Gå til innhold

Meningsløse Facebook

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære xxx, jeg blir nesten flau på dine vegne når du poster nye innlegg flere ganger til dagen. Hadde det enda vært noe interessant du skrev, men;

"sol ute, jippi!"

"Prinsessa mi er trøtt dakar, får legge henne for en liten lur"

" Hva skal vi ha til middag i dag tro?"

"Dumme mannen jobber overtid IGJEN!"

"Tid for Greys <3"

"Vondt i mammahjerte, lille prinsessa mi ramla ut av senga og slo seg så fælt:("

"Mannen er hjemme...<3<3<3"

Det verste er at slike innlegg blir premiert med minst 20 likes og lignende kommentarer, noe slikt som " åh, dakar lita!" eller haugevis med hjerter.

Og ja, jeg har mange småbarnsmødre på min face...(som ikke uten videre kan slettes.)

Jeg hadde enda holdt det ut hadde det ikke vært for at politiske, intelligente innlegg som oftest blir forbigått i stillhet.

Og slette facebook profilen min? Nærmest umulig nå til dags- som alle invitasjoner og info (fødsel, bryllup,bursdager...) kun blir annonsert der.

Nuvel, godt å få ut litt frustrasjon ;)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

beste funksjon ever:

klikk på den lille pila som dukker opp når du holder musa over en slik post

- klikk hide all from xxx.

Så slipper du å få deres oppdateringer i feeden din. :) Så deilig! I værste fall om du svner de etter hvert er det jo bare å gjøre om innstillingene på denne personen igjen. (ikke at jeg vet hvordan siden de jeg har fjernet er med god grunn og jeg ikke vil ha de tilbake igjen :P)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva med å trykke "skjul oppdatteringer fra..."? Da slipper du å slette, og du slipper å irritere deg over det ;)

Edit: Jane F. kom meg i forkjøpet.

Endret av Adegami
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Er det ikke flott at folk har en hobby og føler seg så viktige?

Tenk det selvtillitsboostet (for å si det på en fjortis måte elns) man får når man skriver noe som har skjedd i hverdagen, og man får 20 "likes" ? :)

• Liker 1
Skrevet

Hehe, jeg er klar over den funksjonen, og har allerede brukt den på de mest ekstreme. Men familiemedlemmer og andre igrunn nære relasjoner føler jeg at jeg ikke kan trykke "hide" på- hva med den dagen de annonserer forlovelse og i neste familieselskap vet alle dette, utenom meg?

Luksus dilemma, jeg vet ;)

Gjest Badebuksa
Skrevet

Men da er det jo utrolig spennende å gå i familieselskap og få oppdateringer der, istedet på facebook! :) Kanskje folk faktisk drar i selskaper istedet for å sitte hjemme og surfe på facer'n :P

Skrevet

Altså, en slik oppdatering i ny og ne er som sagt til å leve med, om folk kunne gitt inntrykk av at de hadde litt mer mellom ørene ved å skrive noe litt mer intelligent innimellom. Blir helt oppgitt over hvor mange som lever i sin egen lille hverdagsboble og tilsynelatende bryr seg katta om hva som skjer utenfor husets fire vegger. Men men...

Tror man må komme seg litt mer ut, haha!

• Liker 3
Gjest Fairydust
Skrevet

Selv om at du føler at Facebook er meningsløst (forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke bare sletter deg da, men), så er det andre som kanskje finner glede i Facebook. Mange har massevis av gamle bekjente, familiemedlemmer og nære venner på der, og ønsker å dele dagens lille hendelser med dem. Enten det er små gleder i hverdagen eller store nyheter. Jeg er ikke den som deler mye hele tiden, men jeg innser jo at andre enn meg, kanskje finner det sosialt på noen måte. Og at det kanskje gir dem noe. Hva er problemet med det? Det er bare å skjule dem om det er så forbanna irriterende, eventuelt slett deg. Du har fortsatt mobiltelefon går jeg ut fra, så de som ønsker å invitere deg på bursdager o.l. kan sende deg en melding i stedet.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, jeg er klar over den funksjonen, og har allerede brukt den på de mest ekstreme. Men familiemedlemmer og andre igrunn nære relasjoner føler jeg at jeg ikke kan trykke "hide" på- hva med den dagen de annonserer forlovelse og i neste familieselskap vet alle dette, utenom meg?

