Gå til innhold

Badebasseng og små barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men da er hun jo strengt tatt ikke naken heller, så det er ikke helt relevant - jeg skjønner poenget ditt, dog.

Anonym poster: 3a950f334555e7ff1eb9d1c36ad38395

Nei, men det hender ikke rent sjelden at hun kler av seg alt, heller. Det gjør ikke meg noe, annet enn at jeg ikke vil hun skal tisse på gulvet ;)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det hender ikke rent sjelden at hun kler av seg alt, heller. Det gjør ikke meg noe, annet enn at jeg ikke vil hun skal tisse på gulvet ;)

Hehe ja, jeg ser den. :fnise:

Skrevet

Synes det er synd at barn ikke skal få gå nakne en gang i blant, i situasjoner hvor det er naturlig. Min jente på snart tre storkoser seg naken ute i hageN, på dagene hvor det er varmt. Jeg greier bare ikke å se hva som er ekkelt ved det?

Skrevet

Dere som lar ungene fly rundt nakne i tide og utide, går dere nakne selv også???

Jeg synes ikke det er noen forskjell på barn og voksne sånn sett, ekkelt er det uansett...

Og nakne småbarn kan finne på å gjøre fra seg over alt, og det er jo bare ekkelt!! Ikke vil jeg ha nakne rumper gnidd inn i sofan eller hageputene heller.

Så her løper hun ute i bleie og truse om det er varmt.

Og jeg får prøve å manne meg opp til å si fra til naboen at det er badebleieplikt i bassenget vårt...

TS

Anonym poster: daa74f25952bf5edd76e8ceac0c51532

• Liker 1
Skrevet

Ang. badebleier, så synes jeg det er noe tullball. Den blir bare tung og ekkel og vond for barnet. Men, jeg synes faktisk barn bør dekkes til i offentlige rom. (Altså utenfor eget hjem. )

Ikke for at det er ekkelt at barn går nakne.

Men fordi man aldri vet hvem som står og ser på barna dine. Og hva/hvordan disse tenker.

(Det finnes ekle voksne som blir seksuelt opphisset av å se nakne småbarn. Og det KAN faktisk være en som bor i nabohuset ditt. Det vet du ingenting om, med mindre du er tankeleser. Og de kan faktisk ha barn selv. Det er ingen hinder mot det.)

Det er ganske lett å løse det hele med å ha badebukse på ungene. Eller truse. Både når de løper rundt og leker, og når de bader.

Mye bedre enn en bleie, og en badebukse er oftest laget så den fanger opp evt. bæsjeuhell.

Skrevet

Badebleiene blir jo ikke tunge, de trekker ikke til seg vann. Jeg tror ikke de er noe eklere eller mer ubehagelig enn vanlige bleier heller, de er mye tynnere.

Skrevet

Dere som lar ungene fly rundt nakne i tide og utide, går dere nakne selv også???

Jeg synes ikke det er noen forskjell på barn og voksne sånn sett, ekkelt er det uansett...

Og nakne småbarn kan finne på å gjøre fra seg over alt, og det er jo bare ekkelt!! Ikke vil jeg ha nakne rumper gnidd inn i sofan eller hageputene heller.

Og jeg får prøve å manne meg opp til å si fra til naboen at det er badebleieplikt i bassenget vårt...

TS

Beklager, men jeg synes det er merkelig med voksne mennesker som synes alt er så "ekkelt". Det er ingeting ekkelt med nakenhet, det er helt naturlig, men selvsagt er du i din fulle rett til å bestemme om du vil at barna skal ha på badebleier i bassenget deres. Du trenger vel ikke manne deg opp heller, bare si ifra at du helst ser at de har bleier på seg hos dere.

Selv om barn (eller voksne) går nakne rundt hjemme, betyr det ikke at de gnir seg nakne mot alt og alle. Og selv barn så små som 2 har en viss kontroll over avføring, de går ikke og skvetter rundt og markerer ... jeg synes du overdriver. Men for all del - ditt hus, dine regler! Det er jeg helt med på ;)

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg synes faktisk at det er litt rart at naboen lar ungen sin bade naken i bassenget når hun ser at ungen til eieren av bassenget bruker badebleie.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes faktisk at det er litt rart at naboen lar ungen sin bade naken i bassenget når hun ser at ungen til eieren av bassenget bruker badebleie.

