lillemeg90 Skrevet 14. august 2012 #1 Skrevet 14. august 2012 Reiser til nice i oktober, noen som har tips til spisesteder, ting å gjøre osv? :)
marsy Skrevet 14. august 2012 #2 Skrevet 14. august 2012 Gamlebyen er sjarmerende. Dra på utflukt til St Paul De Vance
radio Skrevet 14. august 2012 #3 Skrevet 14. august 2012 Ville hvertfall tatt en tur til monaco, det er en stilig by med fine båter/skip. Da jeg var i antibes (som er en by 10min unna Nice med bil, og forøvrig et koselig sted) reiste vi for det meste rundt i antibes, cannes og en dag i Monaco. Êze er en gammel middelalderby jeg hvertfall ville besøkt, den ligger ikke langt fra nice i det hele tatt. Der har du både fin utsikt og restauranter
stine43 Skrevet 15. august 2012 #4 Skrevet 15. august 2012 Nice er fantastisk. Hvor lenge skal du være der? Hvis det bare er en helg er det jo mer enn nok å gjøre i selve Nice, er det lenger så kan det jo være en ide å ta et par utflukter. Gamlebyen er stedet å spise og sånt. Oktober er kanskje litt seint for stranda, men det kan være at det fortsatt er varmt nok. Det er masse små fine landsbyer i området, som kan være verdt å besøke, Saint Paul de Vince er nevnt, det er veldig trivelig der. Monaco synes jeg er masete og slitsomt, så det ville jeg egentlig styrt unna, men folk er jo forskjellig. Her er en god, men litt kort guide til Nice: http://www.ferieiprovence.no/nice
lillemeg90 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2012 Skal være 8 dager så regner med at vi vil ta noen utflukter:) Ifølge temperaturer står det rundt 22-23 grader og det vil jo være som en god norsk sommer, så håper at det blir litt strand iallefal:)
stine43 Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 Da har du jo god tid til å se endel. Kanskje det blir litt langt for en dagstur, men en av de tradisjonelle provencalske byene er fint å få med seg, Arles, Aix en Provence, Nimes eller Avignon. Ellers er det ikke så ille å besøke Saint Tropez heller - spesielt utenfor høysesongen som du reiser nå. Hvis du vil ha naturopplevelser så er Gorge du Verdon ikke langt unna. Hvis du sier litt mer om hva du er ute etter så kan jeg sikkert komme med noen andre tips. Stine.
lillemeg90 Skrevet 16. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2012 Da har du jo god tid til å se endel. Kanskje det blir litt langt for en dagstur, men en av de tradisjonelle provencalske byene er fint å få med seg, Arles, Aix en Provence, Nimes eller Avignon. Ellers er det ikke så ille å besøke Saint Tropez heller - spesielt utenfor høysesongen som du reiser nå. Hvis du vil ha naturopplevelser så er Gorge du Verdon ikke langt unna. Hvis du sier litt mer om hva du er ute etter så kan jeg sikkert komme med noen andre tips. Stine. Takk for det:) har lånt etpar bøker så er vel bare å starte;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå