AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Flere der ute som reagerer på løk/hvitløk/purreløk/rødløk osv osv? Jeg blir skikkelig skikkelig dårlig hvis jeg spiser noe som helst med løk i, og det inkluderer også løkpulver! Så det er så og si umulig å dra ut å spise uten å bli dårlig i magen.. Derfor skal jeg begynne å lage alt av middag hjemme fra nå av! Er det noen som har gode middagsoppskrifter helt fri for all slags løk?? Anonym poster: 0c6c57a899988c7200f47652e632aff6
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Nope, men jeg har allergi mot et sterkt krydder. Du lager rett og slett bare alt du vil(sålenge ikke det er en løkbasert rett) og dropper løk og hvitløk. Ergo, alle oppskrifter funker. Jeg ville dog lagt inn litt sødme(kanskje bittelitt sukker e.l) for å få den "søtlige" smaken løk gir i eksempelvis suppe. På restaurant kan du oppgi at du har allergi, og be dem lage uten den ingredienser. Jeg har varierte erfaringer med det, men ofte husker de det når du forteller at det er allergi. Anonym poster: e1bfd791226908b0acf62b996b8bd83f
Gjest Uanonymbruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 alt av mat kan lages uten løk... bortsett fra løksuppe. 1
Gjest Borghild Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 Jeg reagerer også på løkpulver selv i små mengder. Løk kan jeg spise små mengder av, men den må være stekt. Hvitløk reagerer jeg ikke på. Som andre her sier, bare følg oppskriften og dropp løken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå