Ella1981 Skrevet 14. august 2012 #1 Del Skrevet 14. august 2012 Vi har vært på en storrunde og sitter nå igjen med to lokaler, som vi rett og slett ikke klarer å bestemme oss for. Kanskje noen har vært på en eller begge og kan komme med noen avgjørende innspill? Vi blir mellom 85-90 gjester, skal ha et høstbryllup og klarer rett og slett ikke å velge mellom Nordre Skøyen Hovedgård og Bygdøy Roklubb. Begge to er veldig fine og vi falt for litt forskjellige ting på begge to. Jeg elsker festsalen på Bygdøy Roklubb! Nordre Skøyen Hovedgård er veldig gjennomført og koselig, synes jeg. Noen innspill?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brud 2011 Skrevet 14. august 2012 #2 Del Skrevet 14. august 2012 Vi har vært på en storrunde og sitter nå igjen med to lokaler, som vi rett og slett ikke klarer å bestemme oss for. Kanskje noen har vært på en eller begge og kan komme med noen avgjørende innspill? Vi blir mellom 85-90 gjester, skal ha et høstbryllup og klarer rett og slett ikke å velge mellom Nordre Skøyen Hovedgård og Bygdøy Roklubb. Begge to er veldig fine og vi falt for litt forskjellige ting på begge to. Jeg elsker festsalen på Bygdøy Roklubb! Nordre Skøyen Hovedgård er veldig gjennomført og koselig, synes jeg. Noen innspill?? Jeg har ikke vært noen av stedene, men noe som er verdt å tenke på kan være at det er praktisk med flere oppholdsrom, slik at det ikke blir så stress for de som serverer. at de for eks har en sal for middag og en sal for kaker og fest. Så blir det litt mer luftig og ikke så mye press. En annen ting er uteområder. Er det god plass for gjestene og bevege seg ute? Dere skal jo ha mange gjester, og det er greit å kunne bevege seg litt både inne og ute:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2012 #3 Del Skrevet 14. august 2012 Vi skal ha bryllupsfesten på Nordre Skøyen neste år Nå var forsåvidt ikke Roklubben et alternativ for oss, men jeg kan jo nevne noen av grunnene til at vi valgte Nordre Skøyen fremfor andre: - pent og velholdt både ute og inne - grei leiepris - kan ordne egen catering/kokk og ha med alt av alkohol og kaker selv - flere rom. Det blir jo gjester i alle aldre, på den måten har vi mulighet til å ha et eget rom de minste barna kan leke i under middagen, og når spisesalen blir dansegulv kan de som ikke er så interessert i det sitte i salongene. Ulempen med det samme er jo selvfølgelig at selskapet blir mer splittet, men det tror jeg nok fort det kan bli uansett Det vi er litt skeptiske til er at vi ikke får pynte selv. Nå har vi ikke hatt noe ordentlig møte med stedet om dette enda så det kan hende det er bekymring uten grunn, men det frister ikke å gjøre så masse og spesielt ut av pynten når vi ikke vet 100% sikkert at de som skal pynte har skjønt hva vi vil. Jeg har lest flere negative omtaler om Nordre Skøyen, særlig er det servicen mange kommenterer. Det virker litt merkelig på meg, de har vært SÅ samarbeidsvillige og imøtekommende så langt. Mon tro om det har vært et skifte i eiere/vertsskap der? Anonym poster: 646b81db80fa03583e19b79bc0167559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 14. august 2012 #4 Del Skrevet 14. august 2012 Vi hadde bryllupet vårt på Roklubben, og jeg skrev da en grundig evaluering i etterkant. Du finner den her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=505117 Håper dette hjelper deg å velge. Nå kan det selvfølgelig ha skjedd endringer siden den gang, men da er dere ihvertfall oppmerksom på hva vi opplevde som fordeler og ulemper. