Gjest Violetta Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Det er jo ganske godt, men de andre her i huset mener at når man først har åpnet boksen, så må man spise opp alt. Altså kan man ikke oppbevare en halv boks i kjøleskapet for seinere bruk. Er dere enige?
Gjest Swarovski Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Jeg kan oppbevare en åpnet boks i en dag eller to. Etter det så er den ikke like god, synes jeg.
Wanita Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Den er ikke like god dagen etterpå syns jeg. Så aller helst må jeg spise opp alt, her er det bare jeg som spiser det nemlig 1
skreppamedleppa Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Alt eller ingenting når det gjelder makrell i tomat. Å gjemme noe til senere funker ikke. 2
isbiten. Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Jeg kjøper kun de boksene som er litt mindre enn den vanlige store, fordi den store aldri blir spist opp, da jeg ikke takler å spise den etter den har stått åpnet. Veldig lite økonomisk, ja, men slipper i det minste å kaste mat. 1
Gjest Swipper Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Alt på en gang. Men her er vi to som spiser så vi spiser fort opp en boks når den først er åpnet. Hvis ikke kaster vi resten.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Jeg kan la den ligge i en dag eller to. Jeg har kjøpt plastlokk til den, så den holder seg "fersk". Anonym poster: 0638444eeb0feec60497b11c0248727a
Orchideae Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Alt må spises med en gang. Viss ikke smaker den "hermetikk"... 2
Gjest Fairydust Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Jeg syns makrell i tomat er best når den nettopp er åpnet. Så jeg kjøper sånne små porsjonspakninger med makrell i tomat. Èn sånn holder akkurat til ett knekkebrød ca.
Gjest gjest17 Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Jeg kjøper også mindre pakker og spiser det opp iløpet av dagen, kan strekke meg til neste dag.
Tolly Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Grunnen til at det smaker stygt så fort er at de supersunne marine fettsyrene harskner veldig fort. Etter en dag er den ikke supersunn lengre og smaker ikke godt! Dessuten, det jeg har lært av matsikkerhet er at mat ikke skal oppbevares i hermetikkboksen etter at den er åpnet. Det setter smak og så er det visst noe med maten+metallet+luft som kan frigi farlige stoffer i maten. 2
Lutetium 71 Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Åpen hermetikk lager tinnsmak, derfor er det greit å enten fortære innholdet med en gang, eller flytte det over i en annen konteiner. En boks makrell i tomat holder bare til ett måltid uansett, så hvorfor spare den?
Gjest Borghild Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 Flykræsj må spises med en gang etter åpning, ja. Etter en dag smaker den høgg selv om den har hatt lokk over seg.
Sissa Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Jeg syns den skal spises opp med en gang. Det lukter jo ikke noe godt, og smaker heller ikke like godt når den har vært åpnet? Det syns hvertfall ikke jeg. Så her i huset kjøper vi bare de små boksene
^^Belle^^ Skrevet 17. august 2012 #15 Skrevet 17. august 2012 Hva med tubene da, folkens? Eller er det noe muffins oppi der som ikke gjør det like sunt? (Ja, det er et helt seriøst spørsmål Jeg elsker makrell i tomat, men synes faktisk at tubene er best)
Sugerøret Skrevet 17. august 2012 #16 Skrevet 17. august 2012 (endret) Det er jo ganske godt, men de andre her i huset mener at når man først har åpnet boksen, så må man spise opp alt. Altså kan man ikke oppbevare en halv boks i kjøleskapet for seinere bruk. Er dere enige? Enig. Når vi kjøper den store boksen,tar jeg alt over i en plastikkboks. Orker ikke hermetikksmaken som setter seg i maten. Ellers bruker vi de små som oftest,de passer til 2 brødskiver sån ca. Den på tube synes jeg smaker annerledes enn de i boks,merklig nok. Den får bikkja Endret 17. august 2012 av Kårky
Lutetium 71 Skrevet 17. august 2012 #17 Skrevet 17. august 2012 Hva med tubene da, folkens? Eller er det noe muffins oppi der som ikke gjør det like sunt? (Ja, det er et helt seriøst spørsmål Jeg elsker makrell i tomat, men synes faktisk at tubene er best) De gjør noe med de tubene, og de små boksene, men jeg aner ikke hva. Det kan være så enkelt som at de moser innholdet, men det smaker ihvertfall helt annerledes enn de tradisjonelle boksene. Jeg unngår alt annet enn de vanlige boksene, selv om jeg da blir nødt til å mose sjæl. Det er bare her smaken er på plass.
Gjest Iah Skrevet 17. august 2012 #18 Skrevet 17. august 2012 Må absolutt spises med en gang. Spiser jeg ikke opp kaster jeg resten.
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2012 #19 Skrevet 17. august 2012 Det har jeg aldri tenkt på. Synes den på tube også er helt OK jeg, den holder seg kanskje bedre?
Adhara Skrevet 17. august 2012 #20 Skrevet 17. august 2012 Foretrekker den på tube, så det slipper jeg heldigvis å tenke på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå