Gå til innhold

Hvor mye tjener en...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Adjunkt i timen? Eller hvordan finner jeg det ut?

Anonym poster: 3840098ec394ed2a9a70452c8eb5a63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"(...)som nyutdannet adjunkt (...) minst 368 400 kroner i året. 10 års ansiennitet vil gi deg en minstelønn på 405 000, og etter 16 år har du en årslønn på 446 600 kroner. Adjunkter med tilleggsutdanning har minst 384 900 kroner som nyutdannet, 426 300 kroner med 10 års ansiennitet, og etter 16 år ligger årslønnen på 470 000".

http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/adjunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :))

Men sånn ca, hvor mye er det i timen?:)

Anonym poster: 3840098ec394ed2a9a70452c8eb5a63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 250 som nyutdannet uten tillegg.. Hvis ikke jeg har regnet helt feil. Man beregner 43 timers uker, 38 uker i arbeidsåret.

Edit: Sorry, det er 39 uker. Nå har jeg hatt ferie for lenge! Den siste uka er planleggingsdager. Da blir det ca 235.

Endret av Viella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du det ut?:)

Anonym poster: 3840098ec394ed2a9a70452c8eb5a63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 250 som nyutdannet uten tillegg.. Hvis ikke jeg har regnet helt feil. Man beregner 43 timers uker, 38 uker i arbeidsåret.

Edit: Sorry, det er 39 uker. Nå har jeg hatt ferie for lenge! Den siste uka er planleggingsdager. Da blir det ca 235.

Ser rett ut. Jobber rett i underkant av 50% og har i overkant av 9000 utbetalt per måned, uten at jeg vet noen av talla nøyaktig. Blir ihvertfall i overkant av 100 000 i året for en 50 % stilling. Det er etter 2 år for min del.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rett ut. Jobber rett i underkant av 50% og har i overkant av 9000 utbetalt per måned, uten at jeg vet noen av talla nøyaktig. Blir ihvertfall i overkant av 100 000 i året for en 50 % stilling. Det er etter 2 år for min del.

Lite det:/ Hva får du i timen?

Anonym poster: 3840098ec394ed2a9a70452c8eb5a63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite det:/ Hva får du i timen?

Aner ikke, men det er jo bare å regne det ut. Hvis vi sier ca. 20 arbeidstimer i uka, 80 i måneden. ca. 9000 / 80 = ca. 120 i timen. Ja det er faktisk sabla lite, når du sier det. Har ikke oversikt over noe som helst organisatorisk, egentlig. Vet bare at jeg jobber ca 45 prosent og at jeg får utbetalt...er det ca. 9600 i måneden? Hvor mye jeg betaler i skatt vet jeg heller ikke, men fikk ihvertfall igjen 1500 på skatten sist, så regner med at jeg betaler det jeg skal.

EDIT:

Forresten, 20 arbeidstimer i uka hørtes mye ut. Jeg jobber vel effektivt 14-16. Er noe "kontortid" (les: fritid) inni der også. En del "planleggingsdager" også. Har generelt ganske mye fritid og akkurat så mye penger som jeg trenger for øyeblikket.

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utdanningsforbundet har en enkel lønnskalkulator, sjekk ut den!

250 000 er nettolønn. Brutto ligger den på ca 360

Anonym poster: 6823ab48e3bc4673bc9913f46f01fca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dette du snakker om nå er jo nettolønn?

Ja, det stemmer. Vet ikke hva jeg har i brutto, men betaler sikkert en del skatt siden jeg ikke har noe forsørgeransvar og heller ikke særlig med lån. Forresten satte jeg opp ny timeplan for året i dag og så at jeg jobber effektivt ca. 11-12 timer i uka i en 46,5% stilling (+ "kontortid" og lignende, som egentlig er fritid for min del). I tillegg har jeg nettopp hatt 2 måneders sommerferie og ser frem til både høstferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. Poenget mitt er at dersom du er glad i fritid, vil du i enkelte utdanningsinstitusjoner og innenfor enkelte fag få svært mye av det. Det er også en ting å huske på dersom du lurer på om du vil bli lærer :tommelopp:

Endret av Krakonosj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er lærer og kjenner meg ikke igjen i det der. Det er faktisk beregnet at lærere skal jobbe 43 timer i uka i full stilling de ukene man er på jobb. Jeg jobber IKKE noe mindre enn dette totalt sett. Du ligger jo laaangt under det du skulle ha jobbet i din stilling.

Det du kaller kontortid eller fritid skal jo blant annet brukes til å planlegge god undervisning. Det er krevende og IKKE fritid.

Og nei, du har ikke hatt 2 mnd ferie, du har hatt ferie i juli og avspasering resten.

Sorry hvis jeg er krass, men jeg er lei av alle som mener lærere jobber så lite og at det er en lite krevende jobb. Særlig ille er det jo når det kommer fra en lærer selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGJEN folkens...Kommer ikke frem til timelønn?:/ Sånn ca, 250kr i timen? 220 kr eller hva?

Anonym poster: 3840098ec394ed2a9a70452c8eb5a63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...