knekke stoler og ellers bare være hvalen på stranda. Men hadde det ellers veldig fint.

På bussen til flyplassen hjem ble jeg veldig paranoid og de foran oss hvisket noe, jeg følte de hvisket om meg.. Og de bak oss sa "håper jeg ikke må sitte med.." også ser jeg for meg at de nikket mot meg. Føler også at mange glor.. Generelt. Haaaater kroppen min og alt fettet og jobber med saken om og få det bort.

Og på flyet hjem greide jeg og bli smittet av et eller annet i airconditionet men ikke norn voldsomme greier, litt slim i halsen å litt snufs liksom..

Jeg følte meg fin i formen og som alle andre så jeg ikke fram til og begynne på jobb etter ferien, som alle andre.

Kom på jobb mandag som var nå og kroppen var tyngre enn tyngst, og det har den vært hele uken. Jobb er bare plagsomt og jeg liker meg ikke indet hele tatt. Føler meg feit og utilpass. Får vondt i ryggen (muskulært) og skylder det hele på meg selv og overvekten. Kroppen har aldri noensinne kjentest så tung ut. Men er dette fordi jeg selv tenker at jeg er en tung elefant? Påvirker sinnet så sinnsykt mye?

Eller er det vanlig og bli smittet av noe via aircondition slik?

Jeg vet liksom ikke hvordan syk jeg er, og hvis dette er depresjonen sÅ er den gått inn i en dypere fase nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som lavt selvbilde.

Hvor høy og hvor mye veier du da?

Skrevet

Jeg tror du bør jobbe litt med selvbildet ditt (gjerne hos psykolog). Har du svak "psyke" hjelper det ikke akkurat på når du blir litt småsyk i tillegg.. Lykke til :)

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

173 høy , 142 kg. Holder altså på med et stramt kosthold og samarbeider med legen om det. Trener også regelmessig og har en superaktiv jobb.

Er også henvist til dps.

Jeg føler meg bare så bortkommen og alle mine følelser stemmer ikke:(

Skrevet

173 høy , 142 kg. Holder altså på med et stramt kosthold og samarbeider med legen om det. Trener også regelmessig og har en superaktiv jobb.

Er også henvist til dps.

Jeg føler meg bare så bortkommen og alle mine følelser stemmer ikke:(

Lavt selvbilde henger ofte litt sammen med depresjon. Grunnen til at du er stor er nok fordi du har brukt mat som trøst og støtte.

Utrolig bra at du får hjelp både til å gå ned i vekt og for psyken din :) Prøv å se på den lyse siden at det er litt tungt akkurat nå, men med oppfølging med dps så kommer alt til å bli mye bedre veldig snart :klem:

• Liker 1
Skrevet

Tror det blir godt for deg å få oppfølging gjennom dps for å jobbe med depresjonen og selvfølelsen. Det å bli småsyk blir enda tyngre når man sliter litt psykisk i tillegg, så det er ikke rart du føler det tungt. Ønsker deg masse lykke til og håper du kommer inn på dps veldig snart :klemmer:

• Liker 1
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Ja alt sammen henger sammen, men jeg bare føler at depresjonen blir verre og verre og at jeg liksom "blir" vekta mi.

Er så lenge til jeg får komme til dps at jeg sliter litt..

Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Ja alt sammen henger sammen, men jeg bare føler at depresjonen blir verre og verre og at jeg liksom "blir" vekta mi.

Skrevet

Du er ikke vekta di. Du er deg! Når jeg er nedfor prøver jeg å tenke på alt som er godt i livet mitt. Som om at jeg er frisk, har to bein og armer som fungerer, at jeg har god humor, at jeg er en snill person osv.

Hei! Lag en liste her med alle dine gode og positive sider!!!

• Liker 1
Skrevet

Om det er langt tid til du får komme inn på dps så går det an å gå til legen og si at du sliter mer og mer og få han til å "mase" på dps. Da kan det gå fortere.

• Liker 1
Gjest LadyAntebellum
Skrevet

Du er ikke vekta di. Du er deg! Når jeg er nedfor prøver jeg å tenke på alt som er godt i livet mitt. Som om at jeg er frisk, har to bein og armer som fungerer, at jeg har god humor, at jeg er en snill person osv.

Hei! Lag en liste her med alle dine gode og positive sider!!!

Det du skriver er så riktig så riktig, men jeg føler likevel det er så mye som taler imot at det skal finnes gode sider med meg:( jeg har isjas eller isjalgi (ikke påvist av lege) men smerter nedover fra ræva til leggen .. Vonde knær og som sagt muskulært vond rygg samt migrene.

Føler alt er min feil.:

Skrevet

Hei TS :)

Jeg synes du skal tenke at det bare går fremover nå. Du tar faktisk tak i det som plager deg og skaper forandringer. Men jobb med deg selv, tenk positivt om deg selv, allerede nå. Sett deg klare mål.

Om noen sier noe ufint til deg, så er de ikke verdt tårene dine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...