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1981 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 15. august 2012 Vi skal ha bryllupsfesten på Nordre Skøyen neste år Nå var forsåvidt ikke Roklubben et alternativ for oss, men jeg kan jo nevne noen av grunnene til at vi valgte Nordre Skøyen fremfor andre: - pent og velholdt både ute og inne - grei leiepris - kan ordne egen catering/kokk og ha med alt av alkohol og kaker selv - flere rom. Det blir jo gjester i alle aldre, på den måten har vi mulighet til å ha et eget rom de minste barna kan leke i under middagen, og når spisesalen blir dansegulv kan de som ikke er så interessert i det sitte i salongene. Ulempen med det samme er jo selvfølgelig at selskapet blir mer splittet, men det tror jeg nok fort det kan bli uansett Det vi er litt skeptiske til er at vi ikke får pynte selv. Nå har vi ikke hatt noe ordentlig møte med stedet om dette enda så det kan hende det er bekymring uten grunn, men det frister ikke å gjøre så masse og spesielt ut av pynten når vi ikke vet 100% sikkert at de som skal pynte har skjønt hva vi vil. Jeg har lest flere negative omtaler om Nordre Skøyen, særlig er det servicen mange kommenterer. Det virker litt merkelig på meg, de har vært SÅ samarbeidsvillige og imøtekommende så langt. Mon tro om det har vært et skifte i eiere/vertsskap der? Anonym poster: 646b81db80fa03583e19b79bc0167559 Hei og tusen takk for svar Hvor mange gjester blir dere? Jeg er helt enig med deg i at det er utrolig fint der, både ute og inne. Og hadde vi ikke blitt så mange så tror jeg nok ikke jeg hadde tvilt på om vi skulle hatt festen på Nordre Skøyen Hovedgård. Da vi var på visning der så hadde de dekt på, og det var både enkelt og innbydende. Vi pratet med to av servitørene, som var igang med oppdkking og forberedelser, og de forklarte at vi velger å gjøre akkurat som vi vil. Dere leier lokale og avgjør resten selv, så det er rart dersom dere ikke får dekke selv om det er ønskelig. Dere betaler de og skal få lov til å bestemme slikt selv. De virket velig imøtekommende og proffesjonelle, og jeg har inntrkk av at de har endret en del på både holdning og opplegg de siste par årene. Ihvertfall slik jeg har forstått det utifra diskusjonsforum. Bare for å "berolige" deg litt jeg tror det bare er positivt å si om Nordre Skøyen Hovedgård, servicen og opplegget per idag slik jeg har forstått det. Som nevnt så er det grunnet antall gjester jeg tviler. Da vi var på visning var bordene satt opp til 75 gjester og jeg syns "armen" i midten av hesteskoen blir litt for lang i forhold til resten av sitteplassene. Er litt redd gjestene som sitter her kan føle seg litt langt fra resten av gjestene, men det er ikke sikkert det er noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1981 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 15. august 2012 Vi hadde bryllupet vårt på Roklubben, og jeg skrev da en grundig evaluering i etterkant. Du finner den her: http://forum.kvinneg...howtopic=505117 Håper dette hjelper deg å velge. Nå kan det selvfølgelig ha skjedd endringer siden den gang, men da er dere ihvertfall oppmerksom på hva vi opplevde som fordeler og ulemper. Lykke til med valget! Hei og tusen takk for at du hatt deg tiden til å skrive en utfyllende evaluering! Dette er til god hjelp, og slik jeg forstår deg så er det i utgangspunktet mest positivt, dersom vi er oppmerksomme og klare på akkurat hvordan vi vil ha det i forkant. Festsalen er bare helt fantastisk, synes jeg! Litt usikker på at peisestuen er i et hel annet rom, men det gjør kanskje ikke noe at man blir litt splittet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1981 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 15. august 2012 Jeg har ikke vært noen av stedene, men noe som er verdt å tenke på kan være at det er praktisk med flere oppholdsrom, slik at det ikke blir så stress for de som serverer. at de for eks har en sal for middag og en sal for kaker og fest. Så blir det litt mer luftig og ikke så mye press. En annen ting er uteområder. Er det god plass for gjestene og bevege seg ute? Dere skal jo ha mange gjester, og det er greit å kunne bevege seg litt både inne og ute:-) God plass er viktig. Rommene er nok litt luftigere på Bygdøy, men det er også god plass på Nordre Skøyen Hovedgård. Men du har rett i det, at dette er viktig. Det er uteområder begge stedene, og i og med at vis kal ha et høstbryllup regner jeg med at vi er mer inne enn ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 15. august 2012 #8 Del Skrevet 15. august 2012 