Gå til innhold

Roklubben på Bygdøy


lilleGrethe

Anbefalte innlegg

I planleggingsfasen til bryllupet savnet jeg evalueringer fra bruder som allerede har giftet seg på hva de synes var bra og dårlig med lokalet de valgte. Så jeg tenkte jeg skal gi en evaluering på lokalet vi har brukt, og det de tilbyr, så andre kan ha et godt vurderingsgrunnlag hvis de vurderer det samme lokalet.

Lokalet vi valgte er Roklubben på Bygdøy.

Fordeler:

Et fint lokale med en nydelig festsal. Festsalen har flotte veggmalerier og store gammeldagse lysekroner. I tillegg er det en peisestue der gjestene som foretrekker å sitte og prate og drikke kaffe istedenfor å danse kan sitte, og et område utenfor festsalen der baren settes opp, og det settes opp bord med snacks o.l. etter middagen. Det er en balkong som går langs hele langsiden av salen, så der kan folk gå ut for å trekke frisk luft / røyke.

Uteområdet foran lokalet er fint - spesielt når de legger ut den røde løperen ved ankomst. Der kan man også stå ute og trekke frisk luft.

Kapasitet for 60-130 pers (de sier 80-150, men jeg tror det vil være trangt med så mange. Vi var 78 til bords).

Kjempegod gourmet-mat til gode priser gjennom kokken de samarbeider med (Lars Erik Kjenne - Essens Catering). Maten legges opp på tallerkenen til hver gjest, så det ser veldig delikat ut. Vi fikk bare positive tilbakemeldinger på maten!

Man kan ta med egne drikkevarer. Man kan få levering direkte dit fra vinmonopolet, og andre drikkevarer tar man med selv dagen før (de har kjølerom).

Man kan velge ulike løsninger avhengig av hva man ønsker - vil man dekke bord selv, kan man det. Vil man ha med egen mat, kan man det. Så man betaler for det man vil. Blant annet valgte vi festpakken deres (oppdekking, rydding&vasking, osv), men uten blomster, siden vi ville ordne det selv.

Ulemper:

Koordinatoren ved lokalet er ikke veldig organisert, og kan si en ting en dag, og det motsatte noen uker etterpå. Hun har null romfølelse og matematisk sans (vi ba bl.a. om oppmåling av festsalen, og det var nesten en meter større hver vei enn det hun hadde målt det til når vi kom og målte selv).

De er ikke veldig fleksible, og vil gjøre ting sånn de er vant til. Vi ba f.eks. om å få kaken satt opp i festsalen, og da fikk vi høre at "vanligvis serveres kakene i peisestuen". Vi fikk til slutt viljen vår, men det var rett og slett fordi vi var strenge og kranglet oss til det. Peisestuen har nemlig ikke plass til alle gjestene, så kakeskjæringen hadde ikke blitt sett av alle hvis kaken skulle serveres der.

De har en elendig avtale med vaskeriet sitt (evt tør ikke å stille krav). Vi endte opp med å stryke alle dukene selv, siden vi hadde sett på bilder og ved besøk at dukene de får levert har masse brettekanter på tvers av bordet. Ikke særlig pent. Da vi fikk dukene for å stryke dem, var det enda verre enn vi hadde husket. Dukene var tydeligvis rullet, men uten særlig hensyn til jarekantene, som var krøllete. Når dukene i tillegg leveres i pappesker, blir det mange tydelige bretter. Forhåpentligvis finner de en ny leverandør som kan gjøre dette bedre for dem, men sjekk på forhånd, og vær forberedt på en strykejobb, selv om man har betalt for borddekking.

Høyttaleranlegget de har der er ganske gammelt. De pleide å ha en mikrofon til taler, men den virker ikke lenger. Vi brukte anlegget deres til å spille musikk til dansing (det gikk greit), men det var ikke godt nok til taler og sanginnslag, så vi leide et sanganlegg. Roklubben har kontakt med en DJ som de kan booke* - isåfall tar hun med anlegg og utstyr - sørg da for at dere også får med mikrofon til taler og eventuell sang.