At det forventes at småbarn skal bruke badebleie i et hjemmebasseng fordi eieren av bassenget synes nakne barn er ekle, er nok noe svært få tenker på. Oppfatningen er for absurd til det.

Selvfølgelig har eieren av bassenget rett til å kreve at nabobarna er påkledd for å bade i bassenget hennes. Det hun sannsynligvis oppnår med det, er at nabobarna slutter å komme. Så da kan datteren hennes bade alene der med badebleien sin.

Anonym poster: 6933b21963e669a956272f40e9c93e34

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

At det forventes at småbarn skal bruke badebleie i et hjemmebasseng fordi eieren av bassenget synes nakne barn er ekle, er nok noe svært få tenker på. Oppfatningen er for absurd til det.

Selvfølgelig har eieren av bassenget rett til å kreve at nabobarna er påkledd for å bade i bassenget hennes. Det hun sannsynligvis oppnår med det, er at nabobarna slutter å komme. Så da kan datteren hennes bade alene der med badebleien sin.

Jeg deler ikke samme synet på små barn og nakenhet, men det er litt rart å la barnet sitt gjøre noe som ikke barnet til de som eier der får lov til.

• Liker 1
Skrevet

Ungene er i toårsalderen, og som TS sier er det stor fare for både det ene og det andre i vannet.

SELVFØLGELIG gidder hun ikke vaske bassenget mer enn nødvendig, det ville ikke jeg heller giddet, det er da ikke absurd å forvente et visst nivå av renslighet.

Skrevet

Ungene er i toårsalderen, og som TS sier er det stor fare for både det ene og det andre i vannet.

SELVFØLGELIG gidder hun ikke vaske bassenget mer enn nødvendig, det ville ikke jeg heller giddet, det er da ikke absurd å forvente et visst nivå av renslighet.

Dette handler overhode ikke om renslighet. Badebleie har ingen betydning for det.

Det handler om en småbarnsmor som synes at nakne barn er ekle og derfor vil at de skal ha tøy på når de bader hos henne.

• Liker 2
Skrevet

TS

Du ser ikke forskjell på barn og voksne som er nakne? Nei, da skjønner jeg jo virkelig at du har problemer med det. Det høres trist ut å synes alt som har med nakenhet å gjøre er "ekkelt". Jeg får litt sånn OCD/neatfreak-følelse av å lese svarene dine.....

Forøvrig synes jeg det er helt greit at du ber naboungen ta på seg badebleie, det er deres basseng, da følger man deres regler.

Skrevet

Dette handler overhode ikke om renslighet. Badebleie har ingen betydning for det.

Det handler om en småbarnsmor som synes at nakne barn er ekle og derfor vil at de skal ha tøy på når de bader hos henne.

Da har du ikke lest skikkelig. Hun synes nakne barn er ekkelt, og hun fremhever flere ganger at hun tar badebleie på datteren av hygieniske årsaker, fordi hun er redd for at det skal komme bæsj i vannet.

Og når ungene er så små, skal det ikke mye til før de driter i vannet, sånn er det bare. Jeg ville ikke latt nabounger bade nakne i mitt basseng heller (om jeg hadde hatt et) for jeg er heller ikke overbegeistret over tanken på å tørke opp dritt i bassenget.

Skrevet

Ang. badebleier, så synes jeg det er noe tullball. Den blir bare tung og ekkel og vond for barnet.

Det er ganske lett å løse det hele med å ha badebukse på ungene. Eller truse. Både når de løper rundt og leker, og når de bader.

Mye bedre enn en bleie, og en badebukse er oftest laget så den fanger opp evt. bæsjeuhell.

