Gå til innhold

Er 178 cm for høyt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 1.80 og blir sjekket opp så godt som hver eneste gang jeg er på byen. Og ikke bare av høye gutter. Både gutter som er høyere og lavere enn meg.

Det kan selvfølgelig også ha noe å gjøre med at jeg smiler og er glad og at jeg derfor er enkel å komme bort til. Men jeg tror nok at utseendet har mye å si. Jeg går ikke i de høyeste helene, men jeg er slank og rett i ryggen og bærer høyden min med stolthet.Og så har du lange ben, og de kan du vise frem vet du. ;)

Jeg hadde en diskusjon med noen kompiser for noen år siden om jeg skulle slutte å gå mred høye heler. De ga med et rungende nei! ;) Så vær stolt av høyden din. Skjønner ikke at du i det hele tatt tenker på å ikke like den!

Anonym poster: e34ab842f06d11d4a2b6e23b79a192d0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 178, har aldri vært så fan av høyden min. Men, det begynner og komme seg. :) Har til og med anskaffa meg et par sko på 5-6 cm høye hæler, men er enda usikker på og gå med dem.

Tillegg til at typen min er 8 cm lavere enn meg, men breiere enn meg.

Skrevet (endret)

Ts, ta til deg alle ordene i denne tråden. Høyden får en sjelden gjort noe med likevel, men holdningen er det enklere med, og holdningen til seg selv har mye å si for hvor attraktiv man gjør seg. Selv er jeg teskeikjerringa eller mindre men har aldri noensinne tenkt over at høyden min skulle gi meg noen komplekser fordi jeg er kjempe fornøyd med å være liten, det er slik jeg er, og aldri har jeg gitt noen lov til å gi meg komplekser for den heller. Å være liten og nett det har sikkert sine problemer og sine fordeler som jeg kan tenke meg at det å være høy er.

Fordelene ved å være høy kan være:

-Du rekker opp til høye ting

-Du trenger ikke gå med høyhelte sko for å være høy (men du ts kan godt gå med høyhelte og jeg er sikker på at det ser kjempe bra ut)

-Du finner fort igjen folk vist du mister dem

-Er du høy regnes du som vakker og elegant

-Du drukner ikke i en sovepose

-Alle ser opp til deg

-Du blir sett på hin siden av bardisken

-Du kan gå med lave sko og likevel se høy ut

- Når du slipper å stå på skuldra til noen for å se *Justin Bieber på scenen. *(Det var et groterskt smakløs eksempel, men det duger)

Mens fordelene ved å være lav kan være:

Trenger trenger ikke bøye seg for noen

skaller aldri borti ting

Slipper at noen ser opp i nesen din

Det er bedre å være liten og kjapp enn stor og slapp (lave personer tar dobbelt så mange skritt som en høy person, så man får mer trening)

Man sparer både solkrem og dysj shampo

En dobbeltseng føles som et evigvarende paradis¨

Alltid god plass til beina på fly, buss, kino etc

Ingen bukser er for korte (enklere å legge opp enn å legge ned)

Og skal vi tro på forskerne (og det er det jo ingen som gjør) så lever vi lengre.

Så alt har sine fordeler og ulemper..

Dette ble litt tøys og litt tull, men poenget er at jeg tror ingen i denne tråden pakker ting inn i bomull når de sier du bør vøre fornøyd med den du er.

.

Og angående skuespillere og modeller, sjalusi og komplekser: lett litt på humøret om du er sånn eller slik

Eva Longoria er 160, og Christina Ricci er 155 cm

Camoron Diaz 1.75, Nicole Kidman 1.79

og jeg synes de ser smashing ut både den ene og den andre, og uansett som sagt en får ikke gjort noe med det, så rett deg opp di stolte kvinne!

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Lave damer er lettere å slenge rundt i senga da, men høyde er ikke viktig for meg.

• Liker 1
Skrevet

For en del menn så blir det for høyt. Stort sett så er den norske mannen rundt 180-185 og de fleste vil (ubevisst) ha en dame som er lavere.

Anonym poster: a16e04f3d9d0837b125e1d6a89f519cb

• Liker 3
Skrevet (endret)

Lave damer er lettere å slenge rundt i senga da, men høyde er ikke viktig for meg.

Ingen problemer å slenge høye jenter rundt i senga, så lenge hun er slank. Jeg er selv 1.80 og blir slengt rundt i senga som bare det. ;) Nå har jo de guttene jeg har vært sammen med vært like høye som meg og høyere. Uansett så har jo guttene mer muskler enn oss jenter og så lenge de ikke er pipestilker av noen menn (og de guttene jeg har vært sammen med har vært normalt trente, ikke noen skikkelige overtrenere) så klarer de fint å slenge en høy og slank jente rundt under sex. ;)

Edit: skrivefeil.

Endret av Aprilcch
  • Liker 1
Skrevet (endret)

..............

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Gå rakk i ryggen og hver stolt over deg selv. Jeg er bare 153 og kunne godt hatt noen cm ekstra, men det er mer for å kunne nå ting på kjøkkenet. Ellers så har jeg akseptert at jeg er pitte liten og du kan si jeg får høre det, hveeeeer dag men jeg fleiper med, jeez mye av det er jo faktisk ganske artig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er selv ganske høy (175), er veldig fornøyd med høyden min i dag men var ikke like fornøyd da jeg var yngre. Men etterhvert fant jeg ut at det er jo flott å være høy! Mannen min sier han alltid har likt høye jenter, og jeg har fått endel komplimenter for høyden min oppigjennom årene.

Høye jenter med høye hæler er flott.