Edit: *se post nedenfor angående DJ.

Andre kommentarer:

Det er ingen rom som kan brukes til små barn som behøver å sove, eller hvis man ønsker å ha et lekerom el.l. Det ble ikke nødvendig for oss, da brudepiken og brudesvennen vår holdt ut hele kvelden, men kan være greit å vite. Man kan evt lage til en krok i peisestuen hvis man ønsker et lekeområde.

Utenom festsalen og peisestuen har det ikke vært gjort så mye flid for å gjøre lokalet staselig og flott. Det er helt greit, men ikke fantastisk. Ved inngangen er det en garderobe - den har en knæsj oransje vegg, men siden garderoben ble dekket til med hvitt stoff, syntes den ikke så godt. Det er også en mørk blå sofa der, som vi valgte å dekke med et hvitt stoff, siden fargen ikke passet så godt til våre fargevalg ellers. De bruker ellers hvite stoffer/gardiner til å skjule områder av lokalet der gjestene ikke ferdes.

Det kan være greit å sjekke og lage lister over hvordan dere vil ha det - hvis ikke blir det gjort sånn de vanligvis gjør det. Vi fikk en veldig bra fest, men det var fordi vi var veldig godt organiserte selv. Det vi ikke husket å organisere, ble ikke nødvendigvis gjort med mindre vi spurte.

Blant annet hadde vi kjøpt inn en del drikkevarer som de "ikke fant", selv om det sto på kjølerommet. I etterkant hadde det nok vært en fordel å lage liste over hva vi hadde kjøpt inn, hva som var til baren og hva som var til middagen, og hvor det var plassert. Vi hadde f.eks. kjøpt inn glassflasker med eplemost, men servitørene endte opp med å servere eplejuice fra mugger til middagen isteden. Det var det sikkert ingen andre enn oss som tenkte over det, men det var jo ikke sånn vi hadde planlagt det.

Så konklusjonen er vel at lokalet er flott, men organiseringen kan være en utfordring. Vi hadde en fantastisk bryllupsdag, og skulle jeg valgt lokale igjen på bakgrunn av det jeg vet nå, vil jeg ikke utelukke at vi kanskje hadde valgt samme sted en gang til.

Endret av lilleGrethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har søsteren min vært på et bryllup til på Roklubben, der de hadde leid inn DJ-en de anbefalte. Visstnok var ikke det å anbefale. Musikken var forsåvidt grei, og hun var flink som DJ, men søsteren min (som hjalp til en del i bryllupet) og bruden hadde et par ting de ikke var fornøyde med:

Under middagen skulle DJen egentlig styre noen lysbilde/powerpoint-presentasjoner. Men visstnok var hun så dum at det klarte hun ikke å koordinere, så noen av gjestene måtte gjøre dette istedenfor henne.

Sangen som bruden hadde bestemt skulle spilles etter brudevalsen ble spilt like etter middagen. Bruden var skikkelig lei seg, og søsteren min ga beskjed til DJen om at sangen skulle fades ut så fort som mulig. Da ble DJen ble visstnok snurt for at ikke bruden kom og sa fra om det selv.

Lysanlegget som ble brukt blendet folk som sto ute på balkongen.

Så tingen er vel å leie inn en egen DJ istedenfor den som anbefales av Roklubben.

En annen kommentar:

Det er ganske viktig å holde tidsskjemaet, ellers sliter kokken med å holde hovedretten varm. I vårt bryllup holdt vi skjemaet, og kjøttet var da relativt varmt (ikke glohett, men helt ok). I bryllupet søsteren min var i, var hovedretten nesten kald. Maten lages på et storkjøkken i nærheten, og bringes så til roklubben der den gjøres ferdig og legges på tallerkener. Hvis man da er på overtid, sliter de hvis de må prøve å holde maten varm lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har søsteren min vært på et bryllup til på Roklubben

Hei:-) Vet du hvor stort bryllupet var som søsteren din var i?

Andre som har erfaringer fra roklubben på Bygdøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) Vet du hvor stort bryllupet var som søsteren din var i?

De var færre enn vi var - tror ca 60-70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...