Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aiaiaiaiaiai!

Vi reiser 21 aug. Mannen finner ikke passet sitt og han reiser på en liten tur nå ikveld og er hjemme igjen ons eller torsdag.. Så han får ikke ordnet noe med pass før senest fredag den 17 aug.

Jeg regner med at det tar minst 1 uke til et nytt pass er ferdig, så er det da best å få et nødpass til vi skal reise?

Håper noen kan gi gode svar, har sagt til han at han må ordne pass i god tid men neeeeida!

Og, koster et nødpass mer og hvor lenge varer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk passet i postkassen etter ca. 3 dager.

Ikke alle land godtar nødpass.

Skrevet

Nødpass koster det samme som vanlig pass (450 kr.) og er gyldig for én reise. Det må leveres inn igjen når dere kommer hjem. Man skal ha en ganske god grunn for å få utstedt nødpass, så jeg ville ringt passkontoret for å høre om han i det hele tatt vil få det.

Hvor er det mannen din skal i kveld da? Hvis det er innenlands, kan han vel gå innom passkontoret der han er? Er bare i høysesongen man må gå på passkontoret i det distriktet man hører til.

Skrevet

Nødpass koster det samme som vanlig pass (450 kr.) og er gyldig for én reise. Det må leveres inn igjen når dere kommer hjem. Man skal ha en ganske god grunn for å få utstedt nødpass, så jeg ville ringt passkontoret for å høre om han i det hele tatt vil få det.

Hvor er det mannen din skal i kveld da? Hvis det er innenlands, kan han vel gå innom passkontoret der han er? Er bare i høysesongen man må gå på passkontoret i det distriktet man hører til.

De har dessverre ikke passkontorer i fjellet..

Skrevet

Kan du ikke høre med passkontoret om det er mulig for han å få det utlevert samme dag han ordner det? Jeg fikk mitt på lørdag, og var der på torsdag, så det gikk hvertfall ganske raskt! Og ikke var det noen kø heller:)

Skrevet

Alltid tatt 2 dager for meg.

Skrevet

En kompis fikk nytt på dagen i Oslo. Han ble nektet ombord på flyet til NY av personalet til flyselskapet pga lamineringen var gått opp et par mm om man virkelig vrengte passet.

Han kom dagen etter oss (og politifolkene ristet på hodet av hele greia)

Skrevet

Nødpass får man på dagen, og er som regel ikke noe problem å få.

Passene er jo nå elektroniske, så de lages ikke på selve politikammerset. Men sist jeg fikk pass tok det bare et par dager (passet må hentes hos politiet, de sender ikke lenger per post).

Så om jeg var han hadde jeg dratt å bestilt pass med en gang, og spurt litt rundt nødpass, sånn at han i verste fall kan dra innom politiet dagen før avreise og kjøpe ett, i tilfelle det nye ikke kommer frem i tide.

Skrevet

Jeg fikk da pass i posten for et par mnd siden.

Skrevet

Jeg fikk da pass i posten for et par mnd siden.

vi måtte hente våre på passkontoret nå i sommer. De sa de ikke sendte i post pga sikkerhet (en del pass har "forsvunnet" i postgangen). Så enten er det noe nytt eller ulik praksis fra kontor til kontor...

Skrevet

Merkelig. Jeg fikk jo i juni, eller kanskje det var mai. Men blir noen år å vente til jeg personlig får sjekket det, hehe.

Skrevet

Merkelig. Jeg fikk jo i juni, eller kanskje det var mai. Men blir noen år å vente til jeg personlig får sjekket det, hehe.

Vi fikk i juli.... jaja, best å spørre på det kontoret man går til. De burde vite det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...