Luksus dilemma, jeg vet ;)

Men det er vel verkeleg INGEN som forventar at alle skal få med seg alt som blir lagt ut på FB? Isåfall så er det jo ein fulltidsjobb å halde seg oppdatert på kva som skjer?

Skrevet

Jeg bruker FB slik jeg vil. En type blogg uten så mange ord

Om en ikke liker FB eller hva folk velger å poste der,så får en heller slette /blokkere enn å klage på hva folk skriver.

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner ikke at folk (som deg) gidder å henge seg opp i andres statuser. Det burde jo være flasuere det vel? Har mange slike venner selv. Jeg scroller bare forbi uten å tenke så mye over det.

Anonym poster: d3525dff83848e4f25487d77bdc1c4a2

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns facebook er litt sånn tilbake til gamledagers lokalmiljø og småprating på butikken, veldig koselig egentlig, selv om man kanskje ikke er så interessert i alt som blir sagt. Nå syns jeg de som klager over facebook er verre enn de som liker å fortelle å oppdatere, "alle" syns facebook er kjedelig/meningsløst, med krav om at folk må da skrive interessante og meningsfylte ting. Hva er da poenget liksom. Du sitter der på din høye hest og stønner over hvor kjedelige de andre er, hva har du selv å komme med?

Anonym poster: 42b122f3f855712738c06092ef4ee68c

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns facebook er litt sånn tilbake til gamledagers lokalmiljø og småprating på butikken, veldig koselig egentlig, selv om man kanskje ikke er så interessert i alt som blir sagt. Nå syns jeg de som klager over facebook er verre enn de som liker å fortelle å oppdatere, "alle" syns facebook er kjedelig/meningsløst, med krav om at folk må da skrive interessante og meningsfylte ting. Hva er da poenget liksom. Du sitter der på din høye hest og stønner over hvor kjedelige de andre er, hva har du selv å komme med?

Anonym poster: 42b122f3f855712738c06092ef4ee68c

Mja, er sjelden jeg poster noe på statusen.

Linker noen ganger til politiske debatter eller lignende som jeg tenker andre kunne (eller burde) ha interesse av, men får sjelden respons på det. (Dette er alltid saker som er i media der og da, og som det kunne være interessant å diskutere med de jeg har på face.)

Den gang jeg har fått flest likes? Da jeg skrev "Sjokolade <3".

• Liker 2
Skrevet

Mja, er sjelden jeg poster noe på statusen.

Linker noen ganger til politiske debatter eller lignende som jeg tenker andre kunne (eller burde) ha interesse av, men får sjelden respons på det. (Dette er alltid saker som er i media der og da, og som det kunne være interessant å diskutere med de jeg har på face.)

Den gang jeg har fått flest likes? Da jeg skrev "Sjokolade <3".

Jeg har lagt merke til det samme. De få gangene jeg skriver om trivielle ting, f.eks at jeg har hengt opp klesvasken, så får jeg flust med likes og kommentarer. Men de gangene jeg legger ut noe mer saklig, som politiske ting, så blir det vanligvis fullstendig ignorert. Det samme skjer om jeg prøver med litt humor også. Hva f... er det med folk egentlig??

Vi må nok dessverre erkjenne at de fleste lever i sin egen lille boble, en boble som det tydeligvis er vanskelig å få hull på. Jeg tror dette skyldes at folk i dette landet har det for bra, for det må jo bare være de som aldri har opplevd noe særlig i livet som gidder å bry seg om slike meningsløse ting.

Anonym poster: 555f0a0f912e72e702aaa278e6a4060d

• Liker 1
Skrevet

Og slette facebook profilen min? Nærmest umulig nå til dags- som alle invitasjoner og info (fødsel, bryllup,bursdager...) kun blir annonsert der.

Enig! Jeg har slettet meg og folk synes at jeg gjor meg vanskelig!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...