Gå til innhold

Skrivebok: Hva kan jeg bruke den til?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nylig en oransje skrivebok som jeg vil bruke til et eller annet, men jeg vet ikke helt hva. Det er kanskje ikke tidenes største problem, men jeg vil virkelig finne noe lurt jeg kan bruke denne boka til. Oppskriftsbok, dagbok eller dagsplanlegger er ikke aktuelt. :)

Noen ideer? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg kjøpte nylig en oransje skrivebok som jeg vil bruke til et eller annet, men jeg vet ikke helt hva. Det er kanskje ikke tidenes største problem, men jeg vil virkelig finne noe lurt jeg kan bruke denne boka til. Oppskriftsbok, dagbok eller dagsplanlegger er ikke aktuelt. :)

Noen ideer? :D

huskeliste

Skrevet

Haha :hoho:

Det var jammen et toskete spørsmål. Men jeg likte det.

Hmm. Kanskje du kan bruke den som en huskebok? For eksempel om en venninne sier "en sånn skulle jeg hatt meg", så kan du skrive det ned og så vet du hva du kan kjøpe til bursdag/jul. Visst du hører en fin sang på radioen som du liker så kan du skrive det ned. Sånne ting, kanskje?

Anonym poster: 6bb6dc5a709f8c7ea9b54dc465c6b5c4

• Liker 1
Skrevet

Huskebok har jeg på et vis, har en sånn planleggingsbok :)

Hahah, boka er ikke spesielt fin engang, så ikke spør hvorfor jeg kjøpte den.. Fikk bare lyst på en skrivebok til noe!:D

Gjest BettyBoop
Skrevet

Huskebok har jeg på et vis, har en sånn planleggingsbok :)

Hahah, boka er ikke spesielt fin engang, så ikke spør hvorfor jeg kjøpte den.. Fikk bare lyst på en skrivebok til noe!:D

du kan skrive dikt om du er i det kreative hjørnet :P
Skrevet

du kan skrive dikt om du er i det kreative hjørnet :P

Jammen jeg har en diktbok også, hahaha! Og sangbok!

Skrevet

:ler: "Frustrasjonsbok"

I mangel av noe bedre å kalle det. Jeg lagde for mange år siden noe slikt, men det er en hybrid altså for det utviklet seg også til å bli en oppskriftbok. Jeg klistret inn pene bilder, små visdomsord, morsomme tegneseriestriper osv. Innimellom dette har jeg lagt inn oppskrifter som ser spennende ut som jeg har funnet i ukeblader, samt mine egne gode, gamle og mest brukte oppskrifter.

Selv i dag blir jeg i bedre humør når jeg åpner den boka.

• Liker 1
Skrevet

:ler: "Frustrasjonsbok"

I mangel av noe bedre å kalle det. Jeg lagde for mange år siden noe slikt, men det er en hybrid altså for det utviklet seg også til å bli en oppskriftbok. Jeg klistret inn pene bilder, små visdomsord, morsomme tegneseriestriper osv. Innimellom dette har jeg lagt inn oppskrifter som ser spennende ut som jeg har funnet i ukeblader, samt mine egne gode, gamle og mest brukte oppskrifter.

Selv i dag blir jeg i bedre humør når jeg åpner den boka.

Hmmm, visdomsord og tegneseriestriper kan funke i hvert fall!! Takk!:D

Skrevet

Legg den på do sammen med en penn. Så kan du skrible ned alt som måtte ramle ned i hodet ditt mens du gjør ditt fornødende. Det blir en skikkelig drittbok, men du sa jo at den ikke var spesielt fin uansett :jepp:

• Liker 3
Skrevet

jeg har en slik bok hvor jeg skriver ned ambisjoner og mål, kortsiktige og langsiktige :)

Skrevet

Jeg har en bok slik som Cata, bare at min ikke er ment for frustrasjoner. Blir på en måte en slags dagbok, men ikke sånn at jeg oppdaterer den jevnlig. Om jeg plutselig kommer på en fin ting, f.eks. et barndomsminne, kan jeg skrive det ned i boken. Limer inn bilder, konsertbilletter og andre ting jeg vil huske. Av og til tegner jeg en tegning. Jeg begynte også med det fordi jeg kjøpte så fine skrivebøker jeg aldri fant ut av hva jeg kunne bruke til, nå har jeg en liten hylle full av de, med masse ting i. :)

Skrevet

Jeg har en slik bok til navn på planter jeg har i hagen, passord og brukernavn til alle rare ting på pc og ideer til prosjekter ute/inne.

Snart kan du bruke boken din til å skrive ned ideer om hva du kan bruke boken til ;)

Skrevet

Hm, masse bra ideer! :D Likte spesielt fruBeist sin, selv om det nok ikke er det jeg kommer til å ende opp med! Hahah! Takk for svar, folkens!:)

Skrevet

Listebok! Lag lister over alt mulig. "Favorittnavn", "Filmer jeg skal se", "Kule bergensere" osv.

Har en venn som er veldig glad i te, så hver gang han prøver en ny te limer han etiketten inn i teboka si og skriver noen stikkord om den og hva han synes.

• Liker 1
Skrevet

Listebok! Lag lister over alt mulig. "Favorittnavn", "Filmer jeg skal se", "Kule bergensere" osv.

Har en venn som er veldig glad i te, så hver gang han prøver en ny te limer han etiketten inn i teboka si og skriver noen stikkord om den og hva han synes.

Det var også en veldig god idè! Typisk meg å lage slike lister uansett :)

• Liker 1
Skrevet

En artig vri på Frubeist sitt forslag er å lage en do-bok til gjestene dine som kan skrive ned noen tanker mens de er på do.Har selv skrevet og lest i en sånn,veldig artig

• Liker 1
Gjest Sjarmen
Skrevet

En artig vri på Frubeist sitt forslag er å lage en do-bok til gjestene dine som kan skrive ned noen tanker mens de er på do.Har selv skrevet og lest i en sånn,veldig artig

Genialt , dette må jeg lage! :D

Skrevet

Du kan skrive opp artige situasjoner og ting folk sier/gjør. Når man f.eks sitter på bussen hører man mye rart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...