Gjest Maria Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 For et par måneder siden dukket det opp mange små kviser på ryggen min, helt ut av det blå. Disse har ikke gått vekk, og har faktisk blitt verre, jeg har nå mange små kviser over hele ryggen. Jeg har aldri pleid å ha noe særlig kviser før, og jeg har ikke fått noen andre steder enn på ryggen, bortsett fra et par i ansiktet nå og da hvis jeg glemmer å fjerne sminke feks. Jeg har vært til lege for å få hjelp til å få dem vekk, og hun ga meg en krem som skal smøres på hver dag, men så langt har det ikke hjulpet. Er det noen som har erfaring med dette og som vet hva det skyldes og hvordan jeg kan få fjernet det? Det ser jo helt forferdelig ut. På forhånd tusen takk for hjelp!
Gjest TS Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Ja, men det har jeg gjort mange ganger uten at det har gitt noe utslag på kroppen...kan slikt komme helt plutselig?
Gjest Uanonymbruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Ja, men det har jeg gjort mange ganger uten at det har gitt noe utslag på kroppen...kan slikt komme helt plutselig? det kan være at du reagerer på et eller flere av dem. Hårprodukter kan også tette porer.
Gjest Maria Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Glemte å si at jeg tror jeg plukker på kvisene og river dem opp i søvne, det tror jeg er noe som bidrar til at de ikke forsvinner. Jeg prøver å sette plaster på dem nå slik at jeg ikke kan rive dem opp, men det er jo så mange at jeg ikke kan sette plaster på alle.
FrøkenHappy Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Sliter med det samme! Min teori er at det skyldes balsamen min, dermed skrubber jeg ryggen etter å ha spylt ut balsamen og det virker!
Kjersti 94 Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Dersom du er veldig plaget av dette er det eneste som hjelper en hudlege! Ta kontakt med legen og forklar at kremen ikke funker.. Da kan han sende deg videre til hudlegen. Jeg hadde store problemer med kviser i både ansikt og ryggen, og de gikk nesten helt bort etter behandling hos hudlegen. Ryggen er forsatt litt rammet, da det er et år siden jeg avsluttet behandlingen. Men den er MYE bedre :-)
Gjest TS Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Dersom du er veldig plaget av dette er det eneste som hjelper en hudlege! Ta kontakt med legen og forklar at kremen ikke funker.. Da kan han sende deg videre til hudlegen. Jeg hadde store problemer med kviser i både ansikt og ryggen, og de gikk nesten helt bort etter behandling hos hudlegen. Ryggen er forsatt litt rammet, da det er et år siden jeg avsluttet behandlingen. Men den er MYE bedre :-) Hva gikk behandlingen ut på? Og koster det mye?
Kjersti 94 Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Hva gikk behandlingen ut på? Og koster det mye? Gikk på tabeletter, 2-3 tab.om dagen.. Husker ikke helt summen, men det er litt dyrt. En time hos hudlegen koster en plass ca. 300 kr, og en pakke med 100 tabeletter kostet ca 5-600 kr. Men dette var min behandling.. Jeg hadde en veldig agressiv type, så det kan nok variere.. Noen trenger ikke gå på det så lenge heller, jeg gikk vel på behandling i ca et halvt år.. Men om det plager deg veldig mye er det verdt det. Ellers kan du jo prøve andre kjerringråd :-) tror det er veldig varierende fra person til person.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Lege + hudlege, behandling med piller og kremer. Anonym poster: 88c236a15125bdc2a15cb51009057590
Lulilelu Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Når man pluttselig får mye kviser en plass så er den vanligste årsaken at man har forandret hva man putter i eller på kroppen. Siden det er kun på ryggen så er det sansynligvis pga shampo/balsam/såpe som enten er av dårlig kvalitet eller som du reagerer spesielt mye på. Noe som ofte er årsaken til kviser på ryggen er balsam. Balsam tetter porer så det er ikke bra å la håret ligge nedover ryggen med balsam i. Prøv å sette opp håret med en stor klemme når balsamen er i og helst skyll det ut med hodet bøyd frem. Ikke legg håret frem på brystet for da vil kvisene komme der hvis det er balsamen som er problemet. Kan også være lurt å vaske ryggen godt uten såpe når du er ferdig å vaske alt annet. Ville ikke brukt skrubbesåpe eller kost/skrubbehanske hver gang siden det kan irritere huden og bare gjøre det verre. Det kan selvfølgelig være at det er helt andre grunner til dine kviser og at du trenger piller og kraftige kremer, men disse kan nok ha sine sideeffekter så jeg ville prøvd de enkle tiltakene først. Lykke til. Håper du blir kvisefri.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå