Gå til innhold

Galleblæreoperasjon!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist gallestein og har nå fått en henvisning til sykehuset, ventetiden er ca tre måneder!

Det jeg lurer på er hvor lenge man må vente på operasjon etter konsultasjonstimen på sykehuset?

Er det tre måneder til, eller går det rimelig kjapt? Det er forferdelig å måtte vente så lenge!!!!!

Noen som vil dele sine erfaringer? :-)

Anonym poster: b9e6a4794d45317179e3f3bf002711da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er op. dagen etter konsultasjon.

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Her er op. dagen etter konsultasjon.

her og

Skrevet

Oi, så kjapt?

Får man bare beskjed om det på poliklinikken når man er på konsultasjon da?

Skrevet

Jeg skal nemlig på konsultasjon for akkurat det samme neste tirsdag, rart det ikke sto i

brevet at operasjon blir dagen etterpå!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Oi, så kjapt?

Får man bare beskjed om det på poliklinikken når man er på konsultasjon da?

hos meg gikk alt kjapt, hadde to anfall, kom inn til konsultasjon på sykehuset dagen etter siste anfall, dagen etter det igjen ble jeg operert. Alt i alt tok hele prosessen med anfall og alt en måneds tid, og inkludert i den måneden var de to ukene jeg lå på post op.

Men sykehuset her har ikke kø på noe som helst unntatt silikonpupper da. Det er så godt som aldri innlagte mennesker i det øde hølet her så kan ha noe med det å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Her, Bergen, er det slik at om man er henvist for galleblæreissues, så er det klinkende klart at det blir op. Dermed blir man satt opp til pre.op og op. dagen etterpå. Jeg hadde ingen kontroll på sykehuset i forkant av operasjonen. Derimot så hadde jeg flere anfall som var registrert hos både legevakt og lege.

Skrevet

Jeg skal nemlig på konsultasjon for akkurat det samme neste tirsdag, rart det ikke sto i

brevet at operasjon blir dagen etterpå!

Det er fordi den ikke blir det. Flertallet blir ikke operert dagen etter første konsultasjon, i hvert fall ikke i Bergen (til tross for personen over sin påstand).

Anonym poster: e16e5816ddebb1005a7e0daec6ce11fb

Skrevet

Ok, jeg har hatt anfall ukentlig siden i fjor høst og ble henvist etter ultralyd i mai!

Har gru gledet meg til konsultasjonstimen, men da ser det jo ut som at ting vil skje kjapt :)

Hvor lenge har du hatt anfall ts?

Skrevet (endret)

Jeg ringte til og med sykehuset og spurte om jeg ikke skulle utredes før op. men nei. Er det soleklar gallesteinsproblemer så utreder de ikke. Hadde ul på preop og op dagen derpå.

Slik var det forresten også for de andre som var inne for det samme.

Endret av Silfen
Skrevet

Jeg ringte til og med sykehuset og spurte om jeg ikke skulle utredes før op. men nei. Er det soleklar gallesteinsproblemer så utreder de ikke. Hadde ul på preop og op dagen derpå.

Slik var det forresten også for de andre som var inne for det samme.

Sykehuset sender ut forskjellige brev avhengig av hva man skal. Du skal ikke bli satt opp til operasjon som en overraskelse, med mindre en feil har skjedd.

Skrevet (endret)

Sykehuset sender ut forskjellige brev avhengig av hva man skal. Du skal ikke bli satt opp til operasjon som en overraskelse, med mindre en feil har skjedd.

Siden det er vanlig at man utredes for issues, så var det en overraskelse at man skulle rett inn til op, jo. Men altså helt vanlig for galleblæregreier.

Jeg regner dog med at man vet det via brevet. Men nå var spørsmålet her når etter konsultasjon man fikk op og for min og flere andres er altså svaret dagen derpå.

Endret av Silfen
Skrevet

Hvor lenge måtte dere bli på sykehuset etter op?

Skrevet

Dro hjem dagen etterpå.

Skrevet

Siden det er vanlig at man utredes for issues, så var det en overraskelse at man skulle rett inn til op, jo. Men altså helt vanlig for galleblæregreier.

Jeg regner dog med at man vet det via brevet. Men nå var spørsmålet her når etter konsultasjon man fikk op og for min og flere andres er altså svaret dagen derpå.

Sorry, leste bare innlegget til den som hadde fått inkallingsbrev til time neste tirsdag og lurte på om det ble operasjon onsdag. Svaret i Bergen er i hvert fall at det sendes ut forskjellige brev om man er satt opp direkte til operasjon. Man møter ikke en dag og blir operert neste som en overraskelse.

Skrevet

Her i Trondheim hadde jeg to anfall (under det første ble jeg hentet i sykebil, men var såpass "våken" selv midt på natten, at jeg kunne se meg om i bilen og "nyte" turen som forhåpentligvis blir eneste i sykebil). Begge var midt på natten.

Det tok litt tid før jeg fikk ultralyd, og så ble jeg sendt til Orkanger sykehus for å opereres der. Men jeg var syk den dagen, jeg hadde mensen, det var fullt på rommet og jeg skulle for første gang til England uken etter, så inngrepet ble utsatt (på grunn av at jeg var syk, ikke på grunn av det andre).

Var inne igjen en måned etterpå (heldigvis uten nye anfall) og da hadde jeg ikke mensen og jeg var alene på rommet og jeg koste meg på kvelden (i rusen etter det de hadde puttet i meg) med å se på hva jeg ville på tv.

Jeg hadde ingen som kunne ta seg av meg, så jeg ble natten over og ble sendt hjem i taxi. Først dagen etter der igjen fikk jeg reaksjonen på det jeg hadde fått, men da kunne jeg spy på min egen do og ligge og slappe av på sofaen mellom slagene.

Skrevet

Forresten, i henvisningsbrevet som dere har fått, hva står som maksdato på op der?

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg fikk galleblæren operert bort for nesten to uker siden,

alt har gått greit og jeg har fire små sår som er litt ømme.

Formen har vært stigende, men plutselig i går så fikk jeg ganske vondt

inni magen der som galleblæra var. Det stikker, gjør vondest hvis jeg puster

tungt. Er dette normalt? Formen ellers er fin.

Anonym poster: 3062f0865cce0bba81cc4ae4a615ab75

Skrevet

Man kan av og til få bivirkninger, en venninne fikk smerter og måtte inn og blokke ut gallegangen. Ta kontakt med lege om det fortsetter.

Skrevet

Huff, ingen som har opplevd dette?

Synes det er rart at det plutselig dukket opp nå, men det er vel også mulig

at det er såret inni som gror?

Anonym poster: 3062f0865cce0bba81cc4ae4a615ab75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...