Gå til innhold

Hva definerer du som "jobb" / " å jobbe " ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

O' store KG-orakler.

Nå trenger gamla litt hjelp til å forstå noe nymotens. :vetikke:

Jeg som har vokst opp før en tid med internett og blogger

har alltid hatt en tanke om at å jobbe er noe man gjør når man har en arbeidsgiver / er selvstendig næringsdrivende

og gjør den jobben man er ansatt til å gjøre i ca 7 1/2 time om dagen

fem dager i uken.

Da det store internettet kom, folk leste nettaviser, laget hjemmesider og surfet rundt på nettet - ble dette definert som en fritidssyssel.

( Med mindre man jobbet med jouranlistikk, datautvikling, spillutvikling osv.)

Men nå, i 2012, har enkelte bloggere begynt å definere det å blogge - som et arbeid, likestilt med annen jobb.

Altså:

Noe man gjør i steden for å gå på skole / jobbe

Og ikke i tillegg til

Hva legger dere i begrepet " å jobbe " og det " å ha en jobb "?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner i grunn en jobb som noe man tjener penger på, eller der man får sin primærinntekt fra. Finnes jo de som har yrket sitt som hobby og omvendt. F.eks hadde jo Bjørn Dæhlie absolutt langrenn om sin jobb, og sin hobby.

Hvis man blogger kun fordi det er moro, og ikke noe man nødvendigvis tjener særlig med penger på, så tenker jeg vel mest på det som en fritidssyssel. Er det noe man tjener reelle penger på vil jeg absoutt si det er en slags jobb. Så lenge man i tillegg betaler sin skatt som alle andre arbeidstakere/arbeidsgivere kan jeg fint se på blogging som en jobb.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

En jobb er det du tjener penger til ditt daglige brød på. Hvorfor skulle ikke blogging gå under betegnelsen jobb? Det skrives da like mye hjernedødt av journalister i f eks Se og hør og VG som det gjør på blogger. Jeg tror du gjør deg litt dum nå.

Anonym poster: 455ecd9b31d06524d80ed0add0dc08cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...