Badebleiene blir jo ikke tunge, de trekker ikke til seg vann. Jeg tror ikke de er noe eklere eller mer ubehagelig enn vanlige bleier heller, de er mye tynnere.

Som Marmot sier, så blir ikke badebleiene tunge, fordi de ikke er laget for å samle opp urin, men kun å stoppe avføring, før det kommer ut i vannet.

Men jeg tenker litt på det, badebleiene virket jo geniale med det samme de kom, og virker nesten uunnværlige for småbarnsforeldre. Men jeg må si at jo mer jeg tenker på det, jo mer merkelig virker det: vil ikke en vanlig, litt stram badebukse fange opp det samme hos småbarna? I hvert fall for de som ikke har løs avføring til vanlig, men bare alminnelig, "hard, tørr" avføring? Det vil jo da bare være å ha med seg et par badebukser (som kan vaskes etter bruk, og skiftes etter behov) istedenfor disse dyre engangsbleiene? Eller er det noe jeg ikke har tenkt på her? De som har løs avføring vil nok ha behov for badebleie, men slett ikke alle småbarn har det.. Er dette et konstruert behov for småbarnforeldre?

• Liker 2
Skrevet

Som Marmot sier, så blir ikke badebleiene tunge, fordi de ikke er laget for å samle opp urin, men kun å stoppe avføring, før det kommer ut i vannet.

Men jeg tenker litt på det, badebleiene virket jo geniale med det samme de kom, og virker nesten uunnværlige for småbarnsforeldre. Men jeg må si at jo mer jeg tenker på det, jo mer merkelig virker det: vil ikke en vanlig, litt stram badebukse fange opp det samme hos småbarna? I hvert fall for de som ikke har løs avføring til vanlig, men bare alminnelig, "hard, tørr" avføring? Det vil jo da bare være å ha med seg et par badebukser (som kan vaskes etter bruk, og skiftes etter behov) istedenfor disse dyre engangsbleiene? Eller er det noe jeg ikke har tenkt på her? De som har løs avføring vil nok ha behov for badebleie, men slett ikke alle småbarn har det.. Er dette et konstruert behov for småbarnforeldre?

Det kan godt være du har rett i det, det er flere som mener det :)

http://mobil.abcnyhe...ser-i-bassenget

Bruk nettingbukser

Hun anbefaler foreldre å bruke tettvevd badebukse som er stramme i magen og rundt lårene, istedenfor badebleier.

– De holder godt på avføringen og man oppdager fortere hvis det har skjedd noe enn hvis de bruker badebleier, sier hun.

Skrevet

Når barna synes det er behagelig å være nakne så synes jeg de skal få lov til det. Det er også sunt for huden å være nakne for å få luftet huden litt.

Hadde naboens barn brukt bleie så hadde ikke jeg automatisk tenkt at mitt barn også burde bruke det. Jeg ville tenkt at nabobarnet hadde ekstra stor fare for å gjøre på seg. Når jeg vet at det ikke gjelder mine barn så ville jeg latt de bade nakne uten å tenke mer over det.

Hva er egentlig sjansen for at de skal gjøre noe i vannet? Jeg har to barn som gikk ukentlig på babysvømming fra de var 4 måneder til de var 6 år. De gjorde aldri noe i vannet og jeg husker bare en gang badingen ble avlyst på grunn av at noen hadde gjort noe i vannet. I et offentlig badebasseng ville jeg benytte badetruse p.g.a. konsekvensene det ville fp med stenging o.s.v. for alle de andre brukerene. I et lite privat badebasseng i hagen ville jeg ikke brydd meg noe om det.

Jeg synes det er flott om barna vil bade nakne. Jeg ser en skriver om naboer som kan ha seksuelle fantasier om barna. Man kan bli helt paranoid hvis man skal tenke på alt hva andre kan fantasere om egne barn. Jeg mener at andre får fantasere hvordan de vil så lenge vi passer på barna og de ikke gjør noe med fantasiene sine som går utover andre. Jeg er ikke så sikker på at de fantaserer så mye mer om barna er nakne enn når de har på en liten truse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...