• Liker 2
Skrevet

For en del menn så blir det for høyt. Stort sett så er den norske mannen rundt 180-185 og de fleste vil (ubevisst) ha en dame som er lavere.

Anonym poster: a16e04f3d9d0837b125e1d6a89f519cb

Hvem i all verden er du til å snakke på vegne av andre menn?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemre med høye jenter. Er selv 174 små centimeter over bakken. MEn jøss så mye spydigheter en har mått tåle fra jenter fordi en ikke er høy nok.

Eneste problemet jeg ville hatt med en dame som var høyere en meg er hennes skam over å ha en så lav mann som meg.

Jeg har spurt deg tidligere, og jeg spør igjen: Hva slags kvinner omgir du deg med ettersom du hører så mange spydigheter? Går du etter hormonelle ungjenter i den verste fnisetiskehviskealderen? Du er da selv ingen unggutt lenger og skulle kanskje heller satse på voksne kvinner fra "møblerte hjem".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er over 190 og synes din høyde er ganske ideell på en jente jeg ville vært med. Synes nesten alle jenter er små uansett. Aldri sett en jente som var for høy.

Anonym poster: f9f0219810e0a5d9add951fad6ccdb1b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har spurt deg tidligere, og jeg spør igjen: Hva slags kvinner omgir du deg med ettersom du hører så mange spydigheter? Går du etter hormonelle ungjenter i den verste fnisetiskehviskealderen? Du er da selv ingen unggutt lenger og skulle kanskje heller satse på voksne kvinner fra "møblerte hjem".

Det er, for nte gang, helt vanlige norske kvinner. Tilpasset den alder en til enhver tid har befunnet seg i. Mange av dem kvinner en tilfeldigvis har havnet i nærheten av i det offentlige rom. Her i landet har jeg sluttet å møte kvinners blikk og går så godt jeg kan i buer rundt dem. Rett og slett fordi jeg merker at jeg ikke tåler så mye mer dritt. Antar jeg ser ut som ei lausbikkje som har blitt sparket, slått og jaget hele livet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er, for nte gang, helt vanlige norske kvinner. Tilpasset den alder en til enhver tid har befunnet seg i. Mange av dem kvinner en tilfeldigvis har havnet i nærheten av i det offentlige rom. Her i landet har jeg sluttet å møte kvinners blikk og går så godt jeg kan i buer rundt dem. Rett og slett fordi jeg merker at jeg ikke tåler så mye mer dritt. Antar jeg ser ut som ei lausbikkje som har blitt sparket, slått og jaget hele livet.

Har du mistet troen helt på at det finnes mange flotte, varme kvinner som kunne være verdt å bli kjent med?

Skrevet

Har du mistet troen helt på at det finnes mange flotte, varme kvinner som kunne være verdt å bli kjent med?

Ja.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg er 174 og synes noen ganger at dette er for høyt, så jeg forstår at du noen ganger føler deg stor og ufeminin på 178.

Men samtidig så driter jeg i det, og går ofte med høye hæler! Det viktigste du kan gjøre er å bære høyden din med stolthet. Gå med rak rygg, ikke forsøke å lute deg i ryggen. Dersom du prøver å gjøre deg lavere så vises din usikkerhet til alle sammen, og frekke folk har lett for å være nedlatende mot de som de ser er lett å knekke.

Vær stolt av høyden din og gå med hæler så ofte du vil. Men jeg tror du skal være forsiktig med 12-centimetrene. Da vil du iallefall få høydeskrekk! :)

Skrevet

Jeg er 'bare' 165 selv, og synes det er akkurat passe til meg, men må si jeg nyter synet av høye, langstrakte jenter med skikkelig høye hæler - det ser helt nydelig ut, elegant og vakkert og.. eterisk på en måte. Bruk high heels, du blir bare enda penere med det!

Skrevet

Jeg er ei jente som rager 178 cm over bakken, og jeg opplever det som en stor ulempe.

Spesielt i forhold til sko, jeg er vanvittig glad i sko og har alltid vært svak for sko med hæler (høyhælte sko er kanskje mer riktig benevnelse?).

Ulempen er at jeg blir over 180 når jeg bruker sko med hæler, og det får meg til å føle meg lite feminin, spesielt i forhold til mine små venninner - de er søte og nette.

Det har vært noen kommentarer om det også, både fra venninner og fra gutter.

Jeg bruker av og til å bøye nakken min for å ikke virke som "stor" ( i høyden, ikke i bredden. Er slank). Det har jeg sett flere gjøre også, virker som det å være høy ikke blir sett på som "korrekt", i allefall for jenter (og tilsvarende motsatt vei for gutter mht. det å være lav).

Nei, nei, NEI! IKKE gå duknakket, fordi du er høy. Å være høy er bare flott.

Jeg savner tiden da jeg var lav (riktig høyde), da følte jeg meg som alt det jeg IKKE føler meg i dag...

Jeg lurer på om dere KG-brukere tenker at 178 er for høyt? Og hva hvis en i den høyden bruker høyhælte sko? Og fra gutter/ menn, hva tenker dere om hvis dere ser ei kvinne som er høyere enn dere? Kunne dere vært sammen med ei som er høyere enn dere? Komfortabelt eller ikke?

Jeg vil veldig gjerne ha brutale og ærlige tilbakemeldinger, jeg vil ikke ha ord pakket inn i bomull. Det ville jeg satt veldig stor pris på.

Mvh,

Høydeskrekk

Anonym poster: 15ab9d0e71d892eeef7996e6fe912d8e

178 er vel noe høyt, for damer, sånn i snitt. Personlig hadde jeg ikke hatt noe problem med det, da jeg er høyere enn deg uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...