Bygdøy roklubb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1981 Skrevet 15. august 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 15. august 2012 Bygdøy roklubb! Har du vært begge steder eller kun Bygdøy Roklubb? Hva er grunnen til at du ville ha fortrukket det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. august 2012 #10 Del Skrevet 15. august 2012 Oida, jeg ble visst anonym i forrige innlegg! dette var meg: Vi skal ha bryllupsfesten på Nordre Skøyen neste år Nå var forsåvidt ikke Roklubben et alternativ for oss, men jeg kan jo nevne noen av grunnene til at vi valgte Nordre Skøyen fremfor andre: (...) Anonym poster: 646b81db80fa03583e19b79bc0167559 Hei og tusen takk for svar Hvor mange gjester blir dere? Jeg er helt enig med deg i at det er utrolig fint der, både ute og inne. Og hadde vi ikke blitt så mange så tror jeg nok ikke jeg hadde tvilt på om vi skulle hatt festen på Nordre Skøyen Hovedgård. Da vi var på visning der så hadde de dekt på, og det var både enkelt og innbydende. Vi pratet med to av servitørene, som var igang med oppdkking og forberedelser, og de forklarte at vi velger å gjøre akkurat som vi vil. Dere leier lokale og avgjør resten selv, så det er rart dersom dere ikke får dekke selv om det er ønskelig. Dere betaler de og skal få lov til å bestemme slikt selv. De virket velig imøtekommende og proffesjonelle, og jeg har inntrkk av at de har endret en del på både holdning og opplegg de siste par årene. Ihvertfall slik jeg har forstått det utifra diskusjonsforum. Bare for å "berolige" deg litt jeg tror det bare er positivt å si om Nordre Skøyen Hovedgård, servicen og opplegget per idag slik jeg har forstått det. Som nevnt så er det grunnet antall gjester jeg tviler. Da vi var på visning var bordene satt opp til 75 gjester og jeg syns "armen" i midten av hesteskoen blir litt for lang i forhold til resten av sitteplassene. Er litt redd gjestene som sitter her kan føle seg litt langt fra resten av gjestene, men det er ikke sikkert det er noe problem. Vi blir rundt 50-60 gjester. Kanskje noen kaffegjester også, vi vet ikke helt. Bryllupet er ikke før i oktober neste år, så vi har liksom ikke alt superklart for oss enda Ang. pynting så har man vel frie tøyler ja - kanskje det er mulig å dekke selv dagen før da? (om det ikke er et annet arrangement, selvfølgelig) Ev. at man har en medhjelper som er med og dekke på selve dagen. Brudeparet har vel annet å ta seg til :gjeiper: Jeg skjønner godt at du er i tvil om størrelsen - det legger jo en liten demper om det blir trangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 19. august 2012 #11 Del Skrevet 19. august 2012 Hei og tusen takk for at du hatt deg tiden til å skrive en utfyllende evaluering! Dette er til god hjelp, og slik jeg forstår deg så er det i utgangspunktet mest positivt, dersom vi er oppmerksomme og klare på akkurat hvordan vi vil ha det i forkant. Festsalen er bare helt fantastisk, synes jeg! Litt usikker på at peisestuen er i et hel annet rom, men det gjør kanskje ikke noe at man blir litt splittet? Du har helt rett - vi hadde et fantastisk bryllup, og med klare rammer og god planlegging er jeg sikker på at dere også får det. Vi hadde ikke noe problem med at peisestuen var separat - det blir nok naturlig slik uansett hvor man er - og dersom man spiller musikk til dans i festsalen, er det sikkert noen som foretrekker å ta det litt mer med ro i peisestuen og sette seg ned med en kopp kaffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1981 Skrevet 21. september 2012 Forfatter #12 Del Skrevet 21. september 2012 Vi tok til slutt en avgjørelse og bestemte oss for Bygdøy Roklubb. Det føles helt riktig, vi har fått en super oppfølging og informasjon så langt og vi bare gleder oss til å ha festen i den fantastiske festsalen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Vet at dette er en gammel tråd, men er det noen andre med erfaring fra ett av disse lokalene? Har samme dilemma. Anonymkode: 19